וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במועצת הביטחון: גם סין מתנגדת לפעולה הרוסית

מתקפה משולבת על השגריר הרוסי, בדיון שכונס בנושא המשבר בחצי האי קרים. שגרירת ארה"ב: אין תירוץ לפלישה צבאית. שגריר אוקראינה: אני דובר רוסית, ולא זקוק להגנה של מוסקבה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

רוסיה ממשיכה לטעון כי פעולותיה בחצי האי קרים נועדו "להגן על דוברי הרוסית מפני לאומנים קיצוניים". במהלך דיון סוער שהתכנס במועצת הביטחון של האו"ם, טען אמש (שני) השגריר הרוסי, ויטלי צ'ורקין, כי "מיליציות חמושות ניסו להדיח את הממשלה במזרח אוקראינה".

שגרירת ארה"ב, סמנתה פאואר, אמרה בדיון כי התירוצים שעליהם רוסיה מבססת את פלישתה לאוקראינה הם בדיוניים. אפילו סין, שבאופן קבוע מצדדת ברוסיה, הביעה התנגדות מסוימת לפעולותיה: השגריר ליו ג'י-יי אמר כי "בייג'ינג תומכת במדיניות של 'אי-התערבות', ומכבדת את ריבונותה של אוקראינה ואת עצמאותה".

המשבר באוקראינה - כותרות אחרונות
לייב בלוג || רוחות מלחמה באוקראינה: עדכונים שוטפים
ארה"ב השעתה את קשריה עם רוסיה, יריות באוויר בקרים
דיווח בחצי האי קרים: כוחות רוסיים חצו הגבול מרוסיה

שגריר רוסיה באו"ם ויטלי צ'ורקין מנופף במכתב שלכאורה נכתב על ידי הנשיא המודח של אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ'. 3 במרץ 2014. רויטרס
השגריר הרוסי צ'ורקין, עם מכתב שלכאורה הגיע מהנשיא המודח ינוקוביץ', אמש/רויטרס

ישיבת מועצת הביטחון כונסה בבהילות לבקשת השגריר הרוסי. זה הכינוס השלישי של המועצה בארבעה ימים שבה נידון המשבר באוקראינה. עם זאת, העצרת הכללית של האו"ם טרם התייחסה לפעילות הצבאית בחצי האי קרים.

דבריו של צ'ורקין מהדהדים את נאומו של שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שתקף אתמול את ארצות המערב. לברוב, שנאם בז'נבה, אמר כי פעילות "הכוחות הרוסים" הן דבר "הכרחי עד לייצוב המצב הפוליטי" באוקראינה.

השגריר צ'ורקין הציג במועצת הביטחון מכתב, שלטענתו נכתב על ידי הנשיא המודח של אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ'. במכתב, מבקש לכאורה ינוקוביץ' סיוע צבאי מרוסיה "כדי להגן על אזרחי אוקראינה". השגריר אמר כי ינוקוביץ' הפנה את המכתב לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ביום שבת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נגמ"ש מוביל חיילים רוסים בדרך בין העיר סימפרופול לעיר סבסטופול, חצי האי קרים, 4 במרץ 2014. רויטרס
נגמש"ים של צבא רוסיה, הבוקר בדרך לסימפרופול, חצי האי קרים/רויטרס

יורי סרגייב, שגריר אוקראינה באו"ם, אמר לצ'ורקין: "גם אני אזרח אוקראינה, דובר רוסית. אני לא זקוק להגנה שלכם". השגריר הרוסי שמר על פנים קפואים בזמן שעמיתיו בחדר צחקו מהבדיחה.

שגרירת ארצות הברית באו"ם, סמנתה פאואר, השיבה לצ'ורקין כי "מה שמתרחש כאן הוא לא הגנה על זכויות אדם, אלא פלישה צבאית מסוכנת לשטח אוקראינה". היא הטיחה בו: "רוסיה קיוותה, אולי, שהאירועים באוקראינה היו מניבים תוצאה אחרת, אבל היא לא יכולה לבטא את הרצונות שלה בכוח צבאי, או לנסות לשכנע את העולם שלמעלה הוא למטה ושלבן הוא שחור".

ניק בריאנט, שליח רשת בי-בי-סי בניו יורק, העיד כי הישיבה הזכירה לו "חזרה נוסטלגית בזמן לימי המלחמה הקרה, לתקופה שבה אמריקה וברית המועצות השתמשו במועצת הביטחון כפורום שבו לא פותרים בעיות, אלא במקום שבו משמיעים רטוריקה תוקפנית".

מפה חצי האי קרים. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
מפה חצי האי קרים/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully