וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו על פרשת הבר-נוער: "לא נעמיד לדין חף מפשע"

21.2.2014 / 11:06

מפכ"ל המשטרה התייחס לביקורת הציבורית על ארגונו,ואמר כי במסגרת החקירה, המשטרה "שואפת לחקר האמת". על פרשת פינטו-ארביב: "מי שלא הולך בדרך שלנו - לא יהיה איתנו"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו התייחס היום (שישי) לראשונה לקריסת תיק הרצח בבר-נוער, בדברים שנשא במסגרת כנס תעשיינים במלון הילטון בתל אביב. "משטרת ישראל הציבה את פיענוח הרצח בבר-נוער בראש סדר העדיפויות שלה, עד למעצרים האחרונים שאחריהם גם הוגש כתב אישום", פתח דנינו.

לדבריו, "בכל תיק חקירה אנחנו נעשה כל מאמץ כדי להגיע לחקר האמת, משמע שלא יעמדו לדין חפים מפשע. ואם הספק מתבסס, לא נעמיד לדין חפים מפשע". דנינו לא התייחס לאופן שבו גייסה המשטרה את עד המדינה, אשר הסדקים בעדותו הם שגרמו לקריסת התיק, ועשויים להביא לביטול כתב האישום נגד הנאשם ברצח, חגי פליסיאן. "בכל תיק אנו שואפים להגיע לחקר האמת, וזה שלא יעמדו לדין חפים מפשע", חזר דנינו על דבריו.

המפכ"ל יוחנן דנינו בכנס המועדון לתעשייה ולמסחר. דרור עינב
התלונן על הביקורת שסופגת המשטרה. דנינו/דרור עינב

דנינו התייחס במרומז גם לפרשת פינטו-ארביב, כאשר דיבר על "אירועים שהשפיעו לאחרונה על אמון הציבור במשטרה". לדבריו, "צריך לבחון אותנו באופן שבו אנו מתנהלים כשלפתחנו עומד אירוע, שבו מתגלים כשלים ערכיים. לא נתפשר על נורמות וערכים, יש לנו דרך מאוד ברורה". "יש לנו דרך", המשיך דנינו, "מי שלא הולך בה - לא איתנו. תהיה דרגתו אשר תהיה".

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

מעצר עד המדינה הוארך: "ממשיך לדבוק בגרסתו"

בתוך כך, קצין שחוקר את פרשת הבר-נוער, אמר לוואלה! חדשות: "יכולנו להגיש את התיק לפרקליטות ובכך לסיים את העבודה שלנו, אבל ידעתי שאני לא אוכל לישון בלילה בשקט בידיעה שיש סיכוי שאדם חף מפשע ילך לכלא". לדברי הקצין, "המשכנו גם אחרי הגשת כתב האישום לחקור את גרסת העד עד להתפתחות שהגיעה בימים האחרונים".

בדיון בהארכת מעצרו של עד המדינה, התייחס גם נציג היחידה המרכזית של מחוז תל אביב להשתלשלות החקירה. "גם אחרי הגשת כתב האישום המשכנו לבצע פעולות שהביאו למידע החדש". סנגורו של העד אמר במהלך הדיון כי למשטרה "לא הייתה זכות לעצור אותו ולהוציאו מידי הרשות להגנת עדים. אני מבקש מבית המשפט להיות אמיץ ולשחרר אותו בחזרה להגנה. מדובר פה על גלגול הכעס של המשטרה. העד טוען שהוכה על ידי אחד מקציני הימ"ר בתוך השרותים". השופט החליט כאמור להיעתר לבקשת המשטרה ולהאריך את מעצרו של עד המדינה, ואמר כי "החשד כנגד החשוד מוצק".

בני משפחתו של פליסיאן, הנאשם ברצח ליז טרובישי וניר כץ בבר-נוער, הגיבו באושר למשמע האפשרות שכתב האישום נגדו יבוטל. "שמחה, זה מה שאנחנו מרגישים. שמחה שהתיק התפרק להם (למשטרה) בידיים", אמר בהתרגשות אחיו של חגי, בני פליסיאן, בשיחה עם וואלה! חדשות. "היינו עם האמת שלנו מההתחלה ועד הסוף. והנה, עכשיו זו ההוכחה שכל מה שאמרנו היה אמת ולא שקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully