וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר החשאי המפתיע של חמאס לנתניהו

18.2.2014 / 8:05

פרסום ראשון: בעקבות ההסלמה בדרום העביר ראש ממשלת חמאס הנייה מסר אישי ופייסני לנתניהו באמצעות מתווך ישראלי. אף שהפנייה לא נענתה, מהלך שקרה בשטח עשוי ללמד אחרת

צילום: רויטרס, עומר מירון, גדעון צנטנר, לע"מ; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה העביר לפני שבועיים מסר ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלפיו פני הארגון אינם לעימות עם ישראל - כך נודע לוואלה! חדשות. המהלך, כך נראה, מגיע בעקבות ההסלמה האחרונה בדרום, שהביאה עמה התגברות בירי הרקטות לעבר ישראל והחרפה בתגובת ישראל נגד מטרות של חמאס ברצועת עזה. הנייה אף העביר במסר לראש הממשלה בקשה למתן את הפעילות הצבאית של ישראל.

המסר, שלא זכה לתגובה מצד ישראל, הועבר ללשכת נתניהו באמצעות אזרח ישראלי מוכר, גרשון בסקין, שתיווך בעבר בין ירושלים לארגון בעזה סביב העסקה לשחרורו של גלעד שליט. בסקין אישר את הפרטים בשיחה עם וואלה! חדשות. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה לדברים.

עוד בוואלה! חדשות
איכילוב: יולדת ניצלה מתסחיף מי שפיר קטלני
הפיגוע בטאבה: חדשות רעות לישראל - וגם לחמאס
בכמה מוכרים עבריינים רובים ורימונים שנגנבו מצה"ל?

גורמים פלסטינים בכירים טענו בשבוע שעבר בשיחה עם וואלה! חדשות כי ידוע להם בוודאות שישראל הייתה בקשר עם בכירים בחמאס, ובכלל זה עם ראש הממשלה מטעם הארגון. בדיקה של הדברים העלתה כי הקשר אכן נוצר, אולם מכיוונו של חמאס - ולא זכה לתגובה ישראלית. יצוין כי בסקין שומר על קשר שוטף עם אחד מיועציו של הנייה, ראזי חמאד, בשלל נושאים, הומניטריים ואחרים.

המסר האמור לנתניהו הועבר לפני כשבועיים לערך. בעקבות ירי של רקטות לעבר ישראל תקף צה"ל כמה מטרות ברצועה, בין היתר גם מטרות של "כוח הריסון", שאמון על השמירה על השקט מטעם חמאס באזור הגבול עם ישראל.

בעקבות זאת הורתה צמרת הארגון להסיג את הכוח מאזור הגבול, צעד שהתפרש כמתן אור ירוק לארגוני הטרור הקטנים יותר לירות לעבר ישראל. במהלך שיחת טלפון בין חמאד ובסקין, התבקש האחרון להעביר את המסר המדובר ללשכת ראש הממשלה נתניהו. לטענת הגורמים הפלסטיניים הבכירים, חמאד שוחח עם בסקין מתוך לשכתו של איסמעיל הנייה ובנוכחותו. גם בסקין היה מודע לכך.

הערוץ החשאי

בתום השיחה, העביר בסקין את המסר לראש הסגל בלשכתו של נתניהו, גיל שפר, לא בשיחה אלא בכתב. בחלוף כמה ימים, חמאס פרש מחדש את כוחותיו באזור הגבול - הפעם את פעילי הזרוע הצבאית של הארגון, שנחשבים לכוח העילית של חמאס ברצועה.

הארגון השתמש כמה פעמים בערוץ "גרשון בסקין" כדי להעביר לישראל מידע או בקשות למיניהן. בסקין נמצא בקשר גם עם פקידים במשרד הביטחון וכן עם משרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים. עם זאת, מסר המועבר ישירות מראש ממשלת חמאס הנייה ללשכת ראש הממשלה בישראל נחשב לנדיר ויוצא דופן.

בניגוד לתפיסה הרווחת, ישנם ערוצי תקשורת לא ישירים בין ישראל לחמאס. זה של בסקין הוא אחד מהם, ובשבועות האחרונים, ואף לפני כן, עשו שני הצדדים שימוש בבכירים במודיעין המצרי כדי להחליף מסרים. לטענת הצד הפלסטיני, לאחרונה גם גורמים קטאריים היו בין המתווכים. בסוגיות הומניטריות, כמו יציאת חולים ומעבר סחורות, משמשים אנשי "המשרד לעניינים אזרחיים" ברשות הפלסטינית, בראשות חוסיין א-שייח', כערוץ תיווך בין חמאס לישראל.

את תגובתו של ראזי חמאד לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully