וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נגד ארה"ב: "ידידותינו דוחקות בנו להתאבד"

7.1.2014 / 16:15

שר הכלכלה נשא נאום מדיני במכון למחקרי ביטחון לאומי והבהיר כי על ישראל להתנגד ללחץ הבינלאומי ולא להסכים למדינה פלסטינית בגבולות 67'. "איננו מעבדת הניסויים של העולם"

צילום: המכון למחקרי ביטחון לאומי, עריכה: יאיר דניאל

שר הכלכלה, נפתלי בנט, הביע אחר הצהריים (שלישי) התנגדות נחרצת להסכם שלום עם הפלסטינים שיתבסס על גבולות 67' ורמז כי על ישראל לסרב לדרישותיה של ארצות הברית בעניין. "אם הידידות שלנו דוחקות בנו להתאבד, אנחנו נגיד 'לא'", אמר בנט. "לא באנו לכאן להיות מעבדת הניסויים של העולם. כבר היו מנהיגים גדולים בישראל שידעו להגיד 'לא' ונשארנו בחיים".

עוד על תהליך השלום:
66% מהציבור: ג'ון קרי לא יפקיר ביטחונה של ישראל
שינויים אמריקניים ביוזמה הערבית יסללו דרך להסכם?
השר שטייניץ ב"חי בכנסת": אבו מאזן מראשי המסיתים

בנאום מדיני שנשא במכון למחקרי ביטחון לאומי שליד אוניברסיטת תל אביב, חזר והבהיר בנט כי על ישראל לקבל בעצמה את ההחלטות על עתידה. "רק אנחנו נשלם את המחיר", הסביר. "מי שלוחץ עלינו היום, ייהרג פה במקומנו מחר?! יש רגעים בחיי אומה, וגם בחיי מנהיגים, שמקבלים החלטות קשות ואמיצות. אנחנו נהיה לצד מי שיידע להגיד 'עד כאן'. למען ציון לא אחשה ולמען ירושלים לא אשקוט".

"לא נשב בממשלה שתסכן את עתיד ילדינו"

בפתח נאומו דיבר בנט על ההסתה ברשות הפלסטינית ואמר: "כשילדים מתחנכים על חגורות נפץ ואנטישימיות, היהודי הופך לשטן. שום הסכם לא ישנה את זה. ילדי אוסלו בצד הפלסטינים הם כיום בני 21, והם גדלו עם הסתה מתוכננת, שיטתית וארסית נגדנו". לדבריו, "אומרים שאם ניסוג מיהודה ושומרון נקבל ביטחון כי הפלסטינים יקבלו תקווה. אבל האמת המטרידה היא אחרת - המשא ומתן עם הפלסטינים הביא רק טרור. מאז תחילתו ישנה אינתיפאדה זוחלת ביהודה ושומרון".

לדברי בנט, מדינה פלסטינית תמיט אסון דמוגרפי על ישראל ותציף את ישראל בפליטים. "ביום שאחרי הקמת מדינת פלסטין, עם גבול מערבי בכביש 6, המדינה הפלסטינית תפתח את שעריה לכל צאצאי הפליטים בלבנון, בסוריה בירדן. תהיה הצפה לתוך פלסטין", אמר. "תדמיינו את עצמכם נוסעים על כביש 6 לכיוון צפון ועל גדר הגבול יושבים רבבות פלסטינים שרוצים 'לחזור הביתה'. אותם ארגונים שהיום פועלים בשביל המסתננים ברחובות תל אביב, האם הם יעמדו מהצד?".

יו"ר הבית היהודי הסביר את התנגדותו להסכם שמתבסס על גבולות 1967. "לעולם לא נסכים לוותר על ירושלים מאוחדת בריבונות ישראל - ורק ישראל" הדגיש. "לא נקבל מדינה פלסטינית והסכם שמתבסס על קווי 67'. לא נקבל חילופי שטחים ולא נסכים שהגבול יעבור בכביש 6 כדי שנקבל טילים על כביש 4. לא נשב בממשלה שבגלל לחץ בינלאומי תסכן את עתיד ילדינו ותחלק את בירתנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בירושלים עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, ינואר 2014. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
קרי ונתניהו בירושלים, בסוף השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אולי כהכנה למתקפה מימין, אתמול ערך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סקירה מדינית לחברי סיעת הליכוד והציג עמדות נוקשות בתחום המדיני. נתניהו אמר כי לא דן עד כה עם האמריקנים בפינוי התנחלויות, והבהיר כי המסמך שיציג שר החוץ קרי לצדדים לא יהיה מסמך מחייב שיש לחתום עליו. עם זאת, המסמך צפוי לכלול הכרה מפורשת בגבולות 1967. לא ברור כיצד יגיבו בבית היהודי להכרה בגבולות הללו כבסיס למשא ומתן.

בימים האחרונים גברו הקולות מימין נגד מאמציו של קרי להגיע להסדר, כולל קמפיינים אינטרנטיים הכוללים מתקפות אישיות על קרי ועל שאר המעורבים במשא ומתן. עם זאת, צוותו של קרי לענייני המשא ומתן עורך פגישות גם עם גורמים בחוגי הימין והמתנחלים. אתמול פורסם בוואלה! חדשות כי דייוויד מקובסקי, יועץ בכיר של קרי, ערך פגישות מקצועיות עם יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, ועם מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, פנחס ולרשטיין.

(עדכון ראשון: 15:50)

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully