וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף השוטרים: עד המדינה בבר-נוער נמלט מדירת המסתור

20.6.2013 / 11:13

העד, אשר חשף את שלושת החשודים ברצח, קפץ הלילה מחלון דירת המסתור שבה שהה, על אף שהייתה תחת שמירת המשטרה. כעת מחפשים אחריו. פרקליטו: "מחדל נוראי של המשטרה"

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, שי מכלוף, שלומי גבאי, חדשות 10; עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בעוד שהמשטרה עדיין פועלת בניסיון להוציא הודאה מהחשודים ברצח בבר-נוער, עד המדינה שחשף אותם נמלט הלילה (חמישי) מדירת המסתור שבה שהה. העד היה אמור לצאת הבוקר לחקירה, וכשבדקו את הדירה בבוקר, נמצא שהוא איננו. כפי הנראה, הוא קפץ מהחלון. המשטרה פתחה בחיפושים אחריו. מכר של עד המדינה מסר לוואלה! חדשות כי מאז אתמול הטלפון שלו אינו זמין.

במשטרה חוששים שמישהו יצליח לפגוע בו, וגם חוששים שהוא ימלט מהארץ. במשטרה ציינו כי הוא לא עצור והוא יצא מרצונו מהדירה, על אף שהייתה עליו שמירה של בלשי ימ"ר תל אביב מסביב לשעון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עד המדינה בפרשת הבר-נוער/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורך דין משה שוחטמן, שייצג בעבר את המדינה, מסר לוואלה! חדשות בתגובה כי מדובר במחדל נוראי של המשטרה. "אני לא מבין איך הוא הצליח לצאת הוא היה נעול בחדר עם סורגים", אמר עורך הדין. לדבריו, בשלושת הימים האחרונים לא היה לו קשר עם מרשו.

עד המדינה הינו הומוסקסואל מוצהר וקרוב משפחתו של אחד החשודים שנעצרו בפרשה. העד החליט לסייע בפיצוח הפרשה בעודו מרצה עונש מאסר על עבירה שאינה קשורה לנושא הבר-נוער. על פי החשד, הוא סייע לחשודים בתכנון הרצח, וההערכה היא כי הוא החליט "לבגוד" בחבריו שביצעו את הרצח, בין היתר משום שהם הפנו לו עורף ומשום שהרגיש מחויבות לגמול תודה לקהילה בשל נטייתו ובשל הסיוע שקיבל ממנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יוני 2013. שלומי גבאי
חגי פיליסיאן וקרוב משפחתו, החשודים בירי בבר-נוער/שלומי גבאי

כשהגיעו החוקרים למסקנה שדבריו של עד המדינה אמינים, נחתם עמו הסכם - ונגד החשודים החלה חקירה סמויה. חוקרי הימ"ר החלו בפעולות חקירה ובאיסוף מודיעין נגד החשודים. במקביל, גם עד המדינה – שפעל כסוכן - עסק באיסוף ראיות עבורם. החקירה הייתה עדיין בעיצומה, כאשר עלה החשד כי זהותו של עד המדינה קרובה להיחשף. בימ"ר לא המתינו דקה נוספת - וערכו את המעצר. "פרטיו של העד יישארו חסויים", הסביר ניצב מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו. "הגדרנו אותו כ'אתרוג', ואנו שומרים עליו פיזית ונפשית כדי שיוכל להעיד".

עם הסרת חלק מצו איסור הפרסום בפרשה, גילו במשטרה כי עד המדינה היה למעשה אחד השותפים לתכנון הרצח. "חלקו היה בהכנות לאירוע, בהכוונה לדרכי כניסה, בבירור שעות הפעילות בבר-נוער ודרכי הבריחה מהמקום", הסבירו החוקרים. "האמינות של העד נבנתה כשהוטלו עליו משימות - והוא עמד בהן בהצלחה". לבסוף, אמרו במשטרה, הצליח עד המדינה להרכיב "פאזל" של השתלשלות האירועים. לדבריהם, למרות שהחליט להסגיר את חבריו, "יש לו נקיפות מצפון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצר החשודים ברצח בבר-נוער לפני שבועיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוא מרגיש את כובד המשקל על הכתפיים שלו והוא מבין שמדובר בפרשיה מאוד גדולה", אמר לוואלה! חדשות לפני כשבוע וחצי עו"ד שוחטמן. "בסך הכול הוא מרגיש שלם עם מה שהוא עשה ושבכך הוא מחזיר טובה לקהילה לאחר התמיכה שהוא קיבל ממנה במהלך השנה שהוא היה בכלא".

לדברי שוחטמן, עד המדינה – שסבל מהתנכלות במהלך ריצוי המאסר – קיבל סיוע מנציגי הקהילה שעמדו אתו בקשר. "הוא עבר התעללות בכלא, והיחידים שהזדעקו לטובתו היו חברי הקהילה הגאה. כך הוא מצא את הדרך שלו להחזיר טובה ולחשוף את הפרשה", אמר והוסיף כי לאנשי הקהילה שסייעו לו לא היה מושג בנוגע לקשר שלו לרצח בבר-נוער. "הוא ראה את התמיכה והרצון הטוב שנעשה מכל הלב וכך הוא החליט לגמול לאגודה בחזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully