וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בטאבה: חדשות רעות לישראל - וגם לחמאס

17.2.2014 / 18:03

גורם ביטחוני במצרים הזהיר שהפיצוץ באוטובוס התיירים הוא איתות של גורמי ג'יהאד עולמי למדינות האזור. במקביל, הלחץ של צבא מצרים נגד הארגון האחראי לפיגוע יפגע גם בעזה

צילום: רן שאולי, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

(כך נראה הפיגוע במעבר טאבה, אתמול)

בשעות האחרונות, יממה אחרי הפיצוץ באוטובוס התיירים במעבר טאבה שגבה את חייהם של ארבעה אזרחי דרום קוריאה ונהג מצרי, דיווחו כלי התקשורת המצריים כי את הפיגוע ביצע מחבל מתאבד שעלה לאוטובוס העמוס. זו גם הייתה ההערכה הרווחת בקרב גורמי המודיעין המצרים ב-24 השעות האחרונות.

בחודשיים האחרונים נראה היה שפעילי הג'יהאד העולמי מבית אל-קאעדה, בראשות ארגון אנסאר בית אל-מקדס, נסוגים מסיני בגלל הפעילות המאומצת של צבא מצרים, ומנסים לבצע פיגועים בתוככי המדינה. עם זאת, הפיצוץ אתמול בטאבה מוכיח כי הם רחוקים עדיין מלוותר על סיני ומזכיר כמה הם מסוכנים.

ההתקפה על אוטובוס התיירים, מצטרפת לעשרות פיגועים מבית היוצר של האיסלאם הקיצוני שמטרתם לפגוע בענף התיירות, שנחשב לאחד משני מקורות ההכנסה החשובים ביותר של מצרים. אלא שלקהיר ברור כי מאמץ הטרור מופנה גם לפגיעה במקור ההכנסה מספר אחת של המדינה, תעלת סואץ. מכאן באה תחושת הדחיפות בפעולות הצבא המצרי בסיני. במשך חודשים נעשה שם מאמץ של ממש לפגוע במאות פעילי האיסלאם הרדיקלי. בחלק מהמקרים נרשמות שם הצלחות משמעותיות, כולל פגיעה בראשי אנסאר בית אל-מקדס וארגונים אחרים.

בימים האחרונים התנהל מבצע של הצבא המצרי בעיירה הקטנה אל-מהדיה שנודעה כמוקד של פעילי הטרור. במהלך המבצע נהרסו כמה מנהרות שהובילו לגבול עם עזה, ושאורכן יותר משני קילומטרים. הכוחות המצרים הרסו את הבית שממנו יצאה אחת המנהרות בניסיון להעביר מסר לאוכלוסיה הבדואית במקום.

עוד בנושא
תיעוד: רגעי הפיצוץ באוטובוס התיירים במעבר טאבה
15 חברי קבוצת התיירים הקוריאנית עברו לישראל

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
צבא מצרים. AP
צבא מצרים מתמודד עם ארגונים שמקצינים/AP

"זו מלחמה בלתי פוסקת", אמר לי גורם ביטחוני מצרי. "אנחנו משלמים מחיר יקר, אבל אנחנו לרגע לא מפסיקים את המאמץ שלנו". לדבריו, הפיגוע מאותת שהארגונים מוכנים לפגוע לא רק במטרות במצרים - אלא גם בישראל ואפילו בירדן, דבר שלטעמו דורש מהלך נגד משותף לשלוש המדינות.

הרדיפה האפשרית אחרי אותו אנסאר בית אל-מקדס - האחראי על הפיגוע - היא חדשות רעות עבור חמאס בעזה, שראשי הזרוע הצבאית שלו ניהלו עמו קשר ישיר במשך שנים. בארגון הפלסטיני אמנם ניסו להתנער מהקשר הזה בחודשים האחרונים, אולם לדברי הגורם המצרי, לקהיר אין ספק שגם כיום, חמאס שומר על יחסים הדוקים עם אנסאר בית אל-מקדס. "אנחנו מודעים לכך ופועלים בהתאם", אמר.

עד כה, מסר הגורם, הרסו כוחות הביטחון המצריים מספר עצום של מנהרות בין סיני לעזה - 1275. המספר הזה רק צפוי לעלות בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully