וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של הפעיל המרכזי בקהילה הגאה

9.6.2013 / 13:20

בית המשפט האריך בארבעה ימים את מעצרו של הפעיל בקהילה הגאה וכן לא הסיר את צו איסור הפרסום על שמו. במשטרה חושדים כי האיש ידע כי הוא היה המטרה של הירי בבר-נוער

צילום: מאל בנאוליאל, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (ראשון) בשלושה ימים נוספים את מעצרו של הפעיל המרכזי בקהילה הגאה שנעצר בהקשר לחקירת הרצח בבר-נוער. כמו כן, בית המשפט סירב לבקשת התקשורת להסיר את צו איסור הפרסום על זהותו של החשוד. החשוד נעצר ביום חמישי האחרון, ועל פי ההערכה הזהירה של המשטרה האיש ידע במהלך ארבע השנים שחלפו מאז הרצח שהוא היה הכתובת לכדורים.

בכיר בקהילה הגאה בהארכת מעצר בשלום ת"א. יוני 2013. דרור עינב
הבכיר בקהילה הגאה בהארכת מעצרו ביום חמישי/דרור עינב

במהלך הדיון, ביקשו נציגי אמצעי התקשורת להסיר את צו איסור הפרסום שהוטל על שמו של החשוד, זאת מאחר ושמו פורסם כבר ברשת האינטרנט. השופט, עידו דרויאן, ציין כי טעמי התקשורת כבדי משקל, ואף סיפר כי הוא עצמו קיבל לתיבת הדואר האלקטרוני הפרטית שלו את שמו של החשוד, אך נעתר לבקשת המשטרה שלא לפרסם את שמו של החשוד כדי לאפשר למשטרה לבצע פעולת חקירה נוספת.

השופט מתח ביקורת על השימוש במושג "בכיר בקהילה" ואמר כי הוא "מעלה על הדעת ארגון חשאי וזדוני, משל לזקני ציון שבו יש בכירים וזוטרים יותר". "יש לזכור", הוסיף השופט, "כי מדובר בציבור אנשים שהוא עדיין פגיע, עדיין כואב ומוטב להיזהר כםל זהירות כאשר מדובר בפגיעה זו".

לאחר מעצרו של הבכיר, אמר פרקליטו, עו"ד רן אלון מהסנגוריה הציבורית, כי מרשו מכחיש כל קשר למעשים המיוחסים לו וגם את ההערכה כי ידע על כל קשר בינו לבין הירי ב-2009. "כל התקופה מאז הרצח המזעזע ועד ליום מעצרו הוא ניסה לסייע ככל יכולתו למשטרה לפענח את הרצח ומאוד ישמח על תפיסת האשמים בביצוע המעשה", אמר עו"ד אלון. "חשוב לציין כי מעצרו נחת עליו כסיפור קפקאי מפתיע וגרם לו לנזק עצום, שכן מדובר באדם שפעל רבות למען הקהילה שאליה הוא משתייך ואף זכה באות הוקרה על פעילותו ההתנדבותית הרבה. כל המעצר שלו הוא לטעמי מיותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
החשודים ברצח הבר-נוער בבית משפט השלום. יוני 2013. דרור עינב
עומתו אבל לא נשברו. החשודים בירי, בהארכת מעצרם ביום חמישי/דרור עינב

מעצרם של שלושת החשודים במעורבות בירי, שבו נהרגו ליז טרובישי וניר כץ, הוארך כבר בשבוע שעבר עד ל-16 ביוני. במהלך סוף השבוע, נערכו עימותים בין החשודים, אולם איש מהם לא נשבר, לא כשל בלשונו ולא הודה בדבר. למרות זאת, החוקרים מקווים כי בימים הקרובים יצליחו לגבות הודאה מאחד החשודים, וגם אם לא, במשטרה אופטימיים לגבי התיק וסבורים שיש בידיהם די ראיות להגשת כתב אישום.

הרצח אירע ב-1 באוגוסט 2009 במועדון הקהילה הגאה בלב תל אביב. מאז הרצח, פעלה היחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרה על מנת להתחקות אחר עקבות היורה, שהגיע למועדון בשעות הערב בעודו מלא אדם, פתח באש, ירה למוות בניר כץ בן ה-26 ובליז טרובישי בת ה-16, ונמלט מהמקום. מהירי נפצעו עשרה נערים ונערות שבילו באותה השעה במועדון, חלקם נותרו נכים או משותקים. הרצח זעזע עמוקות את המדינה ובפרט את הקהילה הגאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully