וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: הפגנות ענק לאחר מעצר מנהיג האופוזיציה

19.2.2014 / 3:17

לאופולדו לופז הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון במהלך הפגנה נגד הממשלה בבירה קראקס. עשרות אלפי המפגינים חסמו את התנועה וקראו: "העם איתך". תומכי הנשיא יצאו בהפגנת נגד

מנהיג האופוזיציה בוונצואלה הסגיר עצמו למשטרה, פברואר 2014. רויטרס
"כליאתי תצליח לעורר את העם". לופז, אמש/רויטרס

עשרות אלפי מפגינים יצאו אמש (שלישי) לרחובות קראקס, בירת ונצואלה, לאחר מעצרו של מנהיג האופוזיציה לאופולדו לופז בגין הסתה נגד הממשלה ועידוד אלימות. המפגינים חסמו את התנועה בעיר בעת שעבר רכב הביטחון ובו לופז, בן 42, שהסגיר עצמו במהלך הפגנה. לפחות ארבעה בני אדם נהרגו באירועים אלימים סביב ההפגנות אתמול.

"אין לי מה להסתיר", אמר לופז לפני מעצרו, אולם דקות לאחר מכן הסגיר עצמו לקציני צבא. הוא נכנס לרכב הביטחון עם אגרוף מורם וכשהוא אוחז בדגל ונצואלה ביד אחת ופרח לבן בידו השנייה. "אני מוסר את עצמי למערכת משפט לא צודקת" אמר בנאום שנשא, "לו רק כליאתי תצליח לעורר את העם".

עוד בוואלה! חדשות:
קייב בוערת: 18 הרוגים, המשטרה נכנסה לכיכר המרכזית
האזינו לרגעי האימה: הקברניט מודיע לנוסעיו - "נחטפנו"
לבני: בלי הסדר מדיני - סוף הציונות והמדינה היהודית

נשיא ונצואלה מדורו בעצרת תמיכה, קראקס, 18 בפברואר 2014. רויטרס
"היה בשלטון עשרה חודשים – וההידרדרות הייתה מהירה". מדורו/רויטרס

האישומים העומדים בפני לופז כוללים רצח ומעשי טרור, אולם הוא טוען כי המשטר הדיקטטורי משתמש בו כשעיר לעזאזל. לופז קרא למפגינים לפנות את הדרך, כדי שכוחות הביטחון יוכלו לקחתו למעצר, אולם המפגינים נותרו ברחובות וקראו: "לאופולדו, העם איתך". הם התקדמו עם הרכב למשך כמה קילומטרים, עד שנכנס לבסיס צבאי, שכניסת המפגינים אליו נמנעה בידי המשטרה.

שר ההסברה, דלסי רודירגז, פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי עובד טקסטיל מקראקס נורה למוות אתמול בידי "קבוצות אלימות", המתכננות להוציא לפועל הפיכה בתמיכת ארצות הברית. בעיירה קרופאנו שבמזרח המדינה עדי ראייה דיווחו על מותו של תלמיד בן 17 שנדרס בעת הפגנה נגד הממשלה. זאת לאחר שלושה מקרי ירי שהסתיימו במוות בבירה בשבוע שעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מנהיג האופוזיציה בוונצואלה הסגיר עצמו למשטרה, פברואר 2014. רויטרס
"ללא פחד". ההפגנות בקראקס, אתמול/רויטרס

ההפגנות החריפו במהלך החודש האחרון, בקריאה להתפטרותו של הנשיא ניקולס מדורו, אשר נכנס לתפקידו בבחירות דמוקרטיות לאחר מותו של הוגו צ'אבס. זאת בעקבות טענות רבות נגד מדיניותו של מדורו, אשר לדברי האופוזיציה מביאה לאינפלציה, עלייה בפשיעה אלימה, שחיתות ומחסור במוצרי מזון. חוזה סהאגון, בן 47, אמר בהפגנה: "מסכת הממשלה נפלה. מדורו היה בשלטון עשרה חודשים – וההידרדרות הייתה מהירה".

אלפי פועלים בתחום הנפט ותומכיו של הנשיא מדורו קיימו מחאת נגד, לבושים בחולצות אדומות, צבעה של המפלגה הסוציאליסטית. "החבר הנשיא ניקולס מדורו יכול לסמוך על מעמד הפועלים", אמר מנהיג איגוד עובדי הנפט, ווילס ראנחל. אזרחים רבים חוששים כי הטבות רבות לרווחת האזרחים, אשר ממומנות מרווחי הנפט, ייפסקו אם הסוציאליסטים במדינה יאבדו מכוחם. בתוך כך, הנשיא מדורו הכריז אתמול על שינוי שמו של מאגר הנפט הגדול המדינה כך שיירא על שמו של הנשיא לשעבר צ'אבס.

נשיא ונצואלה מדורו בעצרת תמיכה, קראקס, 18 בפברואר 2014. רויטרס
"יכול לסמוך על מעמד הפועלים". הפגנות תמיכה במדורו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully