וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדורו מגרש 3 דיפלומטים אמריקנים: לא נקבל איומים

17.2.2014 / 12:13

במפגן כוח והתגרות, נשיא ונצואלה מאשים את וושינגטון בקשירת קשר עם האופוזיציה ובליבוי ההפגנות נגדו. מנהיג האופוזיציה קרא לתומכיו ללבוש לבן ולצעוד מחר: "שיעצרו אותי"

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו מציג תמונות של הרס בבירה קראקס. 17 בפברואר 2014. רויטרס
מדורו, אמש בקראקס, מציג תמונות של "מעשי המפגינים"/רויטרס

נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, הודיע כי יגרש מארצו שלושה דיפלומטים אמריקנים. בנאום ששודר אמש (ראשון) בטלוויזיה הממלכתית, האשים מדורו את השלושה בליבוי ההפגנות בארצו.

מדורו אמר כי השלושה - שלא זוהו בשמם - חדרו לאוניברסיטאות במדינה, והסיתו סטודנטים נגד השלטון, תוך כדי שהם פועלים במסווה דיפלומטי. הוא האשים את ממשלת ארה"ב בניסיון להפיל את ממשלתו.

בנאומו, אמר מדורו כי שגריר ונצואלה בארגון מדינות אמריקה (OAC) קיבל אזהרה ממחלקת המדינה בוושינגטון.

לפי מדורו, לשגריר נמסר כי צו המעצר שהוציאה ונצואלה למנהיג האופוזיציה, לאופולדו לופז, יגרור השלכות בינלאומיות "איש לא יאיים עלינו", הדגיש מדורו.

שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, גינה בסוף השבוע את האלימות הפוליטית בוונצואלה. "אנחנו חרדים במיוחד מהדיווחים שהממשלה עצרה, או עיכבה לחקירה, עשרות מפגינים והוציאה צו מעצר נגד מנהיג האופוזיציה לופז", אמר.

לופז קרא לתומכיו לצעוד מחר בבירה קראקס, במחאה על השחיתות הגוברת, דיכוי האופוזיציה והתקשורת וכדי למחות על מדיניותה הכושלת של הממשלה בתחום הכלכלי. לופז נראה לאחרונה ביום רביעי בשבוע שעבר, בהפגנה בקראקס שבה נהרגו שלושה בני אדם. צו המעצר נגדו הוצא בתום העצרת, בטענה שהסית לאלימות וקרא להפיכה נגד הנשיא.

לופז, בן 42, פרסם סרטון באינטרנט ביום ראשון, זמן קצר אחרי שהמשטרה ערכה חיפוש בביתו בבית הוריו. הוא קרא למשטרה לעצור אותו בהפגנה ביום שלישי. "נצעד לעבר משרד המשפטים, המקום שהפך סמל לדיכוי, לעינויים ולשקרים", אמר. הוא קרא לתומכיו ללבוש לבן כסמל לשלום. "אבוא, כי אין לי מה לפחד. לא ביצעתי כל פשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully