וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו "אבו סאלם" המסתורי שמאיים על הפלסטינים?

יהושע בריינר

23.1.2014 / 21:15

בניסיון להתמודד עם יידויי אבנים של צעירים באזור חברון, הוחלט בצה"ל על שיטה חדשה: כרוזים המאיימים בעונשי מאסר וקנסות של אלפי שקלים. על החתום: "אבו סאלם" ממפקדת צה"ל

צה"ל נלחם בתופעת יידוי האבנים באזור חברון על ידי הפצת כרוזים מאיימים בערבית החתומים בשם "אבו סאלם", ינואר 2014. ארגון "בצלם", מערכת וואלה! NEWS
"צה"ל פועל בדרכים מגוונות בניסיון למגר את תופעת יידוי האבנים". כרוז שחולק במחנה הפליטים אל-ערוב/מערכת וואלה! NEWS, ארגון "בצלם"

האסטרטגיה החדשה של צה"ל להילחם בתופעת יידויי האבנים: שנים ארוכות מנסים בצה"ל למצוא פתרון לבעיית יידויי האבנים של פלסטינים אל עבר כלי רכב ישראליים באזור מחנה הפליטים אל-ערוב שמצפון לחברון, אולם ללא הצלחה. עתה, נראה כי כוחות הביטחון עברו לשיטה חדשה: בשבועות האחרונים הודבקו וחולקו כרוזים ברחבי מחנה הפליטים בהם מאיים צה"ל כי יפעל נגד הוריהם של מיידיי האבנים - בין היתר על ידי פרסום תמונותיהם, קנסות והגבלות שונות. על הכרוזים, בשם מפקדת צה"ל, חתום לא אחר מאשר "אבו סאלם".

"אנו מיידעים אתכם כי ילדיכם מעורבים בפעולות טרור נגד אזרחי ישראל", נכתב באחד הכרוזים. "הצעירים האלה מסכנים את חייהם של אזרחים חפים מפשע. אתם אחראים למעשיהם של ילדיכם. אם לא תמנעו מהם להמשיך בפעולות אלה, יוטלו הגבלות חמורות שתשפענה לרעה על חייכם. תושבי המחנה, אם אתם לא רוצים שהתמונות שלכם יופיעו בכרוזים כמו אלה - עצרו את פעולות הטרור. ראו הוזהרתם!"

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
מנהיג אל-קאעדה תכנן פיגועים בבנייני האומה בירושלים
שני פלסטינים נהרגו בתקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה
אישום: קצין צה"ל קיבל טובות הנאה מפלסטינים

צה"ל נלחם בתופעת יידוי האבנים באזור חברון על ידי הפצת כרוזים מאיימים בערבית החתומים בשם "אבו סאלם", ינואר 2014. ארגון "בצלם", מערכת וואלה! NEWS
"השקיעו את כספיכם בחינוך, ולא באלימות. ראו הוזהרתם"/מערכת וואלה! NEWS, ארגון "בצלם"

בכרוז אחר שחולק בתחילת החודש נכתבו דברים דומים, כאשר האיום המפורש נוגע גם בפן הכלכלי. "תושבי המחנה, הפרות סדר ויידויי אבנים ובקבוקי תבערה אינם חוקיים, ויינקטו נגד מבצעיהם קנסות כבדים ביותר. יידוי אבנים – קנס שיכול להגיע לאלפי שקלים, בנוסף למעצר למשך חודשים. יידוי בקבוקי תבערה – מעשה שהקנס עליו יכול להגיע ל-12 אלף אלף שקלים, ולמעצר לשנתיים. הקנסות יהיו לנטל כבד עליכם ועל משפחותיכם! הורים, דאגו להתנהגות בניכם על מנת למנוע בזבוז של כספיכם. השקיעו את כספיכם בחינוך, ולא באלימות. ראו הוזהרתם". גם על כרוז זה חתום "אבו סלאם" בשם מפקדת כוחות צה"ל.

בצה"ל סירבו להתייחס לחתימה בשמו של "אבו סאלם" ולהסביר את משמעותה. לצד זאת, בעקבות הכרוזים, פנו בארגון "בצלם" לצה"ל, ואמרו כי "הדרך להתמודד עם עבריינות של פלסטינים היא לא באמצעות מסעות הפחדה של הקטינים או של הוריהם". מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מחנה 'אל ערוב' הוא אזור בו מבוצעות פעילויות אלימות, המתבטאות, בין היתר, בזריקות אבנים ובקבוקי תבערה על ידי קטינים. פעילויות אלו מסכנות את כוחות הביטחון ואת התושבים המתגוררים באזור, ולפיכך צה"ל פועל בדרכים מגוונות בניסיון למגר את התופעה".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully