וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אעשה מה שצריך כדי לשמור על ההתיישבות"

23.2.2014 / 14:40

ראש הממשלה העביר מסר מרגיע בישיבת שרי הליכוד בנוגע לפרסומים בנושא האפשרות של הקפאת הבנייה בהתנחלויות. "אני דואג לאינטרסים הלאומיים בתבונה ובנחישות"

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: מיכאל ברגמן

"אני מנווט את ישראל מול לחצים בינלאומיים כבר חמש שנים והודף בהצלחה תביעות כאלה ואחרות. אני אעשה כל מה שצריך כדי לחזק את מעמדה של מדינת ישראל ולשמור על ההתיישבות" - כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הישיבה השבועית של שרי הליכוד. נתניהו אמר את הדברים בתשובה לשאלות שהציגו לו שרי מפלגתו על האפשרות שישראל תידרש להקפיא את הבנייה מחוץ לגושי ההתנחלויות, בעקבות שורת פרסומים בנושא בכלי התקשורת.

בשבוע שעבר אמר לוואלה! חדשות גורם בכיר המעורב במשא ומתן הישראלי-פלסטיני כי אם שני הצדדים יקבלו את הסכם המסגרת שיציע שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, ישראל צפויה להידרש להקפאת בנייה בהיקף מסוים. "הסוגיה הזו נמצאת בדיון בין הצדדים כרגע, אבל יש הבנה שאם ישראל תמשיך לבנות בהתנחלויות אחרי הסכם המסגרת, במיוחד במקומות 'פרובוקטיביים', תהיה בעיה", הסביר הגורם, והוסיף כי הצדדים מנסים למצוא פתרון לנושא.

עוד על תהליך השלום:
אבו מאזן לישראלים: "לא צריך לחלק את ירושלים"
בניגוד לסיכום עם קרי: הפלסטינים פנו לאונסק"ו
המו"מ תקוע: אין הסכמה על ירושלים כבירה פלסטינית

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בירושלים עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, ינואר 2014. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"אם ישראל תמשיך לבנות בהתנחלויות אחרי הסכם המסגרת - תהיה בעיה". קרי ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בישיבת שרי הליכוד הבוקר הציג נתניהו את תמונת המצב לשרים, מבלי להתייחס באופן מפורש לסוגיית ההקפאה. "יש תביעות מאתנו מכאן ועד להודעה חדשה", אמר ראש הממשלה, והוסיף כי הוא "דואג לאינטרסים הלאומיים בתבונה ובנחישות".

הפרסומים על עצם הדיון בהקפאת בנייה עתידית עוררו זעם רב בקרב סגני השרים וחברי הכנסת של הליכוד, שחתמו על עצומה שבה קראו לנתניהו לדחות באופן מפורש ופומבי כל דיון בסוגיה. לא ברור אם מילות ההרגעה שאמר הבוקר נתניהו לשרי מפלגתו, שנזהרים ממתיחת ביקורת מפורשת בנוגע למשא ומתן ולא הצטרפו לקריאה הפומבית בנושא, יספיקו כדי להרגיע את השטח.

בשבוע שעבר רמז השר קרי בריאיון לתכנית "עובדה" כי במסגרת הסכם שלום ישראלי-פלסטיני לא מוכרח להתבצע פינוי בכוח של מתנחלים. כשנשאל על המחיר האישי שישלמו מתנחלים שיפונו מבתיהם, השיב קרי: "אני כלל לא בטוח שהם יפונו".

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully