וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמפקד חיל הים הודיע לרמטכ"ל: "השתלטנו על ספינת הנשק"

5.3.2014 / 19:12

הבוקר הגיע המבצע המורכב לסיומו, עם חשיפת אמצעי הלחימה, כ-1,500 ק"מ מחופי ישראל. "לוחמי השייטת זיהו רקטה שסיכנה את אזרחי ישראל", דיווח בקשר אלוף רם רוטברג. תיעוד

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

"הרמטכ"ל, כאן מפקד חיל הים, מדווח שלוחמי שייטת 13 חשפו אמצעי לחימה שהגיעו מאיראן וזיהו באופן ודאי רקטה M-302 מתוך המשלוח שעלולה הייתה לסכן מיליונים מאזרחי ישראל. אנו ממשיכים לאתר אמצעים נוספים. עד כאן" – כך, בקור רוח ובנחישות, עדכן לפנות בוקר (רביעי) ברשת הקשר מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, את הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, שהלוחמים הצליחו במשימתם והשתלטו על ספינת הנשק, כ-1,500 קילומטרים מחופי ישראל.

הרמטכ"ל גנץ, שהיה באותה שעה בבור בקריה יחד עם שר הביטחון, משה יעלון, ועם שורת קצינים בכירים השיב לרוטברג: "תמשיכו בסריקה בצורה יסודית ובטוחה, וטפלו היטב בצוותים. אני מבין שאין משהו שאמור להפריע לנו - לא מבחינת מה שקורה על הספינה, ולא מסביב לה, בהצלחה".

עוד על מבצע ההשתלטות על הספינה:
הותר לפרסום: חיל הים לכד ספינה ועליה טילים מאיראן לכיוון עזה
חמאס על חשיפת ספינת הנשק מאיראן: "בדיחה מטופשת"
הידע מסין, היצרן - סוריה: הרקטה שמאיימת על ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אלוף רוטברג והרמטכ"ל גנץ, הבוקר/מערכת וואלה, צילום מסך

הבוקר, ב-5:30, השתלטו לוחמי השייטת על ספינת הסוחר KLOSC ועליה דגל פנמה, אשר נשאה עשרות טילי M-302 המסוגלים להגיע לטווח של 100 עד 200 קילומטרים. הטיל, בעל ראש קרבי של יותר ממאה קילוגרמים, מיוצר בסוריה בעזרת טכנולוגיה איראנית. תחילת המבצע, שבו היו מעורבים קהילת המודיעין, חיל הים וחיל האוויר, הייתה במידע מודיעיני רגיש על אודות הברחת נשק העלולה להפר את המאזן באזור. משלוח של עשרות טילים הועבר באמצעות מטוסים ממפעלי הצבא הסורי לאיראן. אנשי משמרות המהפכה פעלו להסוואת הטילים בארגזים כך שייראו כציוד תמים ואזרחי.

לאחר ההסוואה, הועבר הנשק לעיראק כדי לטשטש את מסלול יציאת הנשק, ומשם הועלה הציוד על ספינת סוחר אזרחית שעשתה דרכה אל נמל העיר פורט סודאן שבסודאן, לחופי הים האדום. על פי ההערכות, המבריחים אמורים היו לפרוק את הנשק בנמל ולהעביר אותו לגבול סודאן-אריתריאה, משם לסיני – ולבסוף לידי ארגוני הטרור ברצועת עזה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב להשתלטות, ואמר: "המטרה שלנו כאן הייתה לסכל הגעה של נשק קטלני באמצעות איראן לארגוני הטרור בעזה - נשק שהיה מסכן את אזרחי ישראל". נתניהו המבקר בימים אלה בארצות הברית, הודה לראשי מערכת הביטחון וכן ללוחמים על "ביצוע מושלם בלב ים, שמבוסס על מודיעין מדויק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
טיל שנמצא על ספינה שנתפסה על ידי צה"ל מכיוון איראן לעזה. מרץ 2014. דובר צה"ל
רקטה שאותרה על הספינה/דובר צה"ל

זמן קצר קודם לכן כינסו שר הביטחון, משה יעלון, והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, מסיבת עיתונאים מיוחדת בבסיס הקריה בתל אביב, במהלכה התייחסו גם כן לחשיפת ספינת הנשק האיראנית.

"איראן היא יצואנית הטרור מספר אחת בעולם. במקרה זה לרצועת עזה, אבל למעשה לכל העולם. זה המשטר האיראני המחייך לכאורה שמנסה להגיע להסכם עם העולם המערבי", אמר יעלון. לדבריו, "צריך להבין שלמרות החיוכים, המשטר האיראני לא השתנה, וגם פעילותו לא השתנתה".

הרמטכ"ל גנץ אמר כי "המבצע הזה מתרחש בצל פעולות שמתרחשות כל הזמן. חיזבאללה פועל בסוריה כל הזמן. אנו עוקבים אחר הנעשה ברמת הגולן. נגן על הצד שלנו כל אימת שנידרש לכך. איראן מספקת אמל"ח לשחקנים שלה גם בצפון וגם בדרום ואנו צריכים לפעול נגד מה שניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully