וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד ל"תג מחיר": 30 מכוניות הושחתו בירושלים

19.2.2014 / 8:22

אלמונים ניקבו הלילה את צמיגיהן של עשרות מכוניות בשכונת שרפאת שבדרום ירושלים. המשטרה חוקרת אולם לא נעצרו חשודים. "המתנחלים באו בלילה. התחושה היא רעה מאוד"

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

חשד ל"תג מחיר": צמיגיהם של 30 כלי רכב נוקבו הלילה (רביעי) בשכונת שראפת בירושלים, הסמוכה לשכונת גילה. במקום רוססו כתובות נאצה נגד ערבים. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירת האירוע.

"יצאנו ברבע לשש לעבודה, פתאום אני רואה את הגלגלים של המשאית והרכב והכתובות על הקיר, וידענו שזה משהו", סיפר לוואלה! חדשות רמי עבד, תושב השכונה. "התקשרנו למשטרה, וכשהיא הגיעה ראיתי שאצל כל השכנים קרה אותו דבר". דיא שנטור, תושב אחר הוסיף: "המתנחלים באו בלילה וקרעו צמיגים של 30 מכוניות. קמנו ללכת לעבודה כרגיל וראינו שהגלגלים על הרצפה". הוא אמר כי ההרגשה נוכח האירוע היא רעה מאוד, וכי היהודים נותנים מסר שהם לא רוצים שלום. "רוצים להכשיל את המו"מ שקורה עכשיו, והם עובדים על זה. הם עשו את זה בשכונת בית צפאפא הקרובה, שרפו שם מכוניות, הם עושים את זה בכל מקום, והם ממשיכים בזה".

"פושעי 'תג מחיר' ממשיכים לגרום נזק המוני לרכוש של ערבים בירושלים וסביבתה – באין מפריע", אמרו היום בפורום תג מאיר בתגובה להתקפה בשרפאת. "ביטחונם ורכושם של ערביי אבו גוש, שיח ג'ראח, בית חנינא, אבו תור, בית צפאפא ושרפאת מופקר שוב ושוב על ידי ממשלת ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו איבד למעשה את השליטה על השכונות הערביות בירושלים".

תג מחיר בשראפאת. פברואר 2014. טלי מאייר
כתובות הגרפיטי בשרפאת/טלי מאייר

רק לפני שבוע אירעה תקיפה נוספת

בתחילת השבוע שעבר התרחש אירוע דומה, אז הושחתו 16 כלי רכב פרטיים ואוטובוס, באזור השכונות אבו-תור וסילוואן שבמזרח ירושלים. כמו כן, רוססו כתובות נאצה "עבודה ערבית" ו"די להתבוללות" בסמוך. משטרת ירושלים חוקרת את נסיבות המקרה.

אף שהמשטרה והפרקליטות מתקשים ללכוד את החשודים בפעולות "תג מחיר", לפני כשבועיים, ובצעד נדיר - הוגשו שלושה כתבי אישום נגד פעילי ימין מחוות גלעד, בגין הצתת כלי רכב של פלסטינים בכפר פרעתא בנובמבר 2013, זאת לאחר ששב"כ הצליח לראשונה לפענח תקיפה אזרחית נגד פלסטינים.

מעצרם וחקירתם של השלושה התאפשרו בעקבות החלטת שר הביטחון משה יעלון להכניס את פעולות "תג מחיר" תחת הגדרה של "התאחדות בלתי מותרת", דבר שאיפשר לשב"כ למנוע מהשלושה מפגש עם עורכי דינם ופעולות חקירה נוספות. שניים מהמעורבים הודו בחקירתם בשב"כ בביצוע הפעולות. על אף שבתחילה הואשמו השלושה בעבירה של חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מה שאיפשר פעולות חקירה חריגות, העבירה לא מופיעה בכתב האישום.

עוד בנושא
מתנחלים מאשימים: הפלסטינים זייפו ”תג מחיר”
כך פיצחו ”שייקה” ו”גורדון” את הימין הקיצוני
עורכי אתר ימני מואשמים בהסתה לאלימות נגד ערבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully