וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה למותו של צ'אווס: ונצואלה שוקעת באלימות

5.3.2014 / 17:24

טקסי הזיכרון לזכרו של המנהיג המנוח מצוינים ברקע העימותים בין האופוזיציה לכוחות הביטחון, שכבר גבו 18 קורבנות. חרף המשבר הכלכלי, הנשיא מדורו יקיים מצעד מפואר

מרץ 2014, הפגנות בבירת ונצואלה, קראקס, נגד הנשיא ניקולס מדורו, לקראת יום השנה למותו של צ'אווס. AP
הפגנה נגד הנשיא ניקולס מדורו, אתמול בקראקס/AP

בוונצואלה מציינים היום (רביעי) שנה למותו של הנשיא הוגו צ'אווס, ברקע שבועות של עימותים ליליים בין כוחות הביטחון למתנגדיו של יורשו בתפקיד, ניקולס מדורו. בעימותים נהרגו, על פי דיווחי הממשלה, 18 אזרחים.

מדורו הכריז על עשרה ימי זיכרון והוקרה לרגל יום השנה למות צ'אווס, שיכללו מצעד צבאי ראוותני ברחובות הבירה קראקס. זאת, למרות המצב הכלכלי המידרדר בוונצואלה, שרק התגבר מאז עלה מדורו לשלטון. האינפלציה הגיעה לרמה של 56%, יש מחסור חריף במצרכים בסיסיים כגון שמן בישול וקמח, ומספר מקרי הרצח במדינה, שהוא מהגבוהים בעולם, גורם לתושבים להישאר נעולים בבתיהם בלילות.

עוד חדשות מהעולם
שדרנית התעמולה מאסה בפוטין: "לא אגן על מלחמה"
אובמה: פוטין מפר את החוק הבינלאומי. הוא לא משטה באיש
מצרים מוציאה את חמאס מהחוק וסוגרת את משרדי התנועה

מרץ 2014, הפגנות בבירת ונצואלה, קראקס, נגד הנשיא ניקולס מדורו, לקראת יום השנה למותו של צ'אווס. AP
המשמר הלאומי של ונצואלה בדרכו לפיזור הפגנה בקראקס, אתמול/AP

בליל 5 במרץ 2013 הודיעה ונצואלה על מותו של צ'אווס. הוא שלט במדינה במשך 14 שנים ונכנע לסרטן. דיוקנו עדיין מתנוסס בכל פינה, ודומה שרוחו לא עזבה את המדינה.

יורשו, ניקולס מדורו, משתמש בדמותו המיתית של צ'אווס באופן יומיומי, על מנת לבסס את שלטונו הרעוע. בכל בוקר, תחנות הרדיו והטלוויזיה הממשלתיות משמיעות הקלטות של צ'אווס, מזמר את המנון המדינה. סדרת טלוויזיה מצוירת אף מציגה את צ'אווס במפגשיו עם גיבורים אחרים מהעבר בגן עדן. מדורו מכנה את עצמו פעמים רבות כ"בנו של צ'אווס".

"אף על פי שמדורו נבחר על ידי צ'אווס, אין לו את הכריזמה שעזרה לצ'אווס לכבוש את לבם של ההמונים", אמרה הפרופסורית קרולינה אקוסטה-אלזורו, ילידת ונצואלה, שכיום מתגוררת בארצות הברית ומרצה לחוג בתקשורת באוניברסיטת ג'ורג'יה. "זאת הסיבה שמדורו חוזר ומעורר את צ'אווס, וקורא לעצמו 'בנו' בכל הזדמנות", הוסיפה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הוגו צ'אווס ונצואלה בית חולים. רויטרס
צ'אווס עם בנותיו בבית החולים בקובה, בראשית 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully