וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הפונדקאות: הגבלת ההליך בחו"ל תפגע בזוגות?

החוק שיאפשר לראשונה שוויון בהבאת ילדים לעולם בין הורים יחידנים וזוגות מאותו המין לבין זוגות הטרוסקסואליים מעלה חשש בקרב חברות הפונדקאות: ההליך בחו"ל ישותק?

אילוסטרציה. ShutterStock
"יש לוודא שההליך בחו"ל יהווה אלטרנטיבה ריאלית להורים המיועדים"/ShutterStock

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את תיקון החוק לנשיאת עוברים - "חוק הפונדקאות", שיאפשר – לראשונה בהיסטוריה שוויון בהבאת ילדים לעולם בין הורים יחידנים וזוגות חד-מיניים לבין זוגות הטרוסקסואליים.

עוד בנושא:
היסטוריה: השרים אישרו פונדקאות לזוגות חד-מיניים
נפאל - יעד הפונדקאות הבא ליחידים וחד-מיניים?
היסטוריה? השרים יצביעו על פונדקאות לחד-מיניים

עם זאת, בחברות הפונדקאות העוסקות בהליך בישראל ובחו"ל מזהירים - אמנם מדובר בצעד משמעותי שישראל עושה, אך בדרך הנוכחית יש בו גם כדי לפגוע בשוק כולו. "הצעת החוק עוסקת גם בניסיון להסדיר את הליך הפונדקאות בחו"ל על מנת שלא ייווצר פקק בשל מחסור בפונדקאיות. אך יש לוודא שההליך בחו"ל יהווה אלטרנטיבה ריאלית להורים המיועדים", אמרו שם.

זוגות חד-מיניים שבו מתאילנד עם תינוקותיהם לאחר הליך פונדקאות, ינואר 2014. דרור עינב
הזוגות שקיימו הליך פונדקאות בתאילנד שבים לארץ בתום ההליך המפרך/דרור עינב

"באופן בו ההצעה מנוסחת כעת, אין אף מדינה בעולם שעומדת בתנאי החוק, ולמעשה הצעת החוק סוגרת את האפשרות של ישראלים לעבור הליכי פונדקאות במדינות מעבר לים", מבהיר דורון ממט, מנהל חברת תמוז המציעה פונדקאות בארץ ובחו"ל, "מנסחי החוק יצטרכו לערוך בו שינויים דרמטיים על מנת שלא ייווצר מצב שתוצאת החוק תגרום הלכה למעשה לשיתוק הליך הפונדקאות בישראל מקיר לקיר".

באגודה למען הלהט"ב ברכו על אישור הצעת החוק שמכירה בזכות הקהילה להורות ומשפחה. "זהו אמנם רק צעד ראשון בתהליך החקיקה", אמרו, "אך זהו צעד חשוב ומשמעותי והוא תוצאה של מאבק משפטי ופוליטי רב שנים. אנו נמשיך לפעול ולהיאבק עד שקהילת הלהט"ב על כל חלקיה תזכה לשוויון זכויות מלא והכרה בחוק הישראלי".

אם יאושר החוק על ידי הכנסת, יוכלו יחידים וזוגות לבצע את ההליך בישראל, אך רק עד להולדת שני ילדים, בשל המחסור הקיים בפונדקאיות בארץ. כמו כן, מרחיב תיקון החוק את מעגל הפונדקאיות, ומתיר לנשים נשואות וכן לבנות משפחה לשמש פונדקאיות - דבר שלא התאפשר עד כה.

  • עוד באותו נושא:
  • פונדקאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully