וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריטניה אגרה תמונות מיניות של מיליוני גולשים"

מסמכי סנודן חושפים כי ארגון הביון הבריטי אסף תמונות של מיליוני גולשי "יאהו", שחלקן "בעלות גוון מיני". ב"יאהו" הכחישו כי היו שותפים לכך: "הפרת מדיניות הפרטיות"

מצלמת רשת. AP
"חברת 'יאהו' משדרת פורנוגרפיה"/AP

ה"גארדיאן" הבריטי דיווח אתמול (חמישי) כי סוכנות הביון הבריטית (GCHQ) אחסנה תמונות שצולמו במצלמות רשת של מיליוני גולשים. הדברים נכתבו במסמכים סודיים של סוכנות הביון הבריטית שנכתבו בין השנים 2008-2010 אשר נחשפו לאחרונה. המסמכים מציינים בבירור כי במסגרת תוכנית מעקב בשם "סיב אופטי" נאספו תמונות סטילס משיחות וידאו שנערכו בתוכנות צ'טים של "יאהו" ואלו נשמרו במאגר המידע של הארגון - בין אם המשתמשים היו מטרה של הארגון ובין אם לא.

עוד ידיעות מהעולם:
פוטין הציב מטוסי קרב בכוננות בגבול עם אוקראינה
סבא"א גנזה דוח על תכנית הגרעין של איראן
אריזונה: המושלת הטילה וטו על החוק לאפליית להט”ב

בעזרת הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA), שמרה סוכנות הביון הבריטית תמונות רשת של יותר מ-1.8 מיליון משתמשי "יאהו" ברחבי העולם, ביניהן לא מעט תמונות בעלות גוון מיני. חברת יאהו האמריקנית הכחישה כל קשר לתוכנית והאשימה את הסוכנות בהפרת מדיניות פרטיות המשתמש של החברה.

מריסה מאייר, נשיאת יאהו בכנס CES 2014. GettyImages
"הפרה בלתי מתקבלת של מדיניות הפרטיות". מנכ"לית יאהו, מריסה מאייר, בחודש שעבר/GettyImages

לפי המסמכים, הסתירה הסוכנות את התמונות המיניות מעיני צוות העובדים ולא התייחסה באופן ישיר להשלכות שמירת המידע. חברת "יאהו", כאמור, הכחישה כי ידעה על קיום התוכנית וכינתה אותה "הפרה בלתי מתקבלת בעליל" של מדיניות הפרטיות שלה. בהצהרה רשמית, אמרה סוכנות הביון הבריטית כי כל פעולותיה נעשו בהתאם לחוק.

המסמכים מהם נודע על המבצע הסודי הם חלק ממורשתו של האנליסט האמריקני אדוארד סנודן אשר העביר את המסמכים הסודיים ל"גארדיאן" בחודש יוני 2013. "לצערנו, הרבה בני אדם עושים שימוש במצלמות רשת כדי להראות חלקים אינטימיים מגופם לאדם אחר", נכתב במסמכים, כנראה כדי להעיד שלא זו מטרת האיסוף. הארגון אף ביקר את "יאהו" וציין כי אנשים עושים שימוש בתוכנה של החברה כדי "לשדר פורנוגרפיה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אם הדיווח הזה נכון – אנחנו קוראים לממשלות העולם לחוקק חוק מעקב העומד בהתאם לעקרונות אותן התווינו בחודש דצמבר האחרון", אמרו ב"יאהו". "אנחנו נחושים לשמור על ביטחון ואמון המשתמשים שלנו ונמשיך במאמצינו להרחיב את ההצפנה בכל השירותים שאנו מציעים", סיכמו.

בהצהרה ששחררה סוכנות הביון, נאמר כי היא אינה מעוניינת להגיב בענייני מודיעין. יחד עם זאת, ציינו: "כל עבודת הסוכנות נעשית בתיאום מסגרת חוקית ונוקשה המבטיחה שפעולותינו מאושרות, הכרחיות ומידתיות".

(עדכון ראשון: 23:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully