וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרכבת משדרות לאשקלון חשופה לפגיעת טילים"

רמי שני

21.1.2014 / 12:06

קו הרכבת החדש בדרום נחנך לאחרונה ובמשרד התחבורה וברכבת ישראל התגאו בחיבור הפריפריה למרכז. עם זאת, אזרחים טוענים כי ישנם קטעים בקו הקרובים לגדר המערכת וחשופים לירי

תמונת ארכיון של פעיל של ועדות ההתנגדות ברצועת עזה יורה רקטת RPG נגד טנקים. רויטרס
חשש מירי שטוח מסלול לעבר הרכבת. פעיל ועדות ההתנגדות בעזה יורה טיל RPG/רויטרס

נוסעים בקו הרכבת החדש שבין שדרות לאשקלון, הביעו לאחרונה חשש מפגיעת טילים נגד טנקים בקרונות. לטענת הנוסעים, יש לקו מספר נקודות שבהן ניתן לפגוע בקלות בקרונות בירי שטוח מסלול, שמקורו ברצועת עזה. "שקלתי וניסיתי לנסוע לעבודה ברכבת משדרות", סיפר ערן יונגר, תושב מערב הנגב בן 40, "לא בטוח שאני אעשה את זה. יש קטעים שבהם הרכבת משדרות לאשקלון חשופה לפגיעה של טילים נגד טנקים מהרצועה וזה מעלה חששות". יונגר הוסיף: "ניסיתי להעלות את העניין בפני נציגים מהרכבת והמשטרה כדי לקבל תשובות בעניין, אבל לא זכיתי למענה".

עוד בוואלה! חדשות:
אסטרונאוט ישראלי נוסף בדרך לחלל
"שלחו זוגות לפונדקאות בתאילנד והימרו שלא ייתקעו"
5,000 לוחמים ב-15 שנים: הנח"ל החרדי שובר שיאים

לדבריו של יונגר, בשיחות שקיים עם ידידים, בהם קציני צה"ל, שניסו לרדת לעומק העניין, השמיעו הגורמים הצבאיים תשובות שאינן מספקות: "אנחנו יודעים שהנושא הזה נבדק לעומק. הם מסוגלים לכמת את המרחק המדויק שבו הרכבת חשופה לפגיעה. מדובר בסך הכל על 137 מטרים, שבהם קיימת האפשרות הזאת. אפשר היה להציב בקטע הזה רשת, כמו ששמים במוצבים, לפחות להגביר את ביטחון הנוסעים". בעקבות פנייתו של יונגר למספר חברי כנסת, שלדבריו יכולים לבחון את הנושא, בין היתר בשל העבר הביטחוני של כמה מהם, העביר השבוע חבר הכנסת עומר בר לב (עבודה) שאילתה דחופה לשר הביטחון משה יעלון בעניין: "בקו הרכבת אשקלון-שדרות ישנו מקטע לא ממוגן הסמוך לקיבוץ ארז, שלושה קילומטרים מבית חנון, החשוף לירי נ"ט מעזה. ברצוני לשאול: מדוע הקו אינו ממוגן? כיצד בכוונתכם להגן על הנוסעים? מה היו מסקנות הדיון שנערך בנושא בבסיס רעים בנוכחות ראש הממשלה?".

תחנת הרכבת בשדרות. רכבת ישראל,
"בקו הרכבת החדש לשדרות יש נקודת תורפה ביטחונית". תחנת הרכבת החדשה בשדרות/רכבת ישראל

במכתבו לחברי הכנסת, הזכיר יונגר את האירוע בו נפגע אוטובוס הסעת ילדים סמוך לנחל עוז: "בקו הרכבת החדש לשדרות יש נקודת תורפה ביטחונית. הוא חשוף לירי נ"ט מעומק רצועת עזה לאורך 137 מטרים של מסילה על יד קיבוץ ארז. להזכירך, רק לפני שנתיים נפגע אוטובוס להסעת תלמידים על יד קיבוץ סעד, למרבה המזל הוא היה ריק ו'רק' ילד אחד נהרג!!. אני מאמין שאתה מבין את ההשלכות ויודע מה צריך להיעשות עכשיו (למרות המחיר) בכדי למנוע אסון".

בצה"ל וברכבת ישראל בחנו בתקופה שבה נסללה המסילה את אפשרויות המיגון של הנוסעים, מתוך דאגה הנובעת מהאפשרות האמורה של ירי טילים על הרכבת. מהנהלת הרכבת נמסר, כי בתכנון הקו לשדרות ניתנה תשומת לב מיוחדת לסוגיות ביטחוניות כולל סוגיות מיגון, וכי הפעילות נעשתה בתיאום עם מערכת הביטחון. גורמים צבאיים אומרים, כי בחירת המענה המיגוני, הביצוע והמימון בקטע הדרך הרלוונטי הינם באחריות רכבת ישראל. יצוין כי צה"ל הציג את האיומים הקיימים במרחב תוואי הרכבת מרצועת עזה, ודרש את המענה הביטחוני עבורם. בשנים האחרונות נערכו תיאומים הנדסיים בין נציגי צה"ל לנציגי הרכבת במטרה לספק הגנה בקטע הנדרש, וכן נערך דיון בוועדה לתשתיות לאומיות בהשתתפות נציגי מערכת הביטחון והרכבת בו הוצגו האפשרויות למיגון המסילה והמשמעויות הנגזרות מכך.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נער נפצע אנוש מירי אל אוטובוס בצומת סעד. שי מכלוף
אוטובוס התלמידים שנפגע סמוך לקיבוץ סעד בחודש אפריל 2011/שי מכלוף

הפתרונות שהוצגו בנושא על ידי רכבת ישראל תואמו עם נציגי צה"ל והם מקובלים על מערכת הביטחון, על פי התעדוף שהוצג על ידי צה"ל. במערכת הביטחון וברכבת אומרים כי נבחנו מספר חלופות להגנת התנועה במסילת הברזל. ככל הידוע, הורחבה יכולת התצפית לתוך שטח הרצועה, כדי למנוע אפשרות של ירי כזה. הדאגה המרכזית הינה אפשרות של ירי מתוך מחפורת תת קרקעית, שתיחשף זמן קצר לפני השיגור. במקביל, קיימת אפשרות של שיתוק תנועת הרכבות בעת הסלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully