וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים מרוצים: "עכשיו חברי הכנסת יחשבו פעמיים"

3.3.2014 / 0:46

עצרת ההמונים החרדית בירושלים הוכיחה לדברי מארגניה ”עוצמה ולכידות פנימית” היסטוריות. ”ציפינו ליותר”, הודו אחרים. ”הצעדים הבאים: מרי אזרחי וכניסה המונית לכלא”

מערכת וואלה!

הרחוב החרדי הביע שביעות רצון מעצרת המחאה הגדולה שהתקיימה אתמול (ראשון) בירושלים. "הוכחנו עוצמה ולכידות פנימית שאני לא זוכר כמוה מאז ומעולם", אמר בני רבינוביץ', דובר ביתו של הרב אהרון שטיינמן, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי ומדוברי העצרת. "ברגע שהחוק יעבור בכנסת, יתכנסו הרבנים פעם נוספת ויקבלו החלטה על הצעדים הבאים במאבק", הוסיף.

עוד על הפגנת החרדים בירושלים:
מאות אלפי חרדים נגד הגיוס: "נתניהו - אחשוורוש"
החרדים מתגוננים: "סוגרים את העיר בשביל ערכים"
הפגנת חצי המיליון: "משתקים את ירושלים בשביל החרדים"

לדברי רבינוביץ', "חברי הכנסת מיש עתיד והבית היהודי לא יוכלו לעמוד מול לכידות ועוצמה כזו. הם יחשבו פעמיים". הוא הוסיף כי המטרה היחידה הייתה "לקדש שם שמיים מול חילול השם שנעשה ברצון להטיל סנקציות פליליות על משתמטים מגיוס".

עצרת המיליון נגד חוק הגיוס, חרדים בבנייני האומה ירושלים. מרץ 2014. יואב דודקביץ'
"החוק החדש רק ישרת את המטרה ההפוכה". הפגנת החרדים בירושלים/יואב דודקביץ'

משה, אברך בן 23 שהשתתף בעצרת אמר כי לדעתו "החוק החדש רק ישרת את המטרה ההפוכה". לדבריו, "היום הוכחנו שברגע שייקחו אחד מאתנו לכלא ויכניסו אותו מאחורי סורג ובריח, נעמוד מאחוריו בהמונינו. אם יהיה אסיר צבאי אחד, אוטומטית יהיו 600 אלף". בחורי ישיבה מירושלים שרקדו לצלילי המוסיקה מיד עם סיומה של העצרת הסבירו לוואלה! חדשות כי הצטרפו למעגלים בניסיון להוכיח "שאף אחד לא ישבור אותנו גם בשעה של גזירה כמו הניסיון לגייס אותנו בכפייה".

למרות שביעות הרצון במחנה החרדי המתון, גורמים קיצוניים יותר כבר מתכננים את שלבי המחאה הבאים. "הפלג הירושלמי" בציבור הליטאי, המונהג על ידי הרב שמואל אוירבך הצהיר כי זה רק "תחילתו של מאבק, יריית הפתיחה". ישעיהו ויין, עורך עיתון "הפלס" וממקורביו של אוירבך, אמר כי השלבים הבאים יהיו "התמקדות בהסברה נגד הממשלה הישראלית בעולם, מרי אזרחי וכניסה המונית לכלא".

"הציבור מחכה ליותר", אמר ויין, "שיהיו מסרים ברורים. 600 אלף חרדים באו היום להצהיר שתורת ישראל היא מעל לכל דבר שבעולם. מבחינת כולם זו תחילת הדרך ופתיחתו של מאבק. יש בציבור שלנו אנשים שאוהבים להאמין שהכול ייסגר בדלתיים סגורות והם סובלים מתסמונת אמונה במדינה. אנחנו נותנים להם את הקרדיט – ונמתין". ויין סבור כי המסרים שהועברו בעצרת, הכרזות שהונפו על ידי המפגינים – אינם היו ברורים מספיק. לשאלה אם הדברים היו תלויים בו הוא ענה כי המסר המרכזי של העצרת היה: "חוק הגיוס – חוק השמד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עצרת המיליון נגד חוק הגיוס, חרדים בבנייני האומה ירושלים. מרץ 2014. יואב דודקביץ'
בעצרת היום הוחלט לדרוש מהשלטונות "שלא לחוקק כל חוק שיש בו משום פגיעה בלומדי התורה הכופה עליהם לפרוש מלימוד התורה עד כדי השלכתם לכלא"/יואב דודקביץ'

"הפלג הירושלמי" בציבור החרדי–ליטאי מונה קבוצה יחסית קטנה המונהגת על ידי הרב שמואל אוירבך מירושלים. האחרון הוביל עד כה קו מיליטנטי במאבק החרדי נגד הגיוס והיה בעד יציאה להפגנות עוד קודם שהחלו לדון בחוק בוועדת שקד. מנגד, רבנים ואדמו"רים נוספים, ביניהם הרב שטיינמן, המנהיג את רוב הציבור החרדי-ליטאי, שמרו עד כה על איפוק ורק אחרי שהוחלט להטיל סנקציות פליליות על משתמטים משירות צבאי או אזרחי – החליטו לקיים עצרת מחאה גדולה.

לוואלה! חדשות נודע כי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שוקלת בימים אלו לדון בשאלת ההתייצבות בלשכות הגיוס, כשהנטייה היא להכריז שלא להתייצב. החלטה זו, אם תתקבל, תהווה חיזוק להחלטתו של אוירבך שהתקבלה עם פקיעת חוק טל. בעצרת היום הוחלט לדרוש מהשלטונות "שלא לחוקק כל חוק שיש בו משום פגיעה בלומדי התורה הכופה עליהם לפרוש מלימוד התורה עד כדי השלכתם לכלא". בנוסף, הרבנים קראו לתלמידי הישיבות והכוללים "לא להתגייס לצבא בשום פנים ואופן, לא להיכנע לפיתויים ועונשים כלשהם, ולא לשתף פעולה עם תכניות הצבא למיניהן". בתוך כך קראו האדמו"רים והרבנים לממשלה ולראש הממשלה "בקריאה שלא לגרור את הציבור למערכה מיותרת בעניינים הנוגעים לציפור נפשה של היהדות החרדית".

(עדכון ראשון: 22:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully