וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמני אברג'יל: העבירו אותו כלא או שנמרוד

18.2.2014 / 11:16

העבריין ששב לישראל להמשך ריצוי עונשו שוהה בבידוד בכלא נפחא, ונאמניו הוותיקים בבתי סוהר שונים שלחו איום מרומז: "אם הוא לא יועבר בחזרה לכלא נורמלי - יהיה בסדר"

צילום: דוברות שב"ס, מור שאולי; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

נאמניו של העבריין הבכיר יצחק אברג'יל השוהים בבתי סוהר, דורשים כי הוא יועבר לכלא אחר, ומאיימים לפתוח במרד – כך נודע לוואלה! חדשות. מאז חזרתו לישראל לפני כשלושה שבועות, אברג'יל מוחזק בתא מופרד בכלא נפחא, אחד מבתי הכלא המאובטחים ביותר בישראל, המשמש בעיקר למאסר של אסירים ביטחוניים. כעת מסתבר שנאמניו של אברג'יל, בפרט כאלה השומרים לו אמונים תקופה ארוכה, שוקלים צעדי מחאה אם בקשתם לא תיענה. "אם הוא לא יועבר בחזרה לכלא נורמלי, יהיה בסדר", אמר אחד המקורבים לאברג'יל, במה שניתן לפרש כאיום מרומז.

בשהותו בבידוד בכלא נפחא אברג'יל מנותק מן העולם. הוא אינו זוכה לביקורים מבחוץ והפעם היחידה שהוא יצא מבין כותלי הבידוד היה בשבוע שעבר, לצורך דיון באשרור הפורמלי להשארתו בישראל. בדיון זה הפתיע אברג'יל את הנוכחים כאשר דרש, באמצעות בא כוחו, עו"ד שרון נהרי, לחזור לארצות הברית. זאת בשל תנאי הכליאה בישראל, אשר אינם משתווים לטענתו לתנאים שבהם היה כלוא בארצות הברית.

עוד על אברג'יל:
דעה: לא פלא שיצחק אברג'יל רוצה לשוב לארה"ב
לבד במדבר: ימיו הקשים של אברג'יל בכלא החדש
עם שובו של אברג'יל: יחסי הכוחות בעולם התחתון

יצחק אברג'יל מובא לדיון על תנאי מעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים, ינואר 2014. טלי מאייר
אברג'יל בדיון בשבוע שעבר/טלי מאייר

לטענת אברג'יל, בקשתו לשוב לרצות את יתרת עונשו בישראל הייתה מותנית בכך שיוחזק בתנאים דומים לאלה שבהם הוחזק בכלא "למפוויק" בלוס אנג'לס. עם זאת, מחשש שנוכחותו של אברג'יל בכלא נוח יותר תביא לחזרת השפעתו בקרב האסירים, הוחלט בשב"ס לבודד אותו ולשים אותו בתא מופרד, הרחק משומרי אמוניו.

גורמים המעורים בפרטים מספרים כי הכריזמה של אברג'יל כה גדולה, עד כי הוא משפיע גם מבלי להגיד דבר. "אנשים שלא מכירים אותו הולכים שבי אחריו", סיפר אחד הגורמים. "אנשים סוגדים לו באופן עיוור, ולכן אם תהיה התססה, ההתססה תהיה בכל בתי הכלא ועל ידי עבריינים צעירים וקטנים שיבקשו להתקרב לאברג'יל".

בעבר, כשריצה אברג'יל מאסרים ממושכים בכלא, השפעתו רק התעצמה. דווקא בתקופות ששהה בכלא, אברג'יל פרח והצליח לאסוף סביבו אנשים נאמנים, שהמשיכו לשמור לו אמונים גם מחוץ לכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully