וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הדסה נטשו המחלקות; פורסמו הקיצוצים בשכר

16.2.2014 / 11:02

האחיות ועובדי המשק החריפו את המחאה, ובמשך 3 שעות ביצעו רק החייאות. העובדים קיבלו היום מכתב המודיע על הקיצוץ במשכורות: מי שמרוויח עד 10,000 שקלים לא ייפגע

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בדבריו של מנכ"ל הדסה לשעבר שלמה מור יוסף בכנסת, רביעי)

העובדים בבתי החולים הדסה בירושלים מחריפים הבוקר (ראשון) את העיצומים, לאחר שבשבוע שעבר התפוצץ המשא ומתן בין ההסתדרות וועד העובדים להנהלת הדסה. ב-11:00 עזבו האחים והאחיות וכן עובדי המנהל והמשק, כאלף עובדים בסך הכול, את המחלקות למשך שלוש שעות. בזמן זה נעשות במחלקות פעולות להצלת חיים בלבד.

"16 ימים אחרי תחילת חודש פברואר, עדיין לא קיבלנו את מלוא השכר המגיע לנו, ואנחנו נאלצים להחריף את המאבק, למרות שממש לא רצינו להגיע למצב הזה", אמר יו"ר ועד עובדי המנהל והמשק בהדסה, אמנון ברוכיאן, באסיפת הסברה ומחאה שכונסה. "16 ימים שמישהו שם למעלה חושב שאפשר לנצל אותנו, להשתמש בנו, לנסות לשבור אותנו. זה לא יקרה".

עוד על המשבר בהדסה:
השרה גרמן הודיעה על הקמת צוות שיבחן קריסת הדסה
דעה: מנהלי הדסה שגו - ונטשו אותנו עם החולים
מור יוסף על ההאשמות נגדו: "הייתי מנהל מצטיין"

עובדי בית החולים הדסה עין כרם עוזבים את המחלקות בהמשך למחאה, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
"תקעו סכין בגב של העובדים". ההפגנה בהדסה, הבוקר/נועם מושקוביץ

"הגזירות החדשות מבקשות להפיל את כל הצרות של בית החולים על הכתפיים שלנו", הוסיף ברוכיאן. "עובדי המנהל והמשק לא הם שצריכים לשאת באחריות של הנהלה כושלת, שגם קיבלה לאורך שנים ועדיין מקבלת משכורות עתק. אחרי שנים שאנחנו עובדים במסירות לחולים שמגיעים להדסה באהבה גדולה, למרות הקשיים של בית החולים, אחרי כל ההשקעה שלנו, לא רק שלא משלמים לנו את מלוא השכר שלנו, אלא גם מאיימים עלינו בפיטורים. ההתנהלות הזאת היא סכין בגב של העובדים".

הלילה העבירה ההנהלה את טבלאות השכר העתידי של העובדים, שממנה עולה כי במהלך שלושת החודשים שבהם יוקפאו ההליכים בבית החולים יקבלו העובדים בין 80% ל-90% משכרם. זאת, תוך התעלמות מהעובדה שבינואר הם קיבלו מחצית משכרם בלבד.

יעל גרינבאום, ממלאת מקום יו"ר ועד האחיות, אמרה בתגובה שעד שלא יקבלו את מלוא השכר של ינואר הם לא יפסיקו את המאבק. "היום אנו מחריפים את הצעדים ונאלץ לנטוש את המחלקות לאסיפת הסברה, שבה נסביר לעובדים בדיוק כמה מטעים את הציבור", אמרה גרינבאום. "זה לא רק 10% בכל חודש לשלושה חודשים, זה גם חצי משכורת של חודש ינואר ועוד כספים שלא שולמו. יחד זה מגיע למשכורת שלמה שאנחנו מפסידים בשלושה חודשים. אני רוצה לדעת מי מוכן להפסיד משכורת שלמה על פני שלושה חודשים".

ד"ר שגית ארבל-אלון, ממחלקת נשים ויולדות עין כרם בהפגנה מחוץ לישיבת הממשלה. פברואר 2014. יואב דודקביץ'
העובדים יעזבו את המחלקות באמצע יום העבודה/יואב דודקביץ'

בתוך כך, הנהלת בית החולים שיגרה היום מכתב לעובדים בו מפורטים קיצוצי השכר. על פי המכתב, מחצית ממשכורת חודש ינואר שלא שולמה עדיין תשולם בימים הקרובים כמקדמה לחודש הבא ובחודש הבא חוזר חלילה. למעשה, כך הופך החוב של ההנהלה לחוב שך העובדים שיקוצץ ממשכורות עתידיות. כמו כן, יבוטלו משכורות של עובדים אשר קיבלו שכר שלא לפי תפקידם – עובדים ותיקים שהוחלט לא לקדמם בתפקיד אך קיבלו תנאי שכר ותנאי עבודה כאילו קודמו. ההנהלה החליטה גם לבטל שעות נוספות גלובליות שניתנו במקום העלאות שכר, כוננות על וכוננות מנהלית (כוננויות שלא נעשות בפועל ונרשמו במקום העלאת שכר) ואחזקת רכב עודפת על זו המגיעה לעובד לפי תפקידו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקיצוצים עצמם יבוצעו על פי מדרגות: כך למשל, עובדים שמשתכרים עד 10,000 שקלים בחודש ברוטו שכרם לא ייפגע; שכר שנע בין 10,000 ל-15 אלף שקלים בחודש יקוצץ ב-5%; במשכורות שבין 15 אלף שקלים בחודש ל-20 אלף יקוצצו 7.5%; בין 20 אלף ל-25 אלף – 10%; בין 25 אלף ל-30 אלף – 13%; בין 30 אלף ל-40 אלף שקלים בחודש – 14.5%; בין 40 אלף ל-60 אלף – 16%; בין 60 אלף ל-80 אלף – 17.5%; בין 80 אלף ל-90 אלף – 20%, ומשכורות מעל ל-90 אלף שקלים בחודש יקוצצו בשיעור של 22.5%.


לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 8:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully