וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים נכנסו לכפר פלסטיני, נלכדו - ושוחררו

יהושע בריינר

7.1.2014 / 17:10

עשרות מתנחלים נכנסו לכפר ג'אלוד על פי החשד כדי לבצע פעולת "תג מחיר". בתגובה, תושבי המקום תפסו 11 מהם והחזיקו אותם במבנה. כעבור שעתיים הם הועברו לידי כוחות הביטחון

צילום: רויטרס, זאכריה, רבנים למען זכויות אדם, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

חשד לתג מחיר שהסתבך: עשרות מתנחלים חדרו בצהריים (שלישי) לכפר הפלסטיני ג'אלוד שבשומרון, חלקם נלכדו בידי התושבים המקומיים – ושוחררו לאחר זמן קצר לידי כוחות הביטחון. זאת, בהמשך לעימותים שנרשמו באזור הכפר קוסרא בין פלסטינים למתנחלים לאחר שכוחות גדולים של משטרה וצבא, מלווים באנשי המנהל האזרחי, עקרו עשרות שתילים שנטעו ישראלים סמוך להתנחלות שילה.

עוד חדשות מהארץ:
בנט נגד ארה"ב: "ידידותינו דוחקות בנו להתאבד"
נציגי הזרים: ”השביתה תימשך עד להודעה חדשה”
שוטרים פתחו באש לעבר רכב שפרץ מחסום בגליל, פצוע אנוש

תפיסת המתנחלים שנכנסו לתקוף את הכפר הפלסטיני קוסרא, והועברו לכוחות הביטחון. ינואר 2014. זכאריה, רבנים למען זכויות אדם,
המתנחלים משוחררים ומועברים לידי צה"ל, היום/זכאריה, רבנים למען זכויות אדם

סמוך לשעה 14:00, נכנסו המתנחלים לכפר, על פי החשד כדי לבצע פעולת "תג מחיר". לדברי המתנחלים, הפלסטינים החלו לרדוף אחריהם והצליחו לתפוס 11 מהם. הם החזיקו אותם בתוך מבנה בכפר סמוך. בשלב זה, העבירו מתנחלים דיווח ובו נאמר שחבריהם נחטפו, אולם הפלסטינים יצרו קשר עם המנהל האזרחי והבהירו שאין בכוונתם לפגוע במתנחלים ושיסכימו לשחררם רק למשטרה ולא לצה"ל. בינתיים, החלו להתקהל סביב המבנה בו הוחזקו המתנחלים, עשרות פלסטינים. ואולם, לאחר דין ודברים - בסיוע פעילים מארגון "רבנים למען זכויות אדם" ובתיווך מנגנוני הקישור הפלסטיניים - המתנחלים שוחררו לידי צה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המתנחלים: "בסך הכול יצאנו לטייל"

"זה היה אחד המבצעים הקשים בחיים שלי", סיפר זכריה סאדה, פעיל בארגון שהיה במקום. "עשרות פלסטינים הקיפו את המבנה וביחד עם קצין פלסטיני הצלחנו להרגיע את הרוחות. היה קשה מאוד לשמור על המתנחלים עד שהצבא הגיע כי ההמונים שהקיפו את הבית זעמו שהגיעו מתנחלים לתוך הכפר לתקוף אותם ולפגוע בהם. רק כעבור כשעתיים, הצליח הצבא להוציא אותם אחד אחד". לדבריו, המתנחלים לא היו מבוהלים. "הם לא פחדו ולא כלום, רק רצו לצאת עם הצבא. המשימה של הרגעת הרוחות במקום הייתה קשה מאוד כי מ-10:00 בבוקר המתנחלים תקפו את הכפר ורק בנס זה נגמר בלי נפגעים".

אחד המתנחלים שנלכדו בכפר הדגיש כי לא הייתה להם כל כוונה לבצע פעולת תג מחיר וטען כי הם בסך הכול יצאו לטיול תמים. "היינו קבוצה של כ-30 ישראלים שיצאה לטיול בין אש קודש לשכונה ביישוב עלי הסמוך", הסביר פנחסי בראון. "זה טיול קבוע שאנחנו עושים כל יום שלישי. כולנו אנשים עם משפחות שהגיעו ללא כלי נשק, ללא אלות, רק רצינו לטייל. באמצע הדרך, התחילו לתקוף אותנו ערבים שהיו עם טנדרים והם דחקו אותנו לתוך בית".

תפיסת המתנחלים שנכנסו לתקוף את הכפר הפלסטיני קוסרא, והועברו לכוחות הביטחון. ינואר 2014. זכאריה, רבנים למען זכויות אדם,
המתנחלים הוחזקו במבנה במשך כשעתיים/זכאריה, רבנים למען זכויות אדם

ברגע זה, לדברי בראון, המתנחלים יצרו קשר עם צה"ל. "עד שהם הגיעו, לקח זמן ובינתיים הגיעו שוטרים פלסטינים שאזקו חלק מאתנו, היכו אותנו בראש עם בלוקים ומעדרים וממש נתנו לנו מכות רצח", תיאר. "עד שהצבא הגיע הוא בכלל לא נלחם איתם אלא התחיל עם הערבים בהידברות כאילו הוא אומר לנו שזו בעיה שלנו".

באתר האינטרנט של קוסרא שיבחו את התושבים שלכדו את המתנחלים. "אנחנו גאים בגברי הכפר שהצליחו ללכוד את המתנחלים וללמד אותם לקח שלא ישכחו לעולם", נכתב.

תפיסת המתנחלים שנכנסו לתקוף את הכפר הפלסטיני קוסרא, והועברו לכוחות הביטחון. ינואר 2014. זכאריה, רבנים למען זכויות אדם,
תפיסת המתנחלים שנכנסו לתקוף את הכפר הפלסטיני קוסרא, והועברו לכוחות הביטחון. ינואר 2014/זכאריה, רבנים למען זכויות אדם

מארגון ישי דין נמסר בתגובה: "לאחר פינוי שנערך היום בבוקר במאחז הבלתי מורשה אש קודש, נכנסה קבוצה של אזרחים ישראלים לכפרים קוסרא וקריות במטרה לפגוע בתושבי הכפרים. הפלסטינים עצמם הם אלה שדיווחו על האירוע לכוחות הביטחון הישראליים וביקשו מהם להגיע על מנת לעצור את התוקפים. התוקפים הועברו לידי הצבא ואנו מקווים, שבניגוד לאירועים קודמים, הם הועברו לידי המשטרה לחקירה ולבירור הנסיבות שהובילו אותם להיכנס לכפרים.

"נקמה של אזרחים ישראלים המופנית כלפי פלסטינים בעקבות פינוים הפכה, לצערנו, לתופעה קבועה וידועה מראש, במיוחד באזור זה. על כן, העובדה שצה"ל לא נערך להגן על התושבים הפלסטינים באזור משמעותה מדיניות שמפקירה לחלוטין את תושבי האזור ומתנערת מהחובות הבסיסיות של צה"ל כריבון באזור. לצערנו, ניסיון העבר מלמד כי בעקבות אירועי היום ייתכנו פעולות נקמה נוספות כנגד פלסטינים, ולכן אנו מצפים מכוחות הביטחון להיערך בהתאם כדי למנוע כל פגיעה בתושבים המקומיים".

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully