וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים בהליך גירושים? הילדים יוגדרו ב"סיכון"

ועדה מיוחדת בנושא הוצאת ילדים מבתים "בעייתיים" ממליצה מחד לסייע למשפחות בייצוג המשפטי, אך גם לעובדים הסוציאליים שמתמודדים עם טיפול לא פשוט. "יש להוסיף עוד תקנים"

ילדים אוטיסטים. ShutterStock
ילדים במשפחות שעוברות הליך גירושים "קשה" יוגדרו ככאלה בסיכון/ShutterStock

הוועדה לבחינת מדיניות משרד הרווחה בנושא הוצאת ילדים מביתם הגישה הבוקר (שני) את מסקנותיה. ההמלצה המרכזית היא להפריד בין העובדים הסוציאליים שמגישים את התסקיר על משפחות בעייתיות, לבין אלו שעתידים לטפל בהן. הסיבה: במקרים רבים מצאו עצמם אנשי הרווחה במלכוד, שכן הם נתקלו בעוינות מהמשפחות מהן נלקחו הילדים למסגרות חלופיות. כמו כן ידרוש המשרד לשנות את החקיקה הקיימת, כדי שתגדיר ילד שהוריו בהליך גירושים, כאחד בסיכון.

הוועדה הוקמה בעקבות פניות של הורים מחד ושל גורמי מקצוע מאידך, בדבר הבעיות שבהליך הוצאת ילדים מבתים – והיא גיבשה כאמור תכנית פעולה שנועדה לסייע למשפחות וגם לעובדים המטפלים בהן. על פי ההמלצות, שעלות יישומן נאמדת ב-150-120 מיליון שקלים, הוועדות הפועלות בתחום האמור יוסדרו בחקיקה, וכך גם סוגיית העברת המידע בין הרשויות השונות. כמו כן, ממליצה הוועדה להקים ועדת ערר מחוזית לטובת הורים שלטענתם לא זכו לייצוג הולם בפני המדינה, ולהעניק מימון בייצוג המשפטי כדי למנוע פערים בין משפחות ממעמדות סוציו-אקונומיים שונים.

בשנים האחרונות עלו טענות כלפי תסקירים שהגישו עובדים סוציאליים לבתי המשפט, ושהתקבלו "כלשונם" על ידי השופטים. לפיכך, הוועדה ממליצה על הקמת מערך אלטרנטיבי שיגשר בין ההורים, העובדים הסוציאליים ובתי המשפט.

"הדוח מצוין, ונדרש אומץ רב לעשותו", אמרה יו"ר איגוד העובדים הוסציאליים צפרא דוויק, "אני קוראת ליישם את ההמלצות במהרה. תוספת תקינה של עובדים חייבת להיות מוסדרת בחקיקה. מוצע כאן לבטל את סעיף 19 וזו הצעה ראויה כי אנחנו לא צריכים להיות הבייביסטירים של פסקי הדין וייושמם". לפי משרד הרווחה, בישראל ישנם כ-85 אלף ילדים החיים ב"השמה חוץ-ביתית", מהם 9,000 ילדים שהוצאו בהתערבות של המשרד.

עוד בנושאי רווחה
חוק הפונדקאות: הגבלת ההליך בחו"ל תפגע בזוגות?
לאחר שנים: אישה שבעלה נעלם באיראן הותרה מעגינותה
גיבורת מאבק ילדי הזרים: גם אזרח יכול להשפיע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully