וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: הנערים לא היו המטרה, "לא פשע שנאה"

6.6.2013 / 13:40

בדיון בהארכת מעצרם של שלושת החשודים בירי בבר-נוער, טענה המשטרה כי לא הייתה כוונה לפגוע בכץ וטרובישי. בכיר בקהילה הגאה נעצר מוקדם יותר בפרשה

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, אבי כהן, חדשות 10, עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) את מעצרם של שלושת החשודים ברצח ליז טרובישי וניר כץ בבר נוער לפני ארבע שנים ב-11 ימים. ההערכה היא שהיורה לא התכוון לפגוע בנערים וכי הם לא היו המטרה. לכן, טענו בדיון כי לא מדובר ב"פשע שנאה". אחד החשודים היה קטין בעת ביצוע המעשה.

אחד החשודים ברצח הבר-נוער בבית משפט השלום. יוני 2013. דרור עינב
החשודים בהארכת מעצרם, היום/דרור עינב

בנוסף לשלושת החשודים שנעצרו אתמול, הבוקר נעצר בכיר בקהילה הגאה במסגרת חקירת הירי. במשטרה מעריכים כי יש בידו מידע אודות התקרית. מעצרו הוארך בארבעה ימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אם אחד הנרצחים: "זה מחזיר את כל הכאב והאובדן"

בעקבות ההתפתחויות אומרת איילה כץ, אמו של ניר, כי זה מחזיר את כל הכאב וההתמודדות עם האובדן של ניר. "זה לא קל, זה מחזיר לאותו רגע, זה רגשות מעורבים. טוב להיות בניתוק קצת, אבל מצד שני רוצים להיות שם", סיפרה כץ, השוהה בימים אלה בחו"ל, בשיחה עם אולפן וואלה!. "בראייה שלי, המזור לנפש הוא רק בעבודה פנימית והתמודדות עם האובדן".

לדבריה, היא מעולם לא נתנה לדברים חיצוניים כוח. "אני לא יכולה להרשות לעצמי להיות תלויה בדברים האלה כי הרי אף אחד לא ידע אם ייקח שנה או ארבע שנים. זה משפיע במידה מסוימת, זה מרעיד את הכול חזרה", אמרה. בהתייחסה להשערה לפיה מדובר באירוע על רקע אישי, הוסיפה: " אין ספק שלא משנה מה המניע, בסופו של דבר בא אדם ויורה בהרבה מאוד אנשים אחרים שנמצאים במקום מסוים, בראייה שלי זה פשע שנאה וזה לא השתנה. זו אפשרות להרבה אנשים לסגור מעגלים, לפתוח חדשים, ולהתמודד עם מה שעולה".

כץ סיפרה כי המשטרה הייתה איתה בקשר מאז שבנה נרצח, והיא קיבלה הודעה לגבי המעצרים אתמול, לפני שזה יצא לתקשורת. "אני לא מטרידה אותם כל הזמן, נתתי להם לעשות את העבודה שלהם בשקט", אמרה. "בשלב הזה, גם לאור הריחוק הגיאוגרפי אני יודעת מה שיודעים בתקשורת".

נושא: חן לנגר(חולצה כחולה), הוא נפצע באירוע הירי בבר- נוער. יוני 2013. דרור עינב
חן לנגר/דרור עינב

אתמול בצהריים, בעקבות החקירה שזכתה לשם "פרחים בקנה", הסתערו בלשי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב על שלושת החשודים ברחוב בבני ברק. בתמונות מהמעצר נראים השוטרים בלבוש אזרחי עוצרים את החשודים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד גיל גבאי, פרקליטו של אחד החשודים מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר בראיון לגלי צה"ל כי הוא למד על פרטי החקירה בעיקר מהדיווחים בתקשורת. לטענתו, החשוד שהוא מייצג הכחיש בחקירת המשטרה את המיוחס לו והוא משתף פעולה עם חוקריו. "למיטב הבנתי הוא לא היה מעורב בעניין, יכול להיות שאחרים מעורבים, אין לנו מושג", אמר עו"ד גבאי. משפחות הקורבנות עודכנו בפרטי ההתפתחות.

חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית. רויטרס
חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית/רויטרס

"אני מקווה שמצאו את האנשים שאחראים למעשה הנפשע הזה", אמר חן לנגר, שנפצע בפיגוע, לאחר ששמע את העדכון. "אם אכן מדובר באנשים אלו זו סגירת מעגל למעשה נורא - ואני מקווה שאולי זה ירגיע חלק מהאנשים שנפצעו, למרות שלא ייתן מזור". עוד הוסיף לנגר כי לצערו אין במדינה מדיניות לטיפול בפשעי שנאה. "דווקא במדינה שהוקמה על בסיס פשע השנאה הגדול ביותר בהיסטוריה - חשוב לזכור שיש עוד רבים שכל מה שמפריד בינם לבין ביצוע מעשה כזה זה אקדח".

הרצח המזעזע אירע ב-1 באוגוסט 2009 במועדון הקהילה הגאה בלב תל אביב. מאז הרצח, פעלה היחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרה על מנת להתחקות אחר עקבות היורה, שהגיע למועדון בשעות הערב בעודו מלא אדם, פתח באש ממנה כאמור נהרגו כץ בן ה-26 וטרובישי בת ה-16, ונמלט מהמקום. מהירי נפצעו עשרה נערים ונערות שבילו באותה השעה במועדון, חלקם נותרו נכים או משותקים. הרצח זעזע עמוקות את המדינה בכלל את הקהילה הגאה בפרט.

מדובר באחד התיקים שהושקעו בהם המשאבים הגדולים ביותר בשנים האחרונות, וצו איסור פרסום גורף הוטל על החקירה. בחודש אוקטובר 2012, נוכח צו איסור הפרסום, נודע על התפתחות מסוימת בחקירה - אולם מאז לא נרשמה התקדמות משמעותית. ביום השנה לרצח נוהגת הקהילה הגאה בתל אביב ובירושלים לציין את המאורע בטקסים, ובשנה שעברה אף נחנך "מרכז ניר" בתל אביב, הפועל למיפוי ולמעקב אחר כל פעילות אלימה נגד חברים בקהילה.

עדכון ראשון: 7:51

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully