וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה לילית בנתב"ג: נהג משאית פלסטיני פרץ מחסום, הטיסות הופסקו

הנהג המשיך בנסיעה מהירה, ונעצר לאחר שבוצע לעברו ירי. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר במשאית גנובה והנהג ככל הנראה תעה בדרכו. הנמל חזר לשגרת עבודה אך יש עיכובים בטיסות

צילום: דניאל בוק, עריכה: ליאור רוזן

נהג משאית פלסטיני ונוסע נוסף, גם הוא פלסטיני, פרצו הלילה (שלישי) את מחסום הכניסה בשער הראשי בשדה התעופה בן גוריון. המאבטחים הפעילו נוהל חרום, תנועת הטיסות הופסקה ומיד נפרסו חסימות נוספות. המשאית, אשר המשיכה בנסיעה מהירה, נעצרה לאחר שבוצע לעברה ירי. שני הפלסטינים הורדו מהמשאית. חבלן משטרתי שהגיע למקום בחן את המשאית, עליה לא נמצאו חומרי נפץ או כל משא חשוד.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי סמוך לשעה 03:30 משאית אשר נגנבה בבית דגן על ידי שני פלסטינים, תושבי ג?נין וקלקיליה, פרצה את מחסום הכניסה בשער הראשי מהכביש המהיר. המאבטחים הפעילו נוהל חירום אשר תפקידו לחסום את הגעת הרכב לטרמינל במהלכו נפרסו ובצעו חסימות נוספות בכביש המגיע לטרמינל ובאזור הטרמינל.

המשאית, אשר המשיכה בנסיעה מהירה, הגיעה למחסום שני ופרצה אותו תוך כדי ניסיון לדרוס מאבטח. מרשות שדות התעופה נמסר כי המאבטח פעל בקור רוח ובנחישות וביצע ירי מנשקו האישי לעבר הגלגלים - ורק אז נעצרה המשאית, כמאתיים מטר מטרמינל 3. איש לא נפצע מהירי.

שמואל זכאי מנהל נתב"ג סיפר כי לאחר שהשניים גנבו משאית הם "ככל הנראה התבלבלו ונכנסו לנתב"ג". שני החשודים נמלטו מהרכב ונתפסו עוד בטרם הגיעו לטרמינל על ידי המאבטחים. חבלן של משטרת ישראל בדק את הרכב ושלל את היותו רכב תופת. במהלך האירוע הוקפאו כל הפעילויות שמתקיימות בטרמינל, החל מבידוק הנוסעים ועד לטיסות. בקרב הנוסעים הייתה בהלה עקב פינוי הטרמינלים. שדה התעופה חזר מאז לשגרת עבודה אך צפויים עיכובים בטיסות. עומסים נרשמים בתנועה לשדה התעופה ובתורי הבידוק.

"כרגע יש עיכובים כתוצאה של הצטברות הפעילות. מדובר בלילה עמוס מאוד, לילה של יציאות החסידים לאומן וערב ראש השנה - 60 אלף נוסעים (עברו בשדה) ביממה, אך הצלחנו להחזיר באופן דיי מהיר את נמל התעופה לפעילות סדירה", הוסיף זכאי.

(עדכון ראשון 4:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully