וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: פוטין מפר את החוק הבינלאומי. הוא לא משטה באיש

נשיא ארה"ב הבהיר כי פלישת הרוסים לאוקראינה "היא לא סממן לכוח, אלא אות אזהרה למדינות הסובבות". שר החוץ קרי הגיע לקייב: "תוך כמה ימים יוכרזו עיצומים חדשים על רוסיה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארצות הברית מחריפה את התבטאויותיה כלפי רוסיה. הנשיא ברק אובמה אמר הערב (שלישי) כי "ההערכה הרווחת היא שמוסקבה הפרה את החוק הבינלאומי" כאשר החליטה לשגר חיילים לאוקראינה. בתוך כך, שר החוץ ג'ון קרי בא לקייב, ואמר כי "תוך כמה ימים, יוכרזו עיצומים כלכליים חדשים נגד רוסיה".

אובמה דיבר הערב בבית ספר יסודי בוושינגטון, בנאום שבו הציג את התקציב הפדרלי החדש של הממשל. הוא הקדיש חלק ניכר מנאומו כדי לדבר על משבר הצבאי בחצי האי קרים.

"ככל הנראה, הנשיא ולדימיר פוטין נעזר בצוות פרקליטים, שמפרשים עבורו את החוק הבינלאומי, בצורה שונה מהדרך שבה אנו מפרשים אותה", אמר אובמה. "אך איני חושב שהם משטים במישהו".

המשבר באוקראינה - כותרות נוספות
לייב בלוג || רוחות מלחמה באוקראינה - עדכונים שוטפים
פוטין: שומרים את הזכות לשימוש בכוח צבאי באוקראינה
צפו בנאום האמיץ של שדרנית התעמולה: לא מוכנה להמשיך לשקר בשביל פוטין

נשיא ארה"ב ברק אובמה בנאום בבית הספר היסודי פאוול. וושינגטון, 4 במרץ 2014. AP
נשיא ארה"ב אובמה, הערב בבית הספר היסודי פאוול בוושינגטון/AP

בנאומו, אובמה לא התייחס ישירות לדברים שאמר פוטין במסיבת העיתונאים שכינס במוסקבה הבוקר. עם זאת, הוא הבהיר כי פלישת הרוסים לאוקראינה "היא לא סימן לכוח, אלא אות אזהרה למדינות הסובבות, ודאגה עמוקה מפני התערבות שכזו בענייניהן". אובמה ציין כי הבוקר הוא כינס את צוות הביטחון הלאומי שלו, לפגישה נוספת ביומיים בנושא המשבר באוקראינה.

שר החוץ קרי דיבר הערב בקייב, וגינה שם את "מעשי התוקפנות של רוסיה". הוא נפגש עם הממשלה הזמנית באוקראינה והבטיח לה כי ארה"ב עומדת לצדה. קרי הציע לקייב הלוואה של מיליארד דולר כדי לסייע לכלכלת אוקראינה להתאושש מהמשבר שבו היא שרויה.

סגניתו של קרי, ויקטוריה נולנד, נפגשה בקייב עם יוליה טימושנקו, ראש הממשלה לשעבר של אוקראינה. טימושנקו אמרה כי "אוקראינה זקוקה להגנה ולא יכולה להתמודד לבד עם המשבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מוסקבה, 4 במרץ 2014. רויטרס
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הבוקר במוסקבה/רויטרס

הנשיא הרוסי פוטין הגיב הבוקר לראשונה בפומבי לפלישת הכוחות הרוסיים לחצי האי קרים. במסיבת עיתונאים שכינס במוסקבה, אמר כי רוסיה "לא רואה צורך, כעת, להשתמש בכוח צבאי בחצי האי קרים, אך שומרת לעצמה אפשרות לעשות זאת כמוצא אחרון".

פוטין אמר כי הוא אינו מודאג שתפרוץ מלחמה. "אנחנו לא מתכוונים להיכנס למלחמה עם העם האוקראיני. אני רוצה לראות שמישהו יפתח באש לעבר האנשים שאנו עומדים לצדם". לדבריו,"באוקראינה משתוללים נאו-נאצים ואנטישמים, והם פעילים במיוחד בקייב". פוטין ציין כי "התושבים במזרח אוקראינה מודאגים, ואנו שומרים לעצמו את הזכות להשתמש בכל האמצעים האפשריים כדי להגן עליהם, אם הם יבקשו מאיתנו".

מפה חצי האי קרים. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
מפה חצי האי קרים/עיבוד תמונה, שאטרסטוק
חיילים רוסים בשדה התעופה הצבאי בלבק ליד העיר סימפרופול. חצי האי קרים, 4 במרץ 2014. GettyImages
חייל רוסי בשדה התעופה הצבאי ליד סימפרופול, הבוקר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully