וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצת אטום תציל את כדור הארץ מכיליון?

לדברי קבוצת חוקרים מאוניברסיטת איווה החשש ממפגש עם אסטרואיד ענק עשוי להתממש בלי התראה מספקת. הם פיתחו מודל של חללית שנושאת פצצת אטום שתפוצץ את האסטרואיד לחלקיקים

פצצת אטום תמנע פגיעת אסטרואיד בכדור הארץ?/עריכה: יאיר דניאל

האם ייתכן שהנשק שמהווה את האיום הגדול ביותר על האנושות כיום, הוא זה שיציל אותה מכיליון? לטענת קבוצת חוקרים באוניברסיטת איווה, פצצת אטום עשויה להוות את הפתרון היחיד במקרה של אסטרואיד שימשיך במסלולו לעבר כדור הארץ. כן. בדיוק כמו בסרט "ארמגדון".

אילוסטרציה של אסטרואידים פוגעים בכדור הארץ. ShutterStock
"רק עניין של זמן בטרם יפגע עצם בסדר גודל ענקי בכדור הארץ"/ShutterStock

"יש לנו את הפתרון, בקווים בסיסיים, למתן את איום האסטרואיד בהתראה בכל טווח", כך אמר ד"ר בונג ווי מאוניברסיטת איווה בכינוס נאס"א באוניברסיטת סטנפורד בשבוע שעבר.

לדבריו, המטאור שהתפוצץ מעל שמי הרי אורל ברוסיה לפני שנה מהווה "קריאת השכמה": "לפני כמה שנים, הייתי צריך להשתמש בדוגמה של השמדת הדינוזאורים כדי להצדיק את המחקר שלנו. כעת, איננו זקוקים לכך". לדבריו, זהו רק עניין של זמן בטרם יפגע עצם בסדר גודל ענקי בכדור הארץ, שיסב נזק הרבה יותר גדול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אם ניתן היה לאתר את העצמים הנעים בכיוון כדור הארץ במרחק של כמה עשורים, פיתוח של נאס"א שנועד להסית את האסטרואידים ממסלולם היה עשוי להוות פתרון מספק. אך לדברי ד"ר ווי, אנו זקוקים לאסטרטגיה שתסיר את הסכנה, גם במקרה שאסטרואיד מופיע על הרדאר במרחק זמן קצר יותר, של שנה ופחות – כמו פצצות אטום.

ד"ר ווי ועמיתיו מפתחים רכב חלל מיירט אסטרואיד במהירות על (HAIV) שיוכל להיפגש עם האסטרואיד בחלל ולשלוח אליו רכיב שיפוצץ אותו וייצור בתוכו מכתש. פצצת הגרעין תונח בתוך אותו מכתש אלפית שנייה מאוחר יותר ותפוצץ אותו למיליוני חלקיקים קטנים.

עוד ידיעות על החלל:
הלילה: אסטרואיד ענק יחלוף סמוך לכדור הארץ
מרהיב: צפו בסרטון שמציג איך נראים החיים על השמש
השמים הם כבר לא הגבול. דעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully