וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי מפתיע: "לא בטוח שמתנחלים יפונו במסגרת הסכם"

19.2.2014 / 20:05

בראיון לתכנית "עובדה" רמז שר החוץ האמריקני שלא בטוח שהמתנחלים ישלמו מחיר כבד על הסכם מדיני. על התבטאויות השר יעלון נגדו: "אנשים אחרים יכולים לעשות צחוק, אני נחוש"

באדיבות מערכת "עובדה"
ג'ון קרי מחמוד עבאס. AP
הפלסטינים רואים במסמך "פרו-ישראלי" יתר על המידה. אבו מאזן וקרי/AP

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, רומז כי במסגרת הסכם שלום ישראלי-פלסטיני לא חייב להתבצע פינוי בכוח של מתנחלים: בראיון לתכנית "עובדה עם אילנה דיין" שישודר מחר (חמישי) בערוץ 2, נשאל קרי על המחיר האישי שישלמו מתנחלים שיפונו מבתיהם. "אני כלל לא בטוח שהם יפונו", השיב.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
לבני: בלי הסדר מדיני - סוף הציונות והמדינה היהודית
נתניהו: "חרם על ישראל - אנטישמיות בלבוש מודרני"
לפיד: ארה"ב מאבדת אהדתה אלינו - וגם את סבלנותה

דבריו של קרי מצטרפים לשורת פרסומים בעת האחרונה בהם עלתה האפשרות שמתנחלים מחוץ לגושי ההתיישבות לא יהיו חייבים לעזוב את בתיהם במסגרת הסדר קבע. בחודש שעבר נחשף בוואלה! חדשות שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציע במסגרת המשא ומתן כמה אפשרויות להשארת מתנחלים תחת ריבונות פלסטינית. בהמשך דווח כי הנציג האמריקני לשיחות, מרטין אינדיק, העריך בשיחה עם מנהיגים יהודים-אמריקנים שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, "לא יתנגד להשארת מתנחלים כאזרחי המדינה הפלסטינית".

"כשאני נועץ שיניים במשהו, אני מנסה להשלים"

בראיון לאילנה דיין התייחס קרי גם להתבטאויות נגדו שיוחסו לשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ואמר כי הוא אינו אובססיבי, אלא " נחוש ומחויב". לדבריו, "אנשים אחרים יכולים לעשות צחוק בתהליך הזה. אני מבצע את עבודתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בירושלים עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, ינואר 2014. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
קרי עם נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

כשנשאל אם יש סיכוי שיאבד תקווה ויזנח את המסלול הישראלי-פלסטיני שרבים מקודמיו נכשלו בו, השיב קרי: "מי שמכיר אותי יודע שכשאני נועץ שיניים במשהו, כשאני מסתער על מטרה, אני מנסה להשלים".

קרי שוהה כעת בפריז, לשם המריא אמש גם אבו מאזן כדי לדון עמו בהתקדמות השיחות. בעוד שישראל נוטה להשיב בחיוב למסמך שיציג קרי לצדדים בתחילת מרץ, הפלסטינים רואים בו מסמך "פרו-ישראלי" יתר על המידה. גורם בכיר שמעורב בשיחות אמר השבוע לוואלה! חדשות כי כדי לשכנע את הפלסטינים להמשיך בשיחות יידרשו מחוות נוספות, כגון שחרור אסירים והקפאת בנייה מחוץ לגושים.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully