וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים פתחו באש לעבר רכב שפרץ מחסום בגליל, פצוע אנוש

7.1.2014 / 12:31

מחקירה ראשונית עולה כי 4 חשודים שדדו בתים באזור לפני האירוע, וכשהגיעו למחסום דרסו 2 שוטרים שעמד במקום ופצעו אותם קל-בינוני. אחד החשודים נורה בעת שהם ניסו להימלט

צילום: גיליס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

כלי רכב ובו ארבעה צעירים פרץ בצהריים (שלישי) מחסום משטרתי בכביש 85, בין היישובים כחל וקדרים שבגליל, ודרס שני שוטרים שהיו במקום. לאחר המקרה, יצאו החשודים, תושבי טבריה בשנות ה-20 לחייהם, מכלי הרכב, השוטרים פתחו באש לעברם ופגעו בראשו של אחד מהם.

החשוד שנורה, בן 25, נפצע באורח אנוש, וצוות רפואי פינה אותו לבית החולים זיו בצפת כשהוא מורדם ומונשם. השוטרים שנדרסו נפצעו באורח קל עד בינוני, קיבלו גם הם טיפול רפואי ופונו לבית החולים בצפת.

"הרכב הפוגע בא מכיוון צומת עמיעד, פגע במשאיות וברכבים אזרחיים וכן בשני רכבים של הימ"ר תוך שהוא פורץ את המחסום המשטרתי", סיפר סגן ניצב אבישי מועלם, מ"מ ראש הימ"ר צפון. כפי הנראה, החשודים התפרצו קודם לכן לכמה בתים בצפת ובחצור. הם נתפסו כשברשותם תכשיטים החשודים כגנובים. החשודים, שהיו מוכרים למשטרה קודם לכן מתחום עבירות הרכוש, הועברו לידי חוקרי היחידה המרכזית.

פראמדיק מגן דוד אדום יוסי חלבי, שהגיע למקום בניידת טיפול נמרץ, סיפר: "קיבלנו קריאה על אירוע ירי סמוך ליישוב קדרים. מיד כשהגעתי למקום ראיתי בתוך רכב פצוע כבן 25 מצב קשה, כשהוא ירוי בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני במקום, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח זיו. גבר נוסף כבן 25 שככל הנראה נפגע מרכב טופל כשהוא במצב קל עם חבלות בגפיים ופונה גם הוא לבית חולים זיו".

שוטר נפצע במהלך פריצה של מחסום משטרתי בין כחל לקדרים, ינואר 2014. ג'יליס
כלי הרכב שפרץ את המחסום המשטרתי, בזירת האירוע בצהריים/ג'יליס

מפת האזור שבו היה האירוע:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן ניצב אמל חליל ראש ענף חקירות במשטרת המחוז הצפוני תיאר את האירוע לוואלה! חדשות: "במהלך היום ערכה המשטרה פעילות שגרתית לסיכול עבירות רכוש, שבמסגרתה הוקם מחסום משטרתי סמוך לצומת עמיעד. בשלב מסוים קיבלו שוטרי היס"מ שעמדו במחסום מידע על רכב החשוד בעבירות מסוג זה אשר נמצא באזור. בשעה שהרכב החשוד זיהה את המחסום הוא פתח בנסיעה פרועה במהלכה ניגח משאיות וכלי רכב שנסעו באותה שעה בכביש. הרכב פרץ את המחסום, פגע בשני כלי רכב של הימ"ר והמשיך בנהיגה שסיכנה את השוטרים שעמדו במחסום".

"אחד השוטרים הצליח לפתוח את דלת הרכב הפורץ, והצליח למשוך מתוכו את אחד החשודים, אולם הרכב המשיך לנסוע תוך שהוא גורר את השוטר ודורס את רגלו", הוסיף. "כמו כן פגע הרכב בידו של שוטר נוסף. השוטר שנגרר ירה באקדחו אל תוך הרכב, אולם הוא המשיך במנוסתו ופנה ימינה לדרך המובילה אל מסלול נחל עמוד - דרך עפר משובשת המלאה בבורות ובמהמורות".

"הרכב לא עצר והמשיך בנסיעה פראית במעלה הדרך, מרחק של בערך קילומטר וחצי עד שסטה מהמסלול ופגע בסבך עצים", הוסיף ראש ענף החקירות. "החשודים ירדו מהרכב והחלו לברוח מהמקום ברגל – ולבסוף נלכדו על ידי השוטרים. צוות בילוש שליווה את האירוע הגיע למקום ועצר את החשודים. בתוך הרכב נמצא בחור פצוע שהועבר, כאמור, לבית חולים להמשך טיפול".

פרטי האירוע הועברו למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) אשר חוקרים את נסיבות הירי והתנהלות השוטרים באירוע. שלושת החשודים הועברו לחקירה במשרדי ימ"ר צפון בנצרת.

לקריאה נוספת:
חשד: רוכב אופנוע דרס שוטר שסימן לו לעצור
דרמה לילית בנתב"ג: נהג משאית פלסטיני פרץ מחסום
פלסטיני פרץ מחסום בשומרון; 2 לוחמי מג"ב נפצעו קל

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

שוטר נפצע במהלך פריצה של מחסום משטרתי בין כחל לקדרים, ינואר 2014. ג'יליס
שוטר נפצע במהלך פריצה של מחסום משטרתי בין כחל לקדרים, ינואר 2014/ג'יליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully