וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הדסה מול בית נתניהו: "אין משכורת-אין עבודה"

17.2.2014 / 10:58

בהמשך היום צפויים להגיע מאות עובדים להפגנה בגשר המיתרים. "מ-2008 אנו תורמים את דמי ההבראה והחופשה שנתית שלנו כדי להבריא את המערכת כשבהנהלה מרוויחים משכורות עתק"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

עשרות עובדי המנהל והמשק של בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים הפגינו הבוקר (שני) מול בית ראש הממשלה בבירה במחאה על הלנת שכרם של אלפי עובדים ועל חוסר ההתקדמות במשא ומתן בינם לבין ההנהלה ומשרד האוצר. המפגינים חסמו לפרקים את הכניסה הראשית לבית ואת רחוב בלפור וצעקו: "אין משכורת – אין עבודה". כ-6,000 עובדי הדסה טרם קיבלו את מלוא שכרם על חודש ינואר האחרון.

מאות עובדים הגיעו לכיכר ספרא להפגנה מול העירייה ובהמשך היום צפויים העובדים להפגין גם במקומות נוספים. בשעה 11:00 יצאו 12 אוטובוסים מלאים לכיוון בתי החולים על מנת להפגין במקום ובשעה 13:00 הם צפויים להפגין בגשר המיתרים שבכניסה לעיר. "אנחנו מקווים שאנשים יזדהו אתנו ואולי ראש העיר יצא אלינו", הסביר דוד וקראט, חבר בוועד העובדים של הדסה. וקרא לתושבי הבירה להשתתף בהפגנות.

עוד על המשבר בהדסה:
עובדי הדסה נטשו המחלקות; פורסמו הקיצוצים בשכר
השרה גרמן הודיעה על הקמת צוות שיבחן קריסת הדסה
שביתת עובדי הדסה נמשכת: "נחריף הצעדים"

במקביל, בבתי החולים עצמם עובדים גם היום במתכונת חירום. במהלך היום, הצוות לא יעבוד בשירותים אמבולטוריים, כולל מרפאות, מכונים ואשפוזי יום. חדרי הניתוח ימשיכו לעבוד במתכונת חירום וינותחו מקרים דחופים בלבד. "בהמשך נקיים שביתה כללית - סגירה הרמטית של כל בית החולים. לא יינתנו שום שירותים, ניקיון, הסעדה, סניטריה - הכול יהיה סגור. אנו קוראים לתושבי ירושלים להגיע להפגנות להביע הזדהות ולקחת בהם חלק", הוסיף וקראט.

עובדי בתי החולים הדסה מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים, 17 בפברואר 2014. נועם מושקוביץ
"יחזירו אותי אחרי 25 שנה לשכר מינימום"/נועם מושקוביץ

"אם הצעדים של ההנהלה יתממשו, יחזירו אותי אחרי 25 שנה לשכר מינימום ואני ומשפחתי נהיה תלויים בביטוח הלאומי", אמר וקראט, העובד במרכז 25 שנה ומרוויח 11 אלף שקלים בחודש, בשיחה עם וואלה! חדשות. "לא אתן לזה לקרות". העובדים מספרים כי בכוונת ההנהלה להוריד בין 25%-30% מסכום הנטו של המשכורות, שחלקן נמוכות מאוד. כך לדוגמא נעמי שור, העובדת כאחות למעלה מ-40 שנים במערכת, ומשתכרת רק 5,200 שקלים ברוטו. "בחודש שעבר עם חצי המשכורת שלא שולמה נכנסו לי 2,600 שקלים לבנק. זה אחרי שעבדתי 40 שנה נתתי את החיים שלי במשמרות, על חשבון חיי האישיים, מחיי משפחתי. בושה. איך מחזיקים ככה משפחה עם משכנתאות ושכירויות וביוקר המחיה של היום?".

עובדים נוספים חוששים להגיע לשכר מינימום. "מ-2008 אנו תורמים את דמי ההבראה והחופשה שנתית שלנו כדי להבריא את המערכת וכל פעם מורידים מהמשכורות הקטנות שלנו יותר כשלמעלה בהנהלה מרוויחים משכורות עתק", אמרה רות יוסף, העובדת ככוח עזר במחלקה האונקולוגית כבר 21 שנים ומשתכרת 8,000 שקלים ברוטו לחודש. "האנשים בהנהלה הזו ממשיכים בעבודה כרגיל ואנחנו סובלים". "אדון פרופסור שלמה מור יוסף ידע על המצב שנים ואחראי על השחיתות של המשכורות עתק האלה. איפה הוא עכשיו?", שאלה טליה אבדר, מזכירה ביחידת כף היד כבר 20 שנה.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

עובדי בתי החולים הדסה מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים, 17 בפברואר 2014. נועם מושקוביץ
עובדי בתי החולים הדסה מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים, 17 בפברואר 2014/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully