וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: קצין צה"ל קיבל טובות הנאה מפלסטינים

21.1.2014 / 18:32

חייל במנהלת התיאום והקישור באפרים נאשם בהנפקת עשרות היתרי כניסה לפלסטינים. בחקירתו הוא חשף גם מעורבות של קצין בבסיס, שהואשם במרמה והפרת אמונים. צה"ל: "מעשים חמורים"

אחרי שבחודש שעבר הושעה חייל צה"ל בחשד שהעניק לפלסטינים אישורי כניסה לישראל שלא כדין, התברר לאחרונה כי בפרשה מעורב גם קצין ממפקדת התיאום והקישור בחטיבת אפרים, והוא הושעה גם כן. בשבוע שעבר הגישה הפרקליטות הצבאית כתבי אישום נגד השניים.

החייל מואשם בעשרות מקרים של הנפקה של היתרי כניסה לפלסטינים. הסיפור החל כאשר גורמים במנהל האזרחי ביהודה ושומרון חשדו כי החייל, ששירת במפקדת התיאום והקישור של צה"ל בחטיבת אפרים, מעניק היתרים לפלסטינים תמורת טובות הנאה. מידע בעניין הועבר לידי המשטרה הצבאית החוקרת ומשטרת מחוז ש"י שפתחו בחקירה משולבת. לאחר שהצטבר מידע בסיסי הוחלט להעביר את החקירה למישור הגלוי ולהעביר את החייל לחקירה.

החייל הודה בחקירה שניהל מגעים עם פלסטיני תושב קלקיליה בדבר מתן אישורי שהייה פיקטיביים בישראל. כפי הנראה, בין הצדדים הוחלפו סמים וכסף. בכתב האישום שהוגש נגדו בתום החקירה מיוחסות לחייל עשרות עבירות של חריגה מסמכות עד כדי סיכון בטחון המדינה, זיוף בידי עובד הציבור וסיוע לכניסה לישראל בניגוד לחוק.

במהלך חקירתו מסר החייל לחוקרי המשטרה פרטים אודות קצין צה"ל שהיה מעורב לכאורה במעשים הבלתי-חוקיים יחד עמו. חוקרי המשטרה ומצ"ח אספו ראיות נגד הקצין, שהוצב אף הוא במפקדת התיאום האמורה, ולאחר מכן זימנו אותו לחקירה. במהלך החקירה הוא הודה כי קיבל טובות הנאה מפלסטינים להם נתן אישורים. בעקבות זאת, הוגש גם נגדו כתב אישום, המייחס לו עבירה של מרמה והפרת אמונים.

"בזכות מפקדים ערניים במנהל האזרחי התגלו המעשים החמורים של החייל, ומאוחר יותר התברר כי מעורב בהם גם קצין", אמר ראש המנהל האזרחי, תת-אלוף דוד מנחם.

עוד בנושאי צבא וביטחון:
"הרכבת משדרות לאשקלון חשופה לפגיעת טילים"
5,000 לוחמים ב-15 שנים: הנח"ל החרדי שובר שיאים
בשל ההתהפכות: מפקד חיל הים השעה מערך ה"צרעות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully