וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כישלון המו"מ: העיצומים בהדסה יוחרפו

16.2.2014 / 0:03

העובדים בבתי החולים הירושלמים, שכבר כעת פועלים במתכונת חירום, ינטשו היום בצהריים את המחלקות בדרישה לקבל את מלוא שכרם. "הפכו חוב של ההנהלה לחוב של העובדים"

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו בדבריו של מנכ"ל הדסה לשעבר שלמה מור יוסף בכנסת, רביעי

היום ה-15 לעיצומים: לאחר כישלון השיחות ביום חמישי בין ההסתדרות, ועד העובדים בהדסה והנהלת הדסה החליטו עובדי בית החולים להמשיך בעיצומים ואף להחריפם היום (ראשון) - נוכח ההחלטה לקצץ בשכרם כחלק מתכנית ההבראה של בתי החולים המצויים בגירעון על.

כחלק מהמחאה, יעזבו העובדים את כל המחלקות במרכזים הרפואיים שבבירה, שכבר כעת פועלות במתכונת חירום, באמצע יום העבודה. בזמן זה יבוצעו בהדסה רק פעולות להצלת חיים. בהסתדרות קוראים גם הערב לפתרון מיידי של המשבר בהדסה, ודורשים ששכרם העובדים ישולם במלואו עד היום. "זהו הנושא החשוב ביותר שנמצא כעת על סדר היום החברתי בישראל", אמר אמש יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, שהוסיף כי הממשלה חייבת לפתור את הסוגייה הקשה, "תוך גילוי מעורבות ישירה וניהול מו"מ אינטנסיבי".

עוד על המשבר בהדסה
השרה גרמן הודיעה על הקמת צוות שיבחן קריסת הדסה
דעה: מנהלי הדסה שגו - ונטשו אותנו עם החולים
17 חדרי ניתוח ומנותח אחד: מסדרונות הדסה ריקים

הקפאת הליכים בהדסה: שכר העובדים יקוצץ. עומר מירון
העיצומים של העובדים יחריפו היום/עומר מירון

גורמים שהיו בפגישה בסוף השבוע בין העובדים, ההנהלה, הנאמנים וההנהלה סיפרו לוואלה! חדשות: "ההנהלה ביקשה מהעובדים לעבוד בהתנדבות. הם רוצים לגייס מאיתנו, מאנשים שמרוויחים משכורות מינימום או קרוב לכך, 100 מיליון שקלים. לאחר שקיבלנו רק מחצית מהמשכורת הם מתכוונים לשלם עד 90% שכר בחודשים הבאים - תלוי בגובה ההכנסה, כך שיהיו עובדים שיקבלו אף פחות. מחצית השכר שחייבים לנו ינתן כמקדמה למשכורת הבאה. זה לא מקובל עלינו משום שהם הופכים חוב שלהם לחוב של העובדים בלי משא ומתן. פשוט באים וקובעים עובדה. יש כאן עובדים בסכנת פיטורים. מי יבטיח לנו שנקבל את המקדמה במשכורת האחרונה לאחר שהם יפוטרו?".

מאז השבוע שעבר עובדים בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים במתכונת חירום כשרק טיפולים מצילי חיים ניתנים. החרפה נוספת של העיצומים, פרט לזו שתתקיים היום, פירושה סיכון חיי אדם ועל כן בוועד החליטו שלא לנקוט בצעדים קיצוניים יותר.

במהלך העיצומים מחר יקיימו העובדים אסיפות הסברה. בשעות הצהריים ינטשו אנשי הצוות הרפואי את המחלקות, פרט למחלקת טיפול נמרץ וחדרי הניתוח.

(עדכון ראשון: 22:51)

שביתה בבית החולים נהריה כהזדהות עם עובדי בית החולים הדסה. פברואר 2014. אדריאן הרבשטיין
שביתת הזדהות בבית החולים בנהריה עם עובדי הדסה/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully