וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמים הם כבר לא הגבול

יעקב פרי

31.1.2014 / 7:00

בטור מיוחד לרגל סיומו של שבוע החלל הישראלי, מבטיח השר יעקב פרי להעצים את התמיכה בפיתוח טכנולוגיות חדשניות ובהנגשת התחום לכל אזרח. מבחינתו, המסר לדור הבא ברור

שר המדע יעקב פרי במדעטק. צילום: איל אמיר, מדעטק,
ישראל הפכה למעצמה של ממש, בעיקר בתחום הלוויינים קלי המשקל. השר פרי באירוע המדעטק, השבוע/צילום: איל אמיר, מדעטק

אחת ההחלטות הראשונות בתפקידי כשר הייתה להטמיע בשם המשרד גם את תחום החלל. וזה לא היה במקרה. אני מאמין כי המחקר והפיתוח בתחום החלל ראויים לתמיכה והערכה לאומית רחבה, הן בפן הציבורי והן בפן הממשלתי. במרוצת השנים האחרונות הפכה ישראל למעצמה של ממש בתחומים מסוימים, בעיקר בתחום הלוויינים קלי המשקל, ואת ההשפעה של אותם פיתוחים ישראליים אפשר למצוא במקומות רבים בעולם ובתחומים שונים: חקלאות, ניווט לווייני, תקשורת מתקדמת, חיזוי, ביטחון ועוד נושאים רבים שהינם מרכזיים לאנושות כולה.

לפני 11 שנים עשתה מדינה שלמה צעד ענק קדימה בעזרתו של איש יקר, צנוע ומוכשר. מדינה שלמה עצרה נשימתה וצפתה באסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון ז"ל, משייט בחלל, צופה בנו מלמעלה. האסון האישי הפך ללאומי, ואליו הצטרפה גם התקווה להמשיך את דרכו.

דור צעיר וסקרן

זו השנה השנייה שבה סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע מציינת את שבוע החלל הישראלי, סמוך לתאריך אסון המעבורת "קולומביה", מתוך הערכה רבה לפועלו של אילן ז"ל.

שבוע החלל הוא שבוע שכולו הצדעה לתעשיות הישראליות, לחוקרים ולמדענים הישראלים; שבוע שבו פתחנו בפני הציבור צוהר ובמה לתחום החלל שמצליח לרתק אליו אלפי סקרנים. שלל האירועים וההיענות הציבורית לאורך השבוע הוכיחו עד כמה סקרן הדור הצעיר לעיסוק בחלל. רק לשם הדוגמה, כ-150 אלף תלמידים נחשפו השבוע לשיעור מיוחד על החלל הישראלי באינספור מוסדות לימוד; הסינמטקים ברחבי הארץ סיפרו לנו על אולמות מלאים בהקרנות סרטי החלל שיזמנו; ותערוכת הצילומים, פרי מיזם של "בצלאל" ותעשיות החלל שהוצגה בנמל, זכתה לשבחים רבים.

ובראייה לעתיד, זה המקום להדגיש: משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל בראשותי ימשיך ויעצים את התמיכה בפיתוח טכנולוגיות חלל חדשניות וייחודיות, פיתוח העתודה הבאה של המדענים, המדעניות והמהנדסים והמהנדסות בתחום, והנגשת תחום החלל כולו לכל אזרח בישראל, כי המסר שיוצא מפה לדור הבא הוא ברור: השמים הם כבר לא הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully