וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל במסרונים לתושבי עזה: "דווחו על מנהרות"

25.2.2014 / 8:32

משרד הפנים של חמאס בעזה הזהיר את תושבי הרצועה מסיוע לישראל, לאחר שדווח כי מערכת הביטחון קראה לאזרחים ליידע אותה על קיומן של מנהרות. חמאס: "עונש מוות למשתפי פעולה"

צילום: רשת אל-ג'זירה, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו: כך פועל צוות המנהרות של חמאס)

ישראל שלחה הודעות טקסט לתושבי רצועת עזה, וקראה להם לדווח לה על כל מידע שקשור בקיומן של מנהרות טרור באזור הרצועה - כך דיווח היומון המצרי "אל מסרי אל יום". לפי הדיווח, משרד הפנים של חמאס בעזה מאשים את המודיעין הישראלי בשליחת הודעות, שמבקשות מהם להתקשר למספר ישראלי ולשתף פעולה עם כוחות הביטחון בישראל.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מסייר בפיקוד דרום ובאוגדת עזה, 29 באוקטובר 2013. אלון בסון, משרד הביטחון
פונים ישירות לתושבים. שר הביטחון באחת המנהרות שנחשפו באזור הרצועה/משרד הביטחון, אלון בסון

משרד הפנים של חמאס אף פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את תוכן ההודעה (במקור בערבית - א"י): "אם יש ברשותך מידע על מנהרות הקרובות לגבול, התקשר בהזדמנות הקרובה למספר (צונזר), או שלח מכתב לכתובת (צונזר) ותזכה בתגמול נדיב". בנוסף, איים חמאס על תושבי רצועת עזה, כי מי שישתף פעולה אם ישראל - יוצא להורג.

גם בגדה המערבית החלה ישראל לפנות לציבור באמצעי תקשורת לא ישירים, ובשבועות האחרונים הודבקו וחולקו כרוזים ברחבי מחנה הפליטים אל-ערוב שמצפון לחברון. בכרוזים מאיים צה"ל כי יפעל נגד הוריהם של מיידיי האבנים - בין היתר על ידי פרסום תמונותיהם, קנסות והגבלות שונות. על הכרוזים, בשם מפקדת צה"ל, חתום לא אחר מאשר "אבו סלאם".

צה"ל נלחם בתופעת יידוי האבנים באזור חברון על ידי הפצת כרוזים מאיימים בערבית החתומים בשם "אבו סאלם", ינואר 2014. ארגון "בצלם", מערכת וואלה! NEWS
על החתום, "אבו סלאם". כרוזים שהפיץ צה"ל בגדה/מערכת וואלה! NEWS, ארגון "בצלם"

בצה"ל סירבו להתייחס לחתימה בשמו של "אבו סלאם" ולהסביר את משמעותה. לצד זאת, בעקבות הכרוזים, פנו בארגון "בצלם" לצה"ל, ואמרו כי "הדרך להתמודד עם עבריינות של פלסטינים היא לא באמצעות מסעות הפחדה של הקטינים או של הוריהם". מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מחנה 'אל ערוב' הוא אזור בו מבוצעות פעילויות אלימות, המתבטאות, בין היתר, בזריקות אבנים ובקבוקי תבערה על ידי קטינים. פעילויות אלו מסכנות את כוחות הביטחון ואת התושבים המתגוררים באזור, ולפיכך צה"ל פועל בדרכים מגוונות בניסיון למגר את התופעה".

עומר ויקסלבאום השתתף בהכנת הידיעה

עוד בנושא
מיהו "אבו סלאם" המסתורי שמאיים על הפלסטינים?
המסר החשאי המפתיע של חמאס לנתניהו
הנייה מתנער: לא העברתי מסר חשאי לנתניהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully