וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נלכד רוצח בני המשפחה שנרצחה בהרי האלפים?

רויטרס

18.2.2014 / 13:58

בני משפחת אל-הילי הבריטים נמצאו ירויים למוות ב-2012 בכפר נופש בצרפת. אחת הבנות ניצלה כשהתחבאה מתחת לגופות. תושב האזור נעצר הבוקר אחרי שזוהה בידי כמה עדי ראייה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: אביב אברמוביץ'

משטרת צרפת עצרה גבר בן 48 בחשד למעורבות ברצח של גבר בריטי ממוצא עיראקי ושל בני משפחתו, בפרשה מזעזעת שחקירתה הייתה במבוי סתום מאז 2012.

החשוד, תושב מחוז אוט-סבואה (סבואה העליונה) בצרפת, נעצר הבוקר (שלישי) בעיר שבלין, וזו הפעם הראשונה שהוא מובא לחקירה. התביעה בצרפת סירבה לחשוף פרטים נוספים על זהותו של האיש, ואיימה לנקוט צעדים פליליים נגד כלי תקשורת שיעשו זאת.

עדי ראייה זיהו אותו בהתאם לקלסתרון שהפיצה המשטרה בסוף השנה שעברה. זהותו לא פורסמה. בקלסתרון נראה גבר מזוקן בקסדת אופנוע. מדובר בקסדה מסוג נדיר, שבשנות ה-2000 שימש את משטרת צרפת. רק 8,000 יחידות מסוג זה יוצרו בצבע שחור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכונית שבה אותרו גופותיהם של בני משפחת הילי. הילדה הסתתרה מתחת להוריה המתים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד העדים, טייס חיל האוויר הבריטי לשעבר, סיפר כי ראה רוכב אופנוע מזוקן חולף ליד זירת הרצח. עד אחר, יערן מקומי, סיפר כי עמיתיו עיכבו את רוכב האופנוע בשל עבירת תנועה קלה, וזכו להציץ בפניו, כשהסיר לרגע את כיסוי העיניים (המשקף).

לדברי התביעה בצרפת, ייתכנו מעצרים נוספים בפרשה. בלונדון אמרו כי המעצר אינו קשור לחקירה המקבילה שהתנהלה בבריטניה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

גם המוסד השתרבב לחרושת השמועות

בחודש ספטמבר 2012, אותרה למרגלות האלפים מכונית ב-מ-וו ובה גופותיהם של סעד אל-הילי, של אשתו איקבאל ושל חמותו סוהלייה. הגופות היו מנוקבות בכדורים, ומתחת להן התחבאה בתו של הילי, זינה בת ה-4. בת נוספת, זיינב, נורתה כשניסתה להימלט ונפצעה קשה. רוכב אופניים, סילבאן מולייר, אותר ירוי למוות סמוך למכונית.

כ-100 שוטרים מצרפת ומבריטניה היו מעורבים בחקירה, וראיינו 800 עדים. בשנה שעברה נעצר אחיו של הילי, זייד, בחשד למעורבות ברצח, ודווח כי בין השניים היה ריב על ירושת הוריהם. ואולם, מסתמן כי האח נוקה מחשד.

משפחת הילי התגוררה בקלייגייט, כפר קטן כ-20 ק"מ מדרום-מערב ללונדון. בתקשורת הבריטית ניסו לנבור בעברו של אבי המשפחה, ובין היתר דווח כי הוא "פעל בשירות תכנית הגרעין של סדאם חוסיין" וכי הוא היה מרגל בריטי. בין היתר, כמה צהובונים אף העלו את הטענה כי המוסד היה אחראי לרצח בני המשפחה.


עוד על השתלשלות הפרשה
הדיווח המקורי: ארבע גופות אותרו למרגלות האלפים
שמועות בבריטניה: אבי המשפחה היה מדען גרעין
ברקע הרצח: סכסוך מר בין האחים על ירושת ההורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully