וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים מאשימים: הפלסטינים זייפו "תג מחיר"

יהושע בריינר

22.1.2014 / 21:29

מתנחלים מעלי חושדים כי פלסטינים ריססו את הכתובת "תג מחיר" על עצי זית הסמוכים להתנחלות במטרה להפלילם. במקביל דיווחו פלסטינים מכפר סמוך על עקירת שתילים שננטעו במקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עלי. האם מדובר בהפללה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתנחלים מההתנחלות עלי שבמטה בנימין טוענים שגילו הבוקר (רביעי) כתובות גרפיטי מרוססות על גזעי עצים ביישוב ומפנים אצבע מאשימה כלפי פלסטינים מהכפר הסמוך. לדבריהם, חשדם התעורר לאחר שתיעדו, יום קודם לכן, את תושבי הכפר הפלסטיני הסמוך כורתים גזעים באותה חלקה. על העצים רוססו כתובות "תג מחיר" על מנת להפליל פעילי ימין, הם סבורים.

עוד חדשות בנושא:
צפו: מתנחלים תוקפים פלסטינים ב"ליווי" צה"ל
אחרי קוסרא: 7 מתנחלים נעצרו; "תג מחיר" בכפר קאסם
המתנחלים המתפרעים הושפלו, בצה"ל חוששים שיחזרו לנקום

המתנחלים מדווחים כי בימים האחרונים הבחינו בעשרות בני נוער מהכפר הפלסטיני הסמוך קריו?ת מגיעים אל חלקת עצי הזית הסמוכה ליישוב כשבידיהם מסורים חשמליים. לדבריהם, הם תיעדו את הפלסטינים כשהם לובשים אפודים של ארגוני סיוע כשהם כורתים עצים. יום למחרת, הם מספרים, ראו את הכתובות על הגזעים הכרותים. "קיים מנהג של כריתת ענפים יבשים כחלק מהשבחת העץ, אבל הפעם ראינו שפשוט כורתים את כל הגזע ולוקחים אותו", סיפר אמיתי פרנקל, רכז הביטחון של עלי והוסיף כי "רואים בבירור שמדובר בגיזום לא מקצועי וממש הרגו את העצים".

פרנקל העיד כי הבוקר הגיעו המתנחלים לחלקה וזיהו כי על כמה מהגזעים הכרותים רוססה כתובת הגרפיטי 'תג מחיר'. "ברור לי שהפלסטינים עשו את זה בעצמם, את המילים 'תג מחיר' הם יודעים איך לכתוב", אמר פרנקל, "כשבנות ישראליות זרקו כאן אבנים על כלי רכב פלסטינים עזרתי לצבא לתפוס אותן כך שאני לא בא מאג'נדה מסויימת", הדגיש.

תפיסת המתנחלים שנכנסו לתקוף את הכפר הפלסטיני קוסרא, והועברו לכוחות הביטחון. ינואר 2014. זכאריה, רבנים למען זכויות אדם,
התקרית בכפר ג'אלוד לפני כשבועיים/זכאריה, רבנים למען זכויות אדם

המתיחות בין המתנחלים לתושבי האזור הפלסטינים הגיעה לשיא לפני כשבועיים, אז נלכדו עשרות מתנחלים בידי תושבי הכפר הפלסטיני ג'אלוד לאחר שחדרו למקום ושוחררו זמן קצר לאחר מכן על ידי כוחות הביטחון. החשד הוא שמדובר בפעולת "תג מחיר" שהסתבכה.

במקביל לטענות המתנחלים, דיווחו הבוקר פלסטינים מהכפר סינג'יל, המרוחק קילומטרים ספורים מעלי, כי אלמונים עקרו מאות שתילים של עצי זית שננטעו במקום בשנה האחרונה. הפלסטינים הגישו תלונה למנהל האזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully