וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן "איים להפוך את השולחן" בפגישה עם קרי

העיתון "אל-קודס" דיווח שבפגישה שקיימו בשבוע שעבר בפריז, הציע שר החוץ האמריקני שבירת פלסטין תהיה בית חנינא ודרש הכרה במדינה יהודית. יו"ר הרשות כינה את ההצעה "טירוף"

באדיבות מערכת "עובדה"

(צפו בראיון של קרי לתכנית "עובדה" עם אילנה דיין בשבוע שעבר)

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הציע ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שבירת פלסטין תהיה שכונת בית חנינא ולא מזרח ירושלים כולה – כך דיווח אמש (רביעי) העיתון הפלסטיני "אל-קודס". על פי הדיווח, בפגישה שקיימו השניים בפריז, בירת צרפת, בשבוע שעבר, דרש קרי מאבו מאזן להכיר רשמית במדינה יהודית. המנהיג הפלסטיני, כך דווח, זעם על "אימוץ הדרישות הישראליות" וכינה את הצעת קרי "טירוף".

ג'ון קרי עם אבו מאזן. בית לחם, נובמבר 2013. AP
אבו מאזן וקרי בבית לחם, נובמבר 2013/AP

על פי הדיווח, קרי הציע גם שבקעת הירדן תישאר בידי ישראל ודחה את הצעתו של אבו מאזן לנוכחות של כוח בינלאומי בשטחים הפלסטינים לאחר נסיגת צה"ל מהם. שר החוץ האמריקני, כך דווח, ביקש גם שישראל תשמור על עשרה גושי התנחלויות במסגרת הסכם חילופי השטחים. אבו מאזן, בתגובה, "איים להפוך את השולחן" ולחזור בו מהגמישות שהציג במהלך המשא ומתן.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
חרף ניסיונות ההרגעה של נתניהו: ההקפאה ניצבת בפתח?
עוד חרם: "בנקים בישראל תמכו בהתנחלויות בפלסטין"
נתניהו: "אעשה מה שצריך כדי לשמור על ההתיישבות"

עוד דווח כי "כדי לרכך את האווירה" נפגשו השניים פעם נוספת. בפגישה שנייה, הזמין קרי את אבו מאזן להגיע לבית הלבן ולהיפגש עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כדי למנוע את פיצוץ השיחות. עם זאת, לא דווח אם נקבעה פגישה רשמית בין שני המנהיגים בוושינגטון.

בשיחה עם עיתונאים אמר אתמול שר החוץ קרי כי שיחות השלום הישירות בין ישראל לפלסטינים, אשר תוכננו להימשך תשעה חודשים, יימשכו מעבר לתאריך היעד שנקבע לסוף אפריל. קרי ציין כי הוא פועל מאז סוף יולי 2013 להוציא לפועל הסכם מסגרת בין הצדדים, והוסיף: "אני חושב שלאף אחד לא יהיה אכפת אם ייקחו תשעה חודשים נוספים לסגור ולהדק את תהליך השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully