וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רק 50% מהנשים נהנות מ"סטוצים"

סקר שנערך ליום האישה הבינלאומי מגלה פער עצום בהנאה מיחסי מין מזדמנים בין המינים. 76% מהגברים העידו שנהנו מאקט בשירותים, לעומת 6% מהנשים. לחוקרת יש הסבר מפתיע

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תטעו, "גם לבחורות מתחשק להיות מיניות ללא התחייבות"/ShutterStock

רק מחצית מהנשים מפיקות הנאה מ"סטוצים", זאת לעומת כ-90% מהגברים – כך עולה ממחקר שנערך לרגל יום האישה הבינלאומי, שהשווה את התפיסות בין המינים בנוגע למין מזדמן. עם זאת, הממצאים מלמדים שרוב הגברים עדיין מעדיפים קשר רומנטי מחייב על פני סקס אקראי.

המחקר, שנערך על ידי ד"ר אביגיל מור, ראש המסלול ללימודי מגדר במכללה האקדמית תל חי, כלל 220 רווקות ורווקים מרחבי הארץ, בני 39-21, כשממוצע הגילאים עמד על 26. יצוין כי כ-70% מהנשאלים לא היו בקשר רומנטי בעת המחקר. 90% מהגברים ו-70% מהנשים שהשתתפו בסקר דיווחו שחוו סקס מזדמן.

לקריאה נוספת
פוטין: שומרים את הזכות לשימוש בכוח צבאי באוקראינה
חשודה ברצח אמה: "אני חולה, לא רציתי שתישאר לבד"
מצרים מוציאה את חמאס מהחוק וסוגרת את משרדי התנועה

אלא שהממצאים מצביעים על כך שהחוויה החיובית ממפגש כזה ניכרת בעיקר אצל הגברים: 60% מהם אמרו שהם חשים מרוצים אחרי סטוץ, פי שניים מהנתון בקרב הנשים. הפער הלך וגדל ככל שהאינטראקציה המינית הייתה מזדמנת יותר. כך, בתרחיש המזדמן ביותר – מין בשירותי מועדון, הפער היה הגדול: 76% מכלל הנשאלים טענו שגברים נהנו מהאקט, ורק 6% מכלל הנשאלים סברו שנשים נהנות. גם ביחס למה שנקרא בשפת העם "יזיזות" (יחסי מין מזדמנים בין זוג שיש לו היכרות מוקדמת), ניכר ההבדל, אם כי כאמור בפער מצומצם יותר.

"נשים רבות מתכחשות"

אלא שד"ר מור הפתיעה וגילתה שלדעתה "הממצאים מרמזים שנשים רבות מתכחשות להעדפותיהן האותנטיות כשהן לוקחות חלק במין מזדמן", והסבירה שיש פער גדול בדיווח בין הרצון לסקס אקראי לבין מימושו בפועל. "בחלק מהמקרים גם לבחורות מתחשק להיות מיניות ללא התחייבות, ואין בזה כל דופי. אך מה עם אותם אחוזים גבוהים שמדווחות על פער? נראה ששוב נוצרה מערכת של נורמות שאינה לוקחת בחשבון את נקודת המבט הנשית, שמוגדרת במידה רבה על פי צורכי הגברים".

לצד הממצאים שהוזכרו, טומן בחובו המחקר גם ממצא מפתיע לפיו על אף ה"חיבה" לסטוצים בקרב הגברים, רובם (67%) יעדיפו קשר רומנטי מחייב על פני מין מזדמן ובלתי מחייב. זאת לצד 87% מהנשים שציינו כי זו העדפתן.

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully