וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה בתיק הבר-נוער ערער על מעצרו

21.2.2014 / 17:23

העד, שנעצר שלשום והוצא מהתכנית להגנת עדים, ביקש להשתחרר למעצר בית. כמו כן, הוא טען באמצעות פרקליטו כי חוקרי ימ"ר תל אביב מתעללים בו וביקש שחקירתו תועבר ליחידה אחרת

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

עד המדינה בפרשת הבר-נוער ערער הבוקר (שישי) על תנאי מעצרו וביקש להשתחרר למעצר בית. בערעור שהוגש הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עורך הדין יאיר רגב, טען העד כי היחידה שחוקרת אותו, ימ"ר תל אביב, מתעללת בו, וביקש להחליף את היחידה החוקרת.

ביום רביעי האחרון נודע כי הפרקליטות שוקלת לחזור בה מכתב האישום שהגישה נגד חגי פליסיאן, חצי שנה לאחר הגשתו, בשל סדקים בעדותו של עד המדינה. העד נעצר בחשד לפברוק העדות נגד פליסיאן, הנאשם המרכזי ברצח ליז טרובישי וניר כץ באוגוסט 2009 במועדון הקהילה הגאה. מעצרו הוארך אתמול בשישה ימים. אתמול החליט המשרד לביטחון הפנים להוציא אותו מהתכנית להגנת עדים.

עוד על הרצח בבר-נוער:
החוקר: "לא הייתי ישן בלילה אם חף מפשע היה נכלא"
הרצח בבר-נוער: האישום נגד פליסיאן עשוי להתבטל
בני פליסיאן: "המשטרה בנתה סרט ורצתה שנשחק בו"

עד המדינה בפרשת הבר-נוער מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב, פברואר 2014. דרור עינב
"הימ"ר מתעלל בי". עד המדינה בהארכת מעצרו/דרור עינב

שופט בית משפט השלום בתל אביב שהאריך את מעצרו ציין כי "החשד נגדו מוצק". סנגורו של העד טען מצדו כי למשטרה לא הייתה הזכות לעצור אותו ולהוציאו מידיה של הרשות להגנת עדים. "אני מבקש מבית המשפט להיות אמיץ ולשחרר אותו בחזרה להגנה", אמר הסנגור.

מרבית האישום נגד פליסיאן גובש על פי עדותו של עד המדינה - שלאורך כל החודשים מאז התפוצצה הפרשה לא הקל על החוקרים במשטרה ועל הפרקליטות, וזאת על אף שהוסכם עמו שכתב האישום נגדו על חלקו בפרשה יימחק. ביוני האחרון הוא אף נמלט מדירת המסתור שבה שהה תחת שמירת המשטרה. בחודש שעבר איים העד שלא יעיד נגד פליסיאן אם הפרקליטות לא תשלם לו מאות אלפי שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כתב אישום לחגי פליסיאן החשוד ברצח בבר-נוער, יולי 2013. דרור עינב
התיק נגדו קורס. חגי פליסיאן/דרור עינב

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו התייחס מוקדם יותר היום לראשונה לקריסת תיק הרצח בבר-נוער, בדברים שנשא במסגרת כנס תעשיינים במלון הילטון בתל אביב. "משטרת ישראל הציבה את פיענוח הרצח בבר-נוער בראש סדר העדיפויות שלה, עד למעצרים האחרונים שאחריהם גם הוגש כתב אישום", פתח דנינו. "בכל תיק חקירה אנחנו נעשה כל מאמץ כדי להגיע לחקר האמת, משמע שלא יעמדו לדין חפים מפשע. ואם הספק מתבסס, לא נעמיד לדין חפים מפשע". דנינו לא התייחס לאופן שבו גייסה המשטרה את עד המדינה, אשר הסדקים בעדותו הם שגרמו לקריסת התיק, ועשויים להביא לביטול כתב האישום נגד פליסיאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully