וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בכלא: נלחם על חייו סוהר שאחיו נספה באסון הכרמל

23.2.2014 / 19:59

הילאל ביסאן שנפצע קשה מירי האסיר בכלא רימונים איבד את אחיו ג'ילאל שהיה על אוטובוס הסוהרים שנלכד בלהבות ב-2010. "הוא הלך בדרכו של אחיו בשב"ס, נותר להחזיק לו אצבעות"

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

שלושת הסוהרים שנפצעו היום (ראשון) באירוע הירי בכלא "רימונים" שבשרון - אשר הסתיים במותו של אסיר שפתח באש - עדיין מאושפזים בבתי החולים מאיר ושיבא. אחד מהם במצב קשה, ונשקפת סכנה לחייו. אחד נוסף פצוע בחלק גופו העליון ומצבו מוגדר בינוני, ואילו הפצוע השלישי מאנשי שב"ס נורה בידו ומצבו קל.

במציאות הישראלית הקשה, שעה שדיווחו למשפחות הפצועים על דבר התקרית - התברר כי אחת מהן היא משפחה שכולה מאסון הכרמל, משפחת ביסאן מג'ת. ג'ילאל, אחיו של הילאל שנפצע מהירי בכלא נספה באוטובוס הסוהרים, שנלכד בלהבות במהלך הניסיון לפנות את בית הכלא דמון בשריפה שאירעה בדצמבר 2010.

"הוא ממשיך דרכו של אחיו שנהרג באסון", אמר אח אחר, השלישי בשלישייה. הוא סיפר כי הילאל שירת בכלא רימונים במשך שנתיים וכי הוא אבא טרי לתינוק בן חמישה חודשים. "התקשרו אלינו ואמרו שהוא נפגע. אנחנו מקווים לטוב ומחזיקים לו אצבעות", אמר.

ואיסאם ביסאן, דודו של הילאל, אמר: "זה הכה אותנו כאעם ביום בהיר והחזיר אותנו לאסון הכרמל. הוא החליט אחרי האסון להתגייס לשב"ס, ואלמלא האסון לא בטוח שהוא היה מתגייס לשירות. אנחנו מתפללים שהוא ייצא מזה".

עוד בוואלה! חדשות
חשד: נהג מונית שירות אנס נוסעות בכמה מקרים
גנץ מזהיר: "איראן מחלקת לפידים לפירומנים"
אוקראינה מינתה נשיא זמני, ינוקוביץ' ירד למחתרת

מימין: ג'וואד, ג'לאל שנהרג באסון הכרמל והילאל ביסאן שנפצע קשה מירי של אסיר שהתבצר בכלא רימונים. פברואר 2014. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
שלישיית האחים ביסאן: מימין - ג'וואד, במרכז - ג'ילאל, שנהרג באסון הכרמל, ומשמאל - הילאל שנפצע קשה מהירי בכלא רימונים/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה
אסיר ירה בשלושה סוהרים בכלא רימונים, התבצר ונורה למוות. פברואר 2014. שלומי גבאי
שלב פינוי הפצועים מהכלא/שלומי גבאי

מנהל יחידת הטראומה בבית החולים מאיר ד"ר גיא לין סיפר כי הניתוח של הילאל, שהיה פצוע באורח אנוש, הסתיים - והוא הוסיף כי מצבו מוגדר כעת קשה. "הוא הגיע עם פצע ירי ובשוק. פתחנו פתח בחזה והכנסנו אותו לחדר ניתוח. מצבו יציב, והצלחנו להשתלט על הדימום", אמר ד"ר לין. לדבריו, "אחרי שוק כזה לוקח זמן עד שהמצב מתבהר. עדיין יש סכנה מסוימת, אך יש מקום לאופטימיות זהירה". בהמשך הלילה יועבר הילאל למחלקת טיפול נמרץ.

סוהר בן 35 שנורה בפלג גופו העליון ונפצע קשה, אולם נותר בהכרה - הועבר לבית החולים מאיר. סוהר שלישי, כבן 40, אושפז במצב קל בעקבות פגיעת קליעים בגפיו בבית החולים בתל השומר. שני סוהרים נוספים הוגדרו כנפגעי חרדה. בנוסף, גם אחד האסירים בכלא נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול.

אסיר ירה בשלושה סוהרים בכלא רימונים, התבצר ונורה למוות. פברואר 2014. שלומי גבאי
כוחות באזור הכלא/שלומי גבאי

מפקד השב"ס רב-גונדר אהרן פרנקו כינס בשעות הערב מסיבת עיתונאים בה פירט את השתלשלות האירועים היום בכלא בהם היה מעורב האסיר סמואל שיינביין, שריצה עונש מאסר עולם על רצח. "האסיר נקרא למנהלת האגף כדי להודיע לו על מעבר אגף, ואז הוא שלף אקדח והחל לירות לעבר אנשי הסגל", סיפר פרנקו.

מהירי נפגעו כאמור שלושה אנשי סגל, יחד עם אסיר שהיה באחד התאים. "סוהר, שרץ לעבר מחסן הנשק, הביא רובה M-16 והצליח לרתק את האסיר בקומה השנייה, שם הוא נשאר למעשה עד סוף האירוע", הוסיף.

בזמן הזה, בו האסיר מתבצר בשירותים, הצליחו לחלץ את הפצועים ואת יתר אנשי הסגל מתוך האגף, והתחיל להתארגן כוח ההשתלטות המיוחד "מצדה" של שב"ס, ובהמשך גם כוחות ימ"מ. "הוחלט שהימ"מ יסיים את האירוע", ציין פרנקו, אלא שבשלב הפשיטה כוח "מצדה" פתח באש ממנה נהרג שיינביין.

בעקבות התקרית החמורה הוקמו שני צוותי חקירה, אחד שמובילה משטרת ישראל בנוגע להשתלשלות האירוע, והשני של שב"ס שנועד לבדוק מה הייתה הדרך שבאמצעותה הוחדר הנשק לכלא.

שני הצוותים מונו בתיאום עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. לדברי רב-גונדר פרנקו - ההערכה הראשונית היא שהאקדח הוכנס כאמור לכלא, משום שלפי נהלי שב"ס הסוהרים אינם חמושים במתחם הכליאה. "צריך לבדוק איך האקדח הגיע לכלא בישראל. כל האירוע הוא קשה וחמור, ולכן תתבצע בדיקה. האיש הזה נעצר לפני כחודש וחצי על ידי מחוז מרכז בניסיון לחטוף אקדח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully