וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פלסטינים נהרגו בתקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה

אחמד זעאנין, פעיל החזית העממית בן 22, חוסל בבית חאנון שבצפון הרצועה. הוא היה מעורב בירי הרקטות לישראל אחרי הלוויית שרון. קרובו, מחמוד זעאנין, נהרג גם כן בתקיפה

צילום: רויטרס, שלומי גבאי; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

חיל האוויר בשיתוף שב"כ חיסל הלילה (רביעי) מחבל פלסטיני בן 22 בעיירה בית חאנון שבצפון רצועת עזה, אשר היה מעורב בירי רקטות לעבר ישראל ובמעשי טרור נוספים. המחבל, אחמד מחמד ג'מעה חליל זעאנין, היה מעורב בירי הרקטות לעבר ישראל מיד אחרי הלוויית ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון בחוות שקמים. קרוב משפחתו, מחמוד זעאנין, נהרג גם כן בתקיפה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הם נהרגו בעת שנסעו במכונית בצפון רצועת עזה. הסיכול יצא לפועל על בסיס מידע מודיעיני מדויק של שירות הביטחון הכללי.

עוד בוואלה! חדשות:
הפסגה הסורית יוצאת לדרך: "לכולם ברור שהלחימה תימשך"
שלג כבד ואלפי טיסות מבוטלות: ניו יורק כוסתה לבן
כתבה בפייסבוק "שרדתי 3 פיגועים", ונהרגה ברביעי

צה"ל חיסל הלילה את אחמד זעאנין, שהיה מעורב בירי הרקטות לישראל בזמן הלוויית שרון, ינואר 2014. רויטרס
הסיכול יצא לפועל על בסיס מידע מודיעיני של השב"כ/רויטרס

לפי מידע שהועבר מהשב"כ לאחר החיסול, זעאנין, פעיל ארגון החזית העממית שבעבר השתייך לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי-פלסטיני, היה מעורב בשנים האחרונות בשורה ארוכה של ירי רקטות לעבר ישראל, בניסיונות רבים להטמין מטעני חבלה לכוחות צה"ל סמוך לגבול עם רצועת עזה וכן בירי צליפה וירי נגד טנקים לעבר חיילי צה"ל שפעלו סביב לשטח הרצועה. "סיכולו של זעאנין מנע פיגועים נוספים נגד יעדים ישראליים", נכתב בהודעה שנמסרה מדובר צה"ל.

שר הביטחון, משה יעלון, אמר בתגובה כי הוא רואה בחמאס אחראי לירי לעבר ישראל. "זהו נדבך נוסף בלחימה שלנו בירי הטילים והרקטות לעבר ערי ישראל ואזרחי ישראל", אמר יעלון. "לא נהסס להמשיך לפעול בעוצמה כדי לפגוע במי שמאיים על ביטחוננו, ונעשה זאת בכל הדרכים והכלים העומדים לרשותנו. אם חמאס לא יידע להשליט את מרותו על ארגוני הטרור הפועלים משטחו, נמשיך לפעול כדי לגבות ממנו מחיר כבד מאוד".

טרם יציאתו לכנס הכלכלי העולמי בדאבוס, התייחס נשיא המדינה שמעון פרס לחיסול הלילה בעזה. "אם לא יהיה שקט בצד אחד לא יהיה שקט בשני הצדדים", אמר פרס. "ההנהגה בעזה צריכה להחליט מה היא רוצה - חילופי אש או קיום. ישראל מעוניינת בשקט, אך אם השקט יופר אנחנו נגיב בעוצמה".

בתחילת השבוע כלי טיס של חיל האוויר ירה טיל לעבר פעיל הג'יהאד האיסלאמי אחמד סעד בן ה-22 אשר נפצע באורח קשה בתקיפה, יחד עם ילד בן 12 שנפצע באורח בינוני. הוא נפגע בעת שרכב על גבי אופנוע בין השכונות שייח רדואן לג'בליה בצפון רצועת עזה. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "סעד עסק בימים האחרונים בירי רקטות לעבר יישובי ישראל ובתכנון פיגועי ירי תלול מסלול נוספים". כמו כן נטען כי היה אחראי באופן אישי לירי הרקטות לעבר אשקלון ביום חמישי האחרון וכי הוא היה מעורב בעבר בירי רקטות לעבר ישראל ובהטמנת רקטות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
צה"ל חיסל הלילה את אחמד זעאנין, שהיה מעורב בירי הרקטות לישראל בזמן הלוויית שרון, ינואר 2014. רויטרס
"סיכולו של זעאנין מנע פיגועים נוספים נגד יעדים ישראליים"/רויטרס

יום לפני כן נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל, והתפוצצה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. התרעת "צבע אדום" נשמעה ביישובים במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, סמוך לגדר המערכת עם רצועת עזה. בעקבות השיגור, תקפו כוחות צה"ל מטרות בעזה. דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו שני מוקדים של פעילות טרור בדרום הרצועה ובמרכזה.

עדכון ראשון 1:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully