וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"די להתבוללות": כלי רכב הושחתו בתג מחיר בבירה

10.2.2014 / 9:04

אלמונים ניקבו את צמיגיהם של 16 כלי רכב פרטיים, וכן של אוטובוס באזור השכונות אבו-תור וסילוואן במזרח הבירה. כמו כן, רוססו כתובות נאצה: "עבודה ערבית"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק
"תג מחיר" בדרום ירושלים: מכוניות הושחתו. מור שאולי
נוקבו צמיגיהם של 16 כלי רכב פרטיים ואוטובוס/מור שאולי

חשד ל"תג מחיר" בירושלים: אלמונים ניקבו הלילה (שני) צמיגים של 16 כלי רכב פרטיים ושל אוטובוס, באזור השכונות אבו-תור וסילוואן שבמזרח ירושלים. כמו כן, רוססו כתובות נאצה "עבודה ערבית" ו"די להתבוללות" בסמוך. משטרת ירושלים חוקרת את נסיבות המקרה.

בשבוע שעבר הוגשו שלושה כתבי אישום נדירים נגד פעילי ימין מחוות גלעד, בגין הצתת כלי רכב של פלסטינים בכפר פרעתא בנובמבר 2013, זאת לאחר ששב"כ הצליח לראשונה לפענח פעולות "תג מחיר". מעצרם וחקירתם של השלושה התאפשרו בעקבות החלטת שר הביטחון משה יעלון להכניס את פעולות "תג מחיר" תחת הגדרה של "התאחדות בלתי מותרת", דבר שאיפשר לשב"כ למנוע מהשלושה מפגש עם עורכי דינם ופעולות חקירה נוספות. שניים מהמעורבים הודו בחקירתם בשב"כ בביצוע הפעולות. על אף שבתחילה הואשמו השלושה בעבירה של חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מה שאיפשר פעולות חקירה חריגות, העבירה לא מופיעה בכתב האישום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשי חוות גלעד פעלו "מתוך מניע של גזענות", נכתב באישומים נגדם/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי כתב האישום, יהודה לנדסברג, בנימין ריכטר ויהודה סביר, פעילי ימין מוכרים המתגוררים במאחז חוות גלעד, החליטו לבצע פעולת תג מחיר בכפר פרעתא "מתוך מניע של גזענות". השלושה, כך נטען, ניסו להצית לוחות עץ ולפגוע בקירות של בית שהיה מצוי בבנייה בכפר הפלסטיני מדאמה, ובהמשך הגיעו לפאתי הכפר פרעתא, כאשר הם רעולי פנים, הציתו משאית ומכונית פרטית, ריססו בסביבת ההצתה שני סמלי מגן דוד, ואז נמלטו מהזירה בריצה חזרה אל חוות גלעד.

כתוצאה מכך נגרם לפלסטינים נזק בגובה 90 אלף שקלים. בפרקליטות מתייחסים בחומרה רבה ל"מעשיהם של השניים", נכתב בכתב האישום, שעשויים לעורר "טינה בקרב הפלסטינים ולהוביל לפיגועים ולפעולות נקם כלפי כוחות הביטחון באזור בפרט ובתחומי ישראל כולה".

עוד בנושא
כך פיצחו "שייקה" ו"גורדון" את הימין הקיצוני
כתב אישום נדיר נגד מבצעי "תג מחיר"
מה הקשר בין רשת "אורט" לישיבה קיצונית ביצהר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully