וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת היופי הפגינה נגד הנשיא - ונורתה למוות

20.2.2014 / 13:30

חנסיס כרמונה הוכתרה ב-2013 ל"מיס טוריסמו" של ונצואלה. היא ההרוגה החמישית בגל האלימות הנלווה למחאה נגד הנשיא מדורו, ומלכת היופי השנייה הנרצחת במדינה בחודש האחרון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

פרץ האלימות בוונצואלה גבה את חייה של סטודנטית צעירה, שהוכתרה בשנה שעברה למלכת היופי של ארצה. זו הפעם השנייה בשבועות האחרונים שדוגמנית מפורסמת בוונצואלה נהרגת בנסיבות טרגיות.

חנסיס כרמונה, בת 22, נורתה למוות שלשום בהפגנה נגד נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, והיא ההרוגה החמישית בעצרות המחאה הקוראות להדיח את יורשו המושחת של הוגו צ'אווס המנוח.

ההפגנה הייתה בעיר ולנסיה, בירת מדינת המחוז קרבובו, כ-200 קילומטרים ממערב לבירה קראקס. קליע בודד פגע בראשה של כרמונה. רוכב אופנוע פינה אותה לבית החולים המרכזי בעיר, שם הורדמה ועברה סדרת ניתוחים. אמש (רביעי) מתה מפצעיה. ידידיה האשימו את המשטרה ברציחתה. לדבריהם, צלף הרג אותה.

מלכת היופי של ונצואלה ג'נסיס כרמונה מפונה אחרי שנורתה בהפגנה בוולנסיה, בירת מדינת קרבובו. ונצואלה, פברואר 2014. AP
רוכב אופנוע מפנה את כרמונה לבית החולים, שלשום/AP

ב-2013, כרמונה הוכתרה כ"מיס טוריסמו" ("עלמת התיירות") של ונצואלה. בחשבון הטוויטר שלה, היא תיארה את עצמה כ"מלאת תשוקה לחיים, חברותית, אך לא טיפשה!". אחד מקרובי משפחתה, שביקש לא להזדהות, אמר: "כמה זמן ניאלץ להמשיך לחיות כך? כמה זמן ניאלץ לסבול את הלחץ הזה, כשהם הורגים אותנו?". הוא סיפר כי כרמונה הייתה בסוף לימודיה האקדמיים היא התמקצעה בתיירות ונותר לה עוד סמסטר אחד בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מפגינה נגד נשיא ונצואלה ניקולס מדורו עומדת מול שורות אנשי ביטחון. פברואר 2014. AP
מפגינה עומדת מול שורה של אנשי ביטחון, אמש בקראקס/AP

ההפגנה יצאה כתמיכה במנהיג האופוזיציה בוונצאולה, הכלכלן לאופולדו לופז. יום קודם לכן הוא נכנע למשטרה בקראקס אחרי שהוצא נגדו צו מעצר. הוא מואשם בהסתה נגד הממשלה ובעידוד אלימות.

"אין לי מה להסתיר", אמר לופז לפני מעצרו, אולם דקות לאחר מכן הסגיר עצמו לקציני צבא. הוא נכנס לרכב הביטחון עם אגרוף מורם וכשהוא אוחז בדגל ונצואלה ביד אחת ופרח לבן בידו השנייה. "אני מוסר את עצמי למערכת משפט לא צודקת" אמר בנאום שנשא, "הלוואי שמעצרי יעורר את העם".

לפני חודש, נרצחה מוניקה ספיר, לשעבר מיס ונצואלה, בזמן שנסעה בכביש מהיר בין פוארטו קביו לוולנסיה. היא ובעלה נורו למוות על-ידי שודדים. בתם בת ה-5 נורתה ברגליים, אך שרדה.

לקריאה נוספת
ונצואלה: הפגנות ענק לאחר מעצר מנהיג האופוזיציה
מדורו מגרש 3 דיפלומטים אמריקנים: לא נקבל איומים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully