וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: שומרים את הזכות לשימוש בכוח צבאי באוקראינה

נשיא רוסיה הגיב לראשונה למשבר באוקראינה. הוא אמר כי הוא לא שוקל לספח בכוח את חצי האי קרים, אך הבהיר כי הוא אינו מודאג ממלחמה: "יש באוקראינה אזרחים שדורשים הגנה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הגיב הבוקר (שלישי) לראשונה בפומבי לפלישת הכוחות הרוסיים לחצי האי קרים. לדבריו, רוסיה לא רואה כעת צורך להשתמש בכוח צבאי בחצי האי קרים, אך שומרת לעצמה אפשרות לעשות זאת כמוצא אחרון.

במסיבת עיתונאים שכינס ליד מוסקבה, אמר הנשיא הרוסי כי הוא אינו מודאג שתפרוץ מלחמה. "אנחנו לא מתכוונים להיכנס למלחמה עם העם האוקראיני. אני רוצה לראות שמישהו יפתח באש לעבר האנשים שאנו עומדים לצדם".

פוטין אמר כי "באוקראינה משתוללים נאו-נאצים ואנטישמים, והם פעילים במיוחד בקייב". לדבריו, "התושבים במזרח אוקראינה מודאגים, ואנו שומרים לעצמו את הזכות להשתמש בכל האמצעים האפשריים כדי להגן עליהם, אם הם יבקשו מאיתנו". עם זאת, הוא הבהיר כי פעולה צבאית תהיה המוצא האחרון.


משבר צבאי באוקראינה - כותרות אחרונות
לייב בלוג || רוחות מלחמה באוקראינה: עדכונים שוטפים
סערה במועצת הביטחון: גם סין מתנגדת לפעולה הרוסית
ארה"ב השעתה את קשריה עם רוסיה, יריות באוויר בקרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא רוסיה פוטין, בצהריים במוסקבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתשובה לשאלות עיתונאים, פוטין הבהיר כי הוא "אינו שוקל את סיפוח חצי האי קרים לרוסיה". לדבריו, "לא נגרור אף אחד לקבל את ההחלטה הזו. רק האנשים שגרים שם יוכלו לקבוע את עתידם, בהתאם לרצונם החופשי. דברים כאלה נעשו בקוסובו, באלבניה ובמקומות נוספים בעולם, והאו"ם אפשר זאת".

בהתייחסו למהפכה באוקראינה, אמר פוטין: "מה שקרה באוקראינה היה הדחה לא-חוקית של השלטון". לדבריו, כנופיות רחוב התחמשו בכלי נשק מבלי שאיש עצר אותן. "למה זה נעשה? זה היה מעשה טיפשי", אמר, "ינוקוביץ' כבר ויתר על שלטונו. אני מבין את האנשים בכיכר העצמאות בקייב שדרשו שינוי קיצוני. אך האירועים שם הידרדרו להפיכה לא-חוקתית. ינוקוביץ' הסכים לכל דרישות האופוזיציה, וממילא לא היה לו סיכוי להיבחר מחדש. הוא היה עלול להירצח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מפה חצי האי קרים. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
מפה חצי האי קרים/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

בימים האחרונים, רוסיה סירבה להודות כי הכוחות הצבאיים הפועלים בקרים, מקבלים פקודות מהמטכ"ל במוסקבה. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, תקף אתמול בז'נבה את ארצות המערב, ואמר כי פעילות "הכוחות הרוסים היא דבר הכרחי, עד לייצוב המצב הפוליטי באוקראינה". הוא הביע פליאה על הביקורת שהוטחה בארצו.

בכינוס חירום אמש במועצת הביטחון, החרה החזיק אחרי לברוב השגריר הרוסי, ויטלי צ'ורקין. הוא אמר כי פעילות הכוחות נועדה "להגן על דוברי הרוסית מפני לאומנים קיצוניים". בתגובה, אמר לו השגריר האוקראיני, יורי סרגייב: "גם אני דובר רוסית, ואני לא חפץ בהגנה שלכם".

השגריר הרוסי הציג במועצת הביטחון מכתב, שלטענתו נשלח לפוטין על ידי הנשיא המודח של אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ'. במכתב, מבקש לכאורה ינוקוביץ' סיוע צבאי מרוסיה, "כדי להגן על אזרחי אוקראינה".

חיילי מילואים מתייצבים בבסיס אימונים. קייב, אוקראינה, 4 במרץ 2014. AP
חיילי מילואים מתגייסים הבוקר בקייב/AP
נגמ"ש מוביל חיילים רוסים בדרך בין העיר סימפרופול לעיר סבסטופול, חצי האי קרים, 4 במרץ 2014. רויטרס
נגמ"שים של צבא רוסיה בדרך לעיר סבסטופול, בחצי האי קרים, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully