וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנצלים ומשתלטים": "הכיבוש השקט" של קרים

בסבסטופול סיפרו לשליח וואלה! שרוב העיר בעד רוסיה, אך העידו כי אם תפרוץ מלחמה, כולם יפסידו. "החיילים השתלטו על הבסיסים האוקראינים ואמרו: 'מצטערים, זה מלמעלה'"

חיילים רוסים מחוץ לבסיס צבאי אוקראיני בסימפרופול. רויטרס
חיילים רוסים מול בסיס צבא אוקראיני בסימפרופול/רויטרס

אמנם לא ברור אם האיומים במערכה צבאית מצדה של מוסקבה נגד קייב יתממשו, אולם בחצי האי קרים, אליו פלשו כוחות צבא רוסיה – ממשיכים לחוש במתיחות הרבה. רוב תושבי האזור המונה כשני מיליון בני אדם הם אמנם פרו-רוסים והם אף מקבלים "בברכה" את הנוכחות הצבאית הרוסית, אולם ברור להם שאם העימות יתפתח לכדי קרבות, כולם עתידים להפסיד.

"אם יהיו כאן יריות ומצב מלחמתי, זה לא משנה באיזה צד אתה", אמר לוואלה! חדשות אלכסיי, תושב חצי האי קרים שתומך בהחזרת האזור לרוסיה. בכל הימים האחרונים, ואפילו עד היום בשעות הבוקר המשיכה ה"זליגה" של חיילים רוסים לשטח האוקראיני. בעיר הנמל סבסטופול מורגשת עדיין תנועה ערה של ספינות קרב רוסיות. אחת מהן, ספינת הקרב "מוסקבה" נראית בבירור מהנמל, זאת על מנת להפגין נוכחות רוסית.

עוד על המשבר בחצי האי קרים:
לייב בלוג || רוחות מלחמה באוקראינה: עדכונים שוטפים
סערה במועצת הביטחון: גם סין מתנגדת לפעולה הרוסית
ארה"ב השעתה את קשריה עם רוסיה

ספינת קרב של חיל הים הרוסי בנמל סבסטופול. חצי האי קרים, אוקראינה, 2 במרץ 2014. רויטרס
אזרחים אוקראינים צופים בספינת קרב רוסית בנמל סבסטופול/רויטרס

מאז פרץ המשבר דובר על כך שההשתלטות הרוסית על הבסיסים האוקראיניים נעשתה באופן שקט לחלוטין. "כיבוש מנומס", קרא לזה דמיטרי, תושב חצי האי. "מגיעים אנשי צבא רוסים לבסיס, אומרים להם יפה 'אנחנו ממש מצטערים, זה הוראות מלמעלה', משתלטים על הבסיס והאוקראינים עוזבים", סיפר. כיבוש בצורה הזו אפיין את כל האזורים בקרים, מה שממחיש את התמיכה הרחבה לה זוכים הרוסים מאנשי המקום. לחיילים האוקראינים, כך נראה, אין מנוס מאשר לציית ולהימנע מעימות חמוש.

כך יצא שעל אף הסחרור העולמי בעקבות המצב בקרים, דווקא תושביו של חצי האי הם האחרונים להילחץ. הם לא נרעשו מהשיירות הצבאיות שהתייצבו במקומות אסטרטגיים סביב הערים המרכזיות, הם גם לא התרגשו כשהגישה לנמל הצבאי האוקראיני נחסם על ידי המשטרה המקומית. "זה מאוד סוריאליסטי", הוסיף נהג מונית מקומי, "הצבא הרוסי השתלט על הנמל והמשטרה האוקראינית שומרת". כדי לסייע למאמץ הרוסי אפילו יחידת האופנוענים "מגיני המולדת" נקרא לדגל. האופנוענים שחצו את גבול אוקראינה רוסיה, הגיעו לאזור והם מפטרלים ברחבי סבסטופול על מנת למצוא "פורעים" שינסו להפר את הסדר הרוסי.

עם זאת, תושבי סבסטופול מנסים להמשיך בחייהם, ויש בהם שמקווים ש"לא ייכנסו לאזור אנשים לא רצויים", כשהכוונה היא לפעילים פרו-אוקראינים, בשל החשש שהדבר יוביל לאלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully