וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: החורף הנוכחי - אחד השחונים אי פעם

עם סיום עונת החורף הרשמית מודים בשירות המטאורולוגי כי זו אחת העונות היבשות מעולם. בחלק מהתחנות נמדדה הכמות הקטנה ביותר מתחילת המדידות. המצב הקשה ביותר - בצפון הארץ

רוחצים בחוף הים בתל אביב. דרור עינב
שמש במקום גשם. חוף הים בתל אביב בשבוע שעבר/דרור עינב

התקופה שבין החודשים דצמבר ופברואר מוגדרת על ידי החזאים כעונת החורף הרשמית, שאמורה להביא עמה את כמות המשקעים העיקרית. אולם, מן הנתונים שפרסם אתמול (חמישי) השירות המטאורולוגי עם סיומו של חודש פברואר, עולה כי מאז שהסתיימה הסערה הגדולה באמצע חודש דצמבר, כמויות הגשם ומספרם של ימי הגשם היו נמוכים מאוד ביחס לשנים קודמות, ובחלק מהתחנות נמדדה כמות הגשם הקטנה ביותר מאז תחילת המדידות.

מבחינת כמויות הגשם המצטברות מתחילת העונה, קיים הבדל משמעותי בין צפון הארץ לבין מרכז הארץ ודרומה. בצפון מיעוט הגשמים מתחילת עונת הגשם עד היום הוא קיצוני וחסר תקדים. כמויות הגשם מתחילת העונה מגיעות לכמחצית מהממוצע הרב-שנתי לתקופה המקבילה ובצפון מזרח הארץ אף לשליש. מדובר בכמות הגשם המצטברת הקטנה ביותר מתחילת המדידות באזור זה. למשל, בכפר בלום שבגליל העליון ירדו 162 מ"מ – 39% מהממוצע השנתי, בדגניה שבכינרת - 44% מהממוצע ובכפר גלעדי שבאצבע הגליל 194 מ"מ – 17% בלבד מהממוצע.

עוד בוואלה! חדשות:
נעצר חשוד בהשלכת הרימון בשוק בפתח תקווה
תפנית: המשטרה תבקש להאריך את מעצר הבית של ברלד
כוננות בצפון: "נאלצים לצאת מהמושב בשער האחורי"

ברד בתל אביב. דרור עינב
מאז הסופה - חם ויבש. ברד בתל אביב במהלך הסופה הגדולה/דרור עינב

גם במרכז הארץ קיים גירעון מבחינת כמות הגשמים – אם כי לא קיצוני כמו בצפון. במישור החוף המרכזי ובהרי המרכז ירדו כ-80%-60% מהממוצע עד סוף פברואר, וכבר היו בעבר מקרים גרועים יותר. בדרום מישור החוף והשפלה ובצפון הנגב כמויות הגשם מתחילת העונה עולות על הממוצע וזאת בעיקר בזכות הגשם הרב שירד בסופה הגדולה בדצמבר.

בדרום הארץ תמונת המצב המתקבלת היא פחות גרועה. העונה הנוכחית אינה החריגה ביותר בנגב ובערבה, שם ירדו מאמצע דצמבר עד סוף פברואר 25-15 מ"מ, ובאזורים צחיחים אלו הכמויות הללו קרובות לממוצע ואף עולות עליו.

העונה הנוכחית מתאפיינת לא רק במיעוט של כמויות גשם, אלא גם במיעוט קיצוני של ימי גשם. ברוב חלקי הארץ (פרט לדרום) מספר ימי הגשם מאמצע דצמבר עד סוף פברואר הוא הקטן ביותר מתחילת המדידות. בחלק גדול מתחנות המדידה מיעוט הגשמים הקיצוני ביותר לפני העונה הנוכחית היה ב-1954-55. מתחילת העונה ועד סוף פברואר מגיע מספרם של ימי הגשם ל-60%-40% מהממוצע לתקופה המקבילה. בצפון הארץ ובהרי המרכז זהו המקרה הקיצוני ביותר מתחילת המדידות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רוחצים בחוף הים בתל אביב. דרור עינב
מיעוט קיצוני של ימי גשם. מתרחצים על החוף בתל אביב במהלך חודש פברואר/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully