וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההתהפכות: מפקד חיל הים השעה מערך ה"צרעות"

20.1.2014 / 19:37

אלוף רם רוטברג הנחה להפסיק את פעילותן של הסירות עד לבירור מלא של נסיבות התאונה מול חופי אשקלון. ככל הנראה, כלי השיט התהפך לאחר פניה חזקה, ומים חדרו לירכתיים

צילום: בני ואינר, עריכה: יאיר דניאל

מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, הנחה הערב (שני) להשעות את פעילות מערך סירות הצרעה עד לבירור מלא של נסיבות ההתהפכות של כלי השיט מול חופי אשקלון היום. קצין בכיר בחיל הים התייחס הערב לתקרית, והסביר כי מדובר באירוע חריג ביותר. לדבריו, כלי השיט יצא לפעילות ביטחון שוטף מול חופי רצועת עזה. במהלך ההפלגה ביצעו כלי שיט מסוג דבורה ושתי "צרעות" תמרון ימי. בשלב מסוים פנתה הצרעה ימינה, כשלפתע חדרו מים לירכתי הסירה והביאו להתהפכותה.

לדברי הקצין, מבדיקה ראשונית שנעשתה בחיל עלה כי כלי השיט נע במהירות של 20 קילומטרים לשעה – מהירות נמוכה יחסית – ומצב הים היה נוח. באשר לאפשרות שאירעה תקלה טכנית בכלי השיט, או לחילופין – שנעשתה טעות אנוש, הוסיף הקצין: "לפני זמן קצר סיימנו את גרירתה לכיוון הבסיס. היא תעבור בדיקות טכניות על מנת לבחון מדוע נכנסה כמות מים גדולה לירכתיים, שככל הנראה הביאו להתהפכותה". הוא הדגיש כי הצרעה נגררה אל החוף לאחר שהתברר כי לא נעלמו ממנה אמצעי לחימה, מכשירים סודיים ואמצעי קשר, והעריך כי נגרם נזק של עשרות אלפי שקלים.

התאונה הימית אירעה כקילומטר וחצי מחופי אשקלון, ולאחריה החלו החיילים שהיו על סיפונה – ככל הנראה חמישה – לשחות אל החוף, בטרם נאספו לסירת דבור. כלי שיט נוספים של החיל הגיעו למקום תוך זמן קצר. ה"צרעה" היא כלי שיט בעל יכולות תמרון נרחבות. תפקידה לאבטח נמלי ים, להוביל צוללנים ולעשות סיורים כחלק מפעילות ביטחון שוטף של צה"ל. הודות ליכולות התמרון שלה, הסירה מסוגלת ליירט מטרות ולהגיע לטווחים קרובים מחופי הים ביכולתה להגיע למהירות של 40 קשר והיא חמושה במקלע מא"ג ובמטענים נגד צוללנים.

עוד בחדשות:
דיווחים על פיצוץ עז באילת, נבדקת אפשרות לרקטה
האזינו לשיחה למוקד מד"א: "כל הבניין קרס"
ארגון טרור מאיים על פוטין: הכנו לך הפתעה בסוצ'י

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully