וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה יזהיר את נתניהו: "אוזל הזמן לפתרון"

ראש הממשלה יפגוש היום נשיא אמריקני תקיף ונחוש. בראיון ל"בלומברג" סיפר אובמה כי יבהיר לנתניהו שללא הסכם שלום, ישראל תיקלע לבידוד ולאסון דמוגרפי. "אין להמתין עוד"

צילום: לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה יאמר היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו שהזמן לפתרון מדיני עם הפלסטינים אוזל, ושאם לא תהיה התקדמות בתהליך השלום הוא רואה עתיד עגום לישראל, לרבות בידוד בינלאומי ואסון דמוגרפי - כך לפי ראיון שנתן אובמה ל"בלומברג". הנשיא סיפר למראיין ג'פרי גולדברג את שיאמר לנתניהו בפגישה: "אם לא עכשיו - אימתי, ואם לא אתה, אז מי?".

נתניהו שהמריא אתמול לוושינגטון לקראת הפגישה, עתיד למצוא נשיא נחוש ותקיף, כך לפחות משתמע מהדברים שאמר בראיון. אובמה יאמר לנתניהו שישראל עלולה לאבד את המעמד שלה כיהודית ודמוקרטית, אם הוא לא יקבל את הסכם המסגרת להיפרדות מהפלסטינים עליו עמל הממשל ושר החוץ ג'ון קרי. עם זאת, הוא יבהיר בפניו כי ביכולתו להנהיג את ישראל לעתיד טוב יותר. "אם הוא אינו מאמין שהסכם שלום עם הפלסטינים זה הדבר הנכון עבור ישראל, אז הוא צריך להציג גישה חלופית", אמר הנשיא והוסיף כי "לא נראה שיש אחרת המתקבלת על הדעת".

עוד בוואלה! חדשות
חשד לפיגוע: חרדי נדקר בבני ברק; מצבו בינוני
לא מאיימים על מבודד בבידוד: פוטין לא מתרגש מאובמה
החרדים מרוצים: "עכשיו בכנסת יחשבו פעמיים"

בנימין נתניהו וברק אובמה במהלך פגישתם בבית הלבן. רויטרס
אובמה יהיה תקיף מתמיד. הנשיא וראש הממשלה בפגישתם האחרונה בארה"ב/רויטרס

לדברי גולדברג, אובמה רואה באבו מאזן הפרטנר המתון ביותר שיהיה לפלסטינים – והוא מצפה לצד הבא של נתניהו. "מגיעה העת שכבר אי אפשר להמתין, ושצריך לקבל החלטות קשות. האם אתה מקבל את הכיבוש של הגדה המערבית? האם זה אופייה של ישראל? האם אתה מנציח במשך עשור או שניים מגבלות על תנועות פלסטיניות? האם אתה מגביל גם את ערביי ישראל בדרכים שנוגדות את מסורת ישראל?", אמר אובמה.

הנשיא הוסיף כי המחויבות של ארה"ב לישראל אינה ניתנת לערעור, אולם הבהיר כי הנכונות של וושינגטון להגן על ישראל בפני בידוד עולמי בין היתר באו"ם ובגופים בינלאומיים אחרים – עלולה לאבד מיעילותה. "אם לא יהיה הסכם שלום והבנייה בהתנחלויות תימשך ביתר שאת (כפי שראינו בשנים האחרונות), ואם הפלסטינים יבינו שהסיכוי למדינה ריבונית אינו בר-השגה – אז היכולת שלנו להתמודד עם ההשלכות הבינלאומית תהיה מוגבלת".

לפני המראתו התייחס נתניהו לביקור המדיני החשוב בארה"ב, שיכלול גם השתתפות בוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, שהשנה אובמה יהיה נפקד ממנה. "אני יוצא לנסיעה חשובה לארה"ב. אפגש שם עם הנשיא אובמה. נדון גם בנושא איראן וגם בתהליך המדיני. אעמוד איתן על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל ובראשם ביטחונם של אזרחי ישראל. ישראל הייתה נתונה ללחצים, הדפנו אותם מול הסערה והטלטלה האזורית, ואנחנו שומרים על היציבות והביטחון. כך זה היה וכך זה גם יהיה".

(עדכון ראשון: 23:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully