וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה בבר-נוער: עבריין הומו, קרוב אחד החשודים

11.6.2013 / 11:42

הוא היה שותפם של החשודים ברצח, כיוון אותם לכניסות וליציאות מהמועדון, אך לבסוף נשבר והסגיר אותם למשטרה בתמורה להסכם עד מדינה. "שומרים עליו פיזית ונפשית"

צילום: דניאל בוק, שי מכלוף, טל אנגלנדר, מאל בנאוליאל, חדשות 10; עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

ה"אתרוג" של המשטרה: הוא היה חבר טוב של החשודים, סייע להם בתכנון הרצח - ולבסוף הפליל אותם. בית משפט השלום בתל אביב התיר היום (שלישי) לפרסום פרטים מחקירת אירוע הירי בבר-נוער, בהם פרטים אודות עד מדינה - קרוב משפחה של אחד החשודים בסיוע לרצח - שהוביל את חוקרי המשטרה לפענוח אחת החקירות הסבוכות ביותר בשנים האחרונות. זאת, לאחר שאתמול חשפה משטרת מחוז תל אביב את הפרטים אך כלי התקשורת נאלצו לגנוז אותם לאחר שהתברר כי בית המשפט לא הסיר את צו איסור הפרסום הגורף, כפי שביקשה המשטרה.

פענוח הרצח בבר-נוער - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
”הרוצח בבר-נוער נקם על תקיפה מינית של קרובו”
הוארך מעצרו של הפעיל המרכזי בקהילה הגאה
הרצח בבר-נוער: החשודים עומתו, אך לא נשברו

מוקדם יותר הותר לפרסום כי חגי פליסיאן, בן 23, תושב שכונת פרדס כץ בבני ברק, הוא האיש שלפי החשד ירה למוות בניר כץ ובליז טרובישי ופצע 11 בני אדם נוספים במועדון ה"בר-נוער" בתל אביב לפני קרוב לארבע שנים. עוד הותר לפרסום כי בשבוע שעבר עצרה המשטרה את פליסיאן, כמו גם את הנער שלפי החשד הותקף מינית, החשוד בסיוע לו, ואת טרלן חנקישייב, בן 26, גם הוא תושב פרדס כץ, החשוד גם הוא שסייע לרצח.

במסגרת הסרתו החלקית של צו איסור הפרסום הגורף שהוטל על הפרשה, חשפו בכירי המחוז, בראשם מפקד המחוז ניצב בנצי סאו, את האירועים שהובילו לפענוח הרצח שהסעיר את הקהילה הגאה באוגוסט 2009. ההתפתחות המשמעותית בחקירה החלה, לדברי המשטרה, בחודש פברואר השנה, אז פנה אליהם אדם – אסיר לשעבר אשר בעצמו חבר בקהילה ההומו-לסבית שהיה בעברו גם מבאי הבר-נוער - והצביע על החשוד המרכזי והחשודים הנוספים. הוא גולל באוזניהם את הסיפור, והציע להם את החשודים על מגש של כסף, בתמורה להסכם עד מדינה.

ניצב-משנה גדי אשד, מפקד ימ"ר תל אביב, סיפר אתמול במסיבת העיתונאים על החשדות שעלו בקרב המשטרה באשר לאמינותו של אותו אדם למניעיו - מדוע החליט לבגוד בחבריו ולהסגירם. "הגענו למסקנה שהמניע כפול", אמר. "ראשית, הפניית עורף של שותפיו הפליליים, מה שנקרה נאמנות, סוג של בגידה בראייה שלו. המניע השני - הוא היה בעצמו חבר בקהילה".

מסיבת עיתונאים של משטרת ישראל בנושא חקירת הרצח בבר-נוער. יוני 2013. ניב אהרונסון
בכירי מחוז תל אביב במסיבת העיתונאים, אתמול/ניב אהרונסון

כשהבינו החוקרים שהאיש רציני, נחתם עמו הסכם - ונגד החשודים החלה חקירה סמויה. חוקרי הימ"ר החלו בפעולות חקירה ובאיסוף מודיעין נגד החשודים. במקביל, גם עד המדינה – שפעל כסוכן - עסק באיסוף ראיות עבורם. החקירה הייתה עדיין בעיצומה, כאשר בשבוע שעבר עלה החשד כי זהותו של עד המדינה קרובה להיחשף. בימ"ר לא המתינו דקה נוספת - וערכו את המעצר. "פרטיו של העד יישארו חסויים", הסביר ניצב סאו. "הגדרנו אותו כ'אתרוג', ואנו שומרים עליו פיזית ונפשית כדי שיוכל להעיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרה גילו אתמול כי עד המדינה היה למעשה אחד השותפים לתכנון הרצח. "חלקו היה בהכנות לאירוע, בהכוונה לדרכי כניסה, בבירור שעות הפעילות בבר-נוער ודרכי הבריחה מהמקום", הסבירו החוקרים. "האמינות של העד נבנתה כשהוטלו עליו משימות - והוא עמד בהן בהצלחה". לבסוף, אמרו במשטרה, הצליח עד המדינה להרכיב "פאזל" של השתלשלות האירועים. לדבריהם, למרות שהחליט להסגיר את חבריו, "יש לו נקיפות מצפון".

לאחר מעצרם ביום רביעי האחרון, עימתו החוקרים את החשודים, במהלך חקירתם, עם עד המדינה. השלושה ממשיכים להכחיש את כל החשדות נגדם, ומכנים את עד המדינה "שקרן". גם העצור הרביעי, האדם החשוד בתקיפה מינית בנער שהיה לכאורה יעד הרצח המקורי, מכחיש כל קשר לפרשה.

במסגרת הסרתו החלקית של צו איסור הפרסום, נחשף אתמול כי צעיר תושב שכונת פרדס כץ בבני ברק, הוא האיש שלפי החשד ירה למוות בניר כץ ובליז טרובישי ופצע 11 בני אדם נוספים בבר-נוער. החשוד המרכזי, לפי החשד, הגיע למקום במטרה לרצוח אדם מוכר בקהילה, שהאמין כי ניצל מינית קרוב משפחה שלו, אז נער בן 16 (וכיום בן 20), ותקף אותו מינית - אך משלא מצא אותו במקום, החל לירות לכל עבר.

בשבוע שעבר עצרה המשטרה את החשוד המרכזי ברצח, כמו גם את הנער שלפי החשד הותקף, החשוד בסיוע לו, וצעיר נוסף החשוד גם הוא שסייע לרצח. כמו כן עצרה המשטרה את אותו האדם המוכר בקהילה שלפי החשד היה יעד הרצח המקורי, החשוד באונס הנער. צו איסור פרסום עדיין מוטל על זהותם של כל החשודים, אולם חלקים ניכרים מהצו שהיה מוטל עד כה על הפרשה הוסרו. "החלטנו להסיר את הצו לאור ההתפתחויות בחקירה", הסביר אתמול מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו.

חוקרי היחידה משוכנעים כי הצליחו להגיע להבנה מלאה של השתלשלות העניינים שהובילה לאותו ליל דמים. על פי תמונת מצב זו, החלה השתלשלות האירועים זמן מה לפני הרצח, כאשר הנער החשוד במעורבות ברצח, קרובו של החשוד המרכזי, הגיע אל הבר-נוער במטרה לקבל ייעוץ בנוגע לזהותו המינית. שם, הכיר את אותו אדם מוכר בקהילה הגאה, המבוגר ממנו משמעותית.

הנער, שהיה אז כבן 16, טען לאחר מכן בפני קרוביו כי אותו אדם ביצע בו תקף אותו מינית בניגוד לרצונו. בתגובה, רקם הנער יחד עם קרוביו פעולת נקמה. על פי החשד, בליל הרצח הגיע החשוד המרכזי אל הבר-נוער, ברחוב נחמני במרכז תל אביב. הוא חיפש, לפי החשד, את מי שפגע לכאורה בקרוב משפחתו - אך לא מצא אותו. ובכל זאת, למרות שמושא הנקמה לא היה במקום, הוא פתח באש לכל עבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully