וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית: המשטרה תבקש להאריך את מעצר הבית של ברלד

שלומי גבאי

28.2.2014 / 0:03

לאחר שגורם בכיר העריך שתיק החקירה נגד הקומיקאי החשוד בביצוע מעשים מגונים ייסגר מחוסר ראיות, נודע שהמשטרה תבקש להאריך את המעצר ב-10 ימים. ברלד יצא בוכה מתחנת המשטרה

צילום: שלומי גבאי, דוד קורן, עריכה: מיכאל ברגמן

המשטרה תבקש היום (שישי) מבית משפט השלום בחדרה להאריך בעשרה ימים את מעצר הבית של הקומיקאי ירון ברלד, החשוד בביצוע מעשים מגונים באשה בת 36, במהלך שירותם הצבאי של השניים, ובנערה בת 17. מדובר בצעד חריג עליו הוחלט בתום התייעצות עם ראש אגף חקירות מודיעין במחוז חוף של המשטרה, סגן-ניצב שלמה מנחם. ברלד עצמו יצא אמש מתחנת המשטרה בחדרה, לאחר שעות של חקירה, כשדמעות זולגות מעיניו. חברו טען: "המשטרה מתעקשת בגלל שקוראים לו ירון ברלד. מה שהם עושים לו זה התעללות בגופה, ככה לא אמורים להתנהג".

עוד בפרשה:
מסתמן: תיק החקירה נגד ברלד ייסגר מחוסר ראיות
סוכניו של ברלד: "מודאגים ממצבו הנפשי"
ברלד: "בקרוב אספר את הצד שלי"

צוות החקירה החליט למקד את החקירה בתלונתה של האשה, שטענה כי שלוש חיילות נוספות הותקפו על ידי ברלד במהלך התקופה בה שירתו יחד. הסיבה לכך היא שהנערה שינתה את גרסתה וטענה אתמול כי התקיפה המינית לכאורה לא התרחשה ביום שבת כפי שטענה תחילה – אלא במועד מוקדם יותר. על פי הטענה החדשה, ביום שבת גער בה ברלד, בעט בה והורה לה לעזוב את רכבו.

המשטרה תבקש להאריך את מעצר הבית של ברלד. צילום מסך
ברלד יוצא מתחנת המשטרה בחדרה, אמש/צילום מסך

ההחלטה לבקש את הארכת מעצרו של ברלד, שהסתיים הלילה בחצות, מפתיעה נוכח דבריו של גורם משטרתי בכיר המקורב לחקירה, שהעריך מוקדם יותר אמש כי תיק החקירה ייסגר בימים הקרובים מחוסר ראיות או מחוסר אשמה. הערכה זו התבססה על עדויות ממכרים משותפים לברלד ולקטינה שחיזקו את גרסתו של ברדלד, שלפיה לא היה מגע מיני בינו לבין הנערה. גם בעימות שנערך בין השניים אתמול, התקשתה הנערה להוכיח שאכן הותקפה מינית על ידי ברלד.

במהלך החקירה אמש, התפתח עימות מילולי קולני בין צוות ההגנה של ברלד לבין צוות החקירה על התנאים בהם מתבצעת החקירה ומשך זמנה. סוכניו של ברלד, שהביעו מוקדם יותר שביעות רצון מההערכה שהתיק נגדו ייסגר, הביעו חשש ממצבו הנפשי. "הוא מותש מהחקירה וממשיך להסתגר בבית הוריו", סיפרו.

ברלד הגיע בצהריים לחקירה בתחנת המשטרה בחדרה, בעקבות התלונה השנייה שהוגשה נגדו על ידי האשה, בת 36. בכניסתו לתחנת המשטרה, אמר ברלד לכתבים: "אני מקווה שזה ייגמר היום, אינני יכול יותר. אני לא עומד בזה". הוא נראה תשוש וכמעט פרץ בבכי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ירון ברלד בתחנת משטרת חדרה, פברואר 2014. שלומי גבאי
"לא עומד בזה". ברלד עם הגיעו לתחנת המשטרה/שלומי גבאי

האישה שתלונתה נחקרת כעת, תושבת מרכז הארץ, הגישה אותה ביום רביעי לפנות בוקר. על פי החשד, הקומיקאי ניסה לכפות את עצמו על המתלוננת בזמן שהשניים שהו יחדיו במגורים בבסיס הצבאי שבו שירתו. המתלוננת התנגדה והתלוננה על המעשים לכאורה כבר אז בפני גורמים צבאיים, אולם רק כעת, לאחר שהבינה כי היא לא היחידה שהותקפה על ידי ברלד, החליטה להגיש תלונה רשמית. "ברלד התנהג אליי באלימות, הוא כפה עצמו עליי אף שהתנגדתי", אמרה לחוקריה.

אופי המעשים שעליהם התלוננה זהים בתיאורם לאלה שתוארו בתלונה הראשונה נגד ברלד, שאותה הגישה נערה בת 17 שטענה כי הבדרן תקף אותה מינית. לטענתה, הוא הבטיח לסייע לה עם קשריו בתעשיית הבידור וציפה לקבל בתמורה יחסי מין. מנגד, לדבריו, היא ניסתה לסחוט ממנו כסף וכשהבינה שלא תקבל את מבוקשה - פוצצה את הפרשה.

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully