וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א גנזה דוח על תכנית הגרעין של איראן

27.2.2014 / 13:53

סוכנות האו"ם לענייני גרעין גנזה דוח ובו פרטים חדשים על מאמציה של הרפובליקה האיסלאמית להשיג פצצה, כנראה כדי לא לפגוע בהתחממות היחסים בין טהראן למערב. תוכנו לא ידוע

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'
שרי החוץ של המעצמות לאחר החתימה על ההסכם עם איראן בז'נבה. נובמבר 2013. AP
שרי החוץ של המעצמות ואיראן במעמד החתימה על הסכם הביניים. ז'נבה, נובמבר 2013/AP

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) גנזה דוח ובו פרטים חדשים על תכנית הגרעין של איראן. זאת בשל כניסתו של חסן רוחאני לתפקיד הנשיא באוגוסט האחרון וההפשרה ביחסים בין טהראן למערב. כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות רויטרס מפי מקורות המעורים בנושא. לפי ההערכות, פרסום הדוח היה גורם לזעם בטהראן ומקשה על המאמצים להתקרבות בין הצדדים. סבא"א טרם הגיבה על הדיווח. לפי המקורות, סבא"א גנזה את הדוח החדש, לפחות לעת עתה.

לדברי המקורות, לא ניתן לדעת איזה מידע חדש נאסף על ידי הסוכנות גיבושו של הדוח הקודם שעסק הרפובליקה האיסלאמית ב-2011. יצוין כי על אף שהושלם, הדוח לא פורסם ותוכנו לא ידוע. אחד המקורות העריך כי המידע הנוסף שלא נכלל בדוח האחרון עלול להוסיף לדאגת המערב בנושא.

אחד המקורות אמר כי ישראל היא היחידה שתמתח ביקורת על כך שהדוח לא פורסם. ההחלטה לגנוז את הדוח החדש צפויה להעלות תהיות באשר למידע שהסוכנות אספה בשנתיים האחרונות בנוגע למה שכינתה "ממדים צבאיים אפשריים" בתכנית הגרעין האיראנית. איראן מצדה טוענת לכל אורך הדרך כי התכנית נועדה לצורכי שלום ומכחישה כי היא מעוניינת לייצר פצצות.

כזכור, ישראל הגדירה את הסכם הביניים שחתמו המעצמות עם איראן בנובמבר בז'נבה "טעות היסטורית" מכיוון שלא דרש מטהראן להתפרק לחלוטין מהאורניום המועשר. בשבוע שעבר, בדוח רבעוני שגרתי שמסרה הסוכנות שמקום מושבה בווינה, הודיעה כי "אספה עוד מידע מאז נובמבר 2011 שחיזק את ההערכות שנכללו במסמך". עם זאת, לא ברור כאמור באיזה מידע מדובר ואיזה מידע היה בדוח שלפניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully